De week is voorbij gevlogen en het is nu vrijdag avond. Het is 11 uur en ik lig al in bed. Morgen arriveert Kane en ik kijk er niet naar uit. Mason had verteld dat hij hem zou gaan ophalen van het vliegveld en dat Kane die twee weken bij hem verblijft wat betekend dat hij twee straten verder op zit straks..
Ik ben nu gedwongen om hem onder ogen te komen en ik heb er geen zin in. Ik weet niet wat voor gevoelens hij bij mij los gaat laten. Of ik het überhaupt wel aankan om hem te zien. Straks krijg ik een hele mental break down.
Fee weet nog niks van zijn bezoek af omdat ik haar niet onnodig wilde opwinden hiervoor. Kane is wel al eens vaker zijn afspraken niet na gekomen dus ik wilde het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb niet meer gereageerd op zijn appje. Ik kon het simpelweg gewoon niet..
Straks staat hij morgen al voor de deur of komt hij pas aan het einde van de week. Het is altijd hetzelfde met Kane hij is zo onvoorspelbaar.
...
Het felle zonlicht dat door de gordijnen schijnt wekt mij. Ik rek mij uit en open langzaam mijn ogen om een blik op de klok te werpen. Shit, het is al 12 uur en Fee moet zo naar zwemles. Zo snel als ik kan kleed ik mij om en ren naar beneden om Fee klaar te maken voor vertrek.
Wanneer ik beneden kom staat Fee al en jas en tas onderaan de trap. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. 'Mama we zouden om kwart over 12 vertrekken. Je bent te laat' zegt ze op een zeer serieus toontje wat mij doet lachen. 'Sorry schat. Ik heb mij alweer verslapen het zal niet nog eens gebeuren'
Het zwembad is al aardig druk. Snel ga ik een hokje in samen met Fee om haar in het badpak de hijsen. Ik hoor mijn telefoon afgaan wanneer ik Fee richting haar groepje aan het brengen ben. Ik kijk zometeen wel wie het is.
In de kantine bestel ik een kopje thee en pak ik mijn telefoon uit mijn tas. Het is van Mason.
Mason (13:07)
Goedemiddag, ik wilde even melden dat Kane is gearriveerd bij mij thuis en hij staat haast te springen om Fee te zien. Heb je vanmiddag tijd? Ik snap het als je er nog geen zin in heb neem je tijd.X Mason
Mijn ogen scannen de tekst en de x voor zijn naam doet mij blozen. Mason moet het ook gevoeld hebben tussen ons het kan niet anders. Dan schiet de rest van het bericht mij te binnen. Kane wilt Fee vandaag al zien.. shit wat moet ik nu zeggen. Mijn hoofd zegt nee, je moet hem op afstand houden. Hoe langer ik hem op afstand ga houden hoe moeilijker het gaat worden.
Ik denk niet meer na en verstuur dan wat terug.
Eva (13:22)
He, vanmiddag is Oke hoor. Fee heeft nu zwemles dus zal pas rond 5 uur thuis zijn. Blijven jullie anders eten? Misschien wel zo leuk voor Fee. Hoor het wel van je.XXX Eva
Nadat mijn vinger de verzend knop heeft aangeraakt heb ik al spijt van mijn uitnodiging. Dit was echt weer een impulsieve actie.
Zuchtend drink ik mijn thee op en zie dat het alweer tijd is om Fee op te halen.
Wanneer ik bij het badje aangekomen ben waar ze gezwommen heeft dit uur gaat mijn telefoon weer af. Snel werp ik een blik.
Mason (14:49)
Wat leuk dat je ons uitnodigt! Moet ik nog wat meenemen?Ik besluit zijn appje zometeen te antwoorden. Fee die nog geen idee heeft dat ze zometeen haar vader weer gaat zien na 3 jaar zit mee te zingen met de liedjes die op de radio zijn.
'Feetje we gaan nog even snel wat boodschappen halen' zeg ik en neem de afslag naar de supermarkt.
Met boodschappen en al loop ik weer ons huis binnen. Het is echt een tering zooi en ik heb nog 2 uur om alles op te ruimen, eten maken en om mijzelf nog op te doffen.
Zo snel als ik kan ruim ik al het speelgoed van Fee op en ga ik nog met de stofzuiger door het huis heen.
Fee zit niets vermoedend op de bank tv te kijken. 'Fee ga je zo even een leuk jurkje aantrekken we gaan zo iets leuks doen' zonder iets te zeggen loopt ze naar boven.
Ik loop de keuken in en kijk naar de groente soep die ik alvast op heb gezet. Voor de rest heb ik nog een oven schotel gemaakt. Waarom sloof ik mezelf toch zo uit het is niet alsof de koning komt...
Toch wil ik er nog goed uit zien. Kane moet wel zoiets hebben van wow is dit wat ik gemist heb. Snel ren ik de trap op ik heb nog een half uur om mij om te kleden moet lukken.
Ik loop de kamer van Fee binnen en ze heeft een zwart glitterjurkje aangetrokken met een strik op de achterkant. Daaronder heeft ze ballerina's aan en in haar hand heeft ze een zwarte strik.
'Kom maar' zeg ik met een glimlach en loop naar het bed toe waar fee op zit. Ik maak een vlecht in haar haar en verwerk daar de strik in.
'Mama wat gaan we doen dan?' Vraagt Fee nieuwsgierig. 'Dat zie je vanzelf wel, ik kan je wel vertellen dat je het echt super leuk gaat vinden' snel slik ik de zenuwen in mijn stem weg.
Ik sta voor mijn kast en weet niet wat aan te doen. Ik wil een jurk aan doen maar wat voor een. Niet te kort maar ook niet te lang. Ik wil er goed uitzien voor Manson, Kane boeit me niet zo heel veel.
Mijn blik valt op een donker blauwe cocktail jurk. Hij is aansluitend bij je bovenlichaam en loopt vanaf de heupen uit de jurk stopt halverwege mijn bovenbeen. Deze word het. Dit woedde jurk waarin ik ga bewijzen aan Kane dat ik goed voor ons kan zorgen en dat ik het makkelijk red zonder hem.
JE LEEST
Bad influence (A new beginning)
ChickLitDEEL 2 VAN DE BAD INFLUENCE SERIE! Het verhaal van Kane en Eva gaat verder. Het is 6 jaar later en in die 6 jaar tijd is er veel veranderd. Levens zijn veranderd maar niet alleen dat ook mensen zijn veranderd. Eva leert zichzelf kennen en komt erach...