femtiotre

2.4K 37 5
                                    

Noel

Måndag
Bara några dagar kvar tills My kommer hem igen. Jag längtar så mycket. Vi har pratat i telefon några kvällar. Hon har berättat att det kom fram en tjej som äger ett modellföretag och frågat om dom ville ställa upp. Verkligen kul för dom. My är en naturbegåvning. Världens finaste, det skulle inte förvåna mig om hon kommer bli modell i framtiden eller nått. Själv sitter man här i lägenheten i Sverige. Skolan börjar imorrn och vädret här går upp och ner. Sol, regn, snö och gud vet vad på samma dag. Jag känner hur min mobil vibrerar till i fickan. Det är Valter som har skickat ett sms.

Valter, 16:38
Behöver snacka med dig

Noel, 16:39
Ok du kan komma till mig

Valter, 16:40
Bra, jag är där om 5

Jag lägger ner mobilen och börjar fundera på vad han vill snacka om. Såklart man blir nyfiken liksom. Ännu mer nyfiken över att typ redan var påväg hem till mig redan innan han skickade sms:et. Det tar mer än fem minuter ifrån honom hem till mig. Jag sätter mig i fåtöljen och väntar på att han ska knacka på. Jag hinner inte sitta länge innan knackningarna ekar igenom lägenheten. Jag reser mig upp och går ut i hallen och öppnar dörren. Där står Valter.

"Kom in kom in" säger jag och tar ett steg bakåt så han kan komma in. Han tar av sig skorna och jag stänger dörren efter honom. Vi sätter oss ute på balkongen. Min blick vilar på honom.

"Vad vill du snacka om?" Frågar jag nyfiket.

"Det är My" säger han och han låter nästan lite irriterad.

"Jaha? Snacka på" säger jag. Han kollar upp på mig.

"Asså efter att Axel sa att jag typ hade en crush på henne så har ni börjar varit med varandra igen" säger han irriterat och slår bort blicken.

"Och? Är det något fel med det eller?" Säger jag och höjer på ögonbrynen.

"Ja, du är bara med henne för att du vet att jag gillar henne. Du är inte så jävla diskret fattar du väll?" Spottar han ur sig.

"Aha så du tror jag är med henne bara för att göra dig avundsjuk eller?" Säger och försöker att inte bli arg. Tror han påriktigt att jag är med My för att göra han avis? Det är fan den sista anledningen till att jag är med henne.

"Det är jävligt tydligt. Så fort du fick reda på det så började du va med henne" fräser han.

"Jag är med henne för att jag tycker om henne, inte fan bryr jag mig om att du gillar henne. Varför ska jag göra dig avis?" Säger jag irriterat och himlar med ögonen.

"Du ska veta hur jävla arg jag är på dig Noel. Jävla snake" muttrar han och försvinner ut ifrån balkongen. Jag kan höra ändå härifrån hur han smäller igen dörren in till lägenheten. Jag hoppar till av den höga smällen. Någon är arg. Det är rätt sjukt att han tror att jag är med My bara för att han gillar henne? Hela världens kretsar inte kring honom. Jag är med My för att jag vill och för att jag gillar henne. Vem som helst kan fatta det. Utom Valter då.

———————————
ett vanligt kapitel, variation i vardagen lool

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeWhere stories live. Discover now