Noel
Fredag
Några timmar senare träffar jag på Ludwig. Han är rätt full, men det går fortfarande att prata med honom."Hallå bror, ska Ellen sova hos dig inatt?" Frågar jag en aning irriterat, för han hade lovat att jag kunde slagga här inatt då jag inte kommer in i mig lägenhet just nu. Dom målar o shit där.
"Ja, vadåra" säger han förvirrat.
"Vafan Ludde jag skulle ju sova hos dig, du lovade liksom det"
"Justefan, förlåt bror. Men du kan väll sova på soffan eller?" Säger han. Jag blir bara mer irriterad av det han säger.
"Aa tror du jag vill sova hos dig när du ligger o pippar en jävla brud eller?" Säger jag irriterat och går förbi honom.
"Amen förlåt då" ropar han efter mig. Jag suckar och drar på mig mina skor. Vart fan ska jag ta vägen nu då? Jag trycker ner handtaget och går ut, sen slänger jag igen lägenhetsdörren bakom mig. Den ger ifrån sig ett högt ljud så att tjejen som går i trappan rycker till och vänder sig om. Då ser jag att det är My.
"Fuck vad du skräms" säger hon. Jag flinar till lite och går ikapp henne.
"Är du sur eller något? Ingen smäller igen en dörr så hårt utan anledning" säger hon när vi kommit ner för trappen.
"Det är Ludwig" säger jag och öppnar porten. Hon går ut före mig och jag går efter.
"Vad har han gjort?"
"Nej han lovade mig att jag kunde slagga hos honom osen så får jag reda på att Ellen ska sova hos han oså står han och säger att jag kan sova på soffan o grejer, men tro fan klart att jag inte vill vara hemma hos han när han ligger med någon" säger jag och suckar.
"Vadå varför ska du sova hos honom?" Frågar hon och kollar upp på mig. Gatulampan lyser tillräckligt starkt för att jag ska kunna se hennes ansikte. Hon ler svagt.
"Dom målar och håller på i min lägenhet så jag kan inte vara där" svarar jag och rycker på axlarna.
"Så nu vettefan vart jag ska ta vägen" lägger jag till och suckar lätt.
"Du kan sova hos mig om du vill" säger hon. Jag tittar på henne och ler lite.
"Tack" svarar jag.
"Är det långt till dig?" Frågar jag efter vi gått en stund. Hon skakar på huvudet och lyfter handen och pekar emot en lägenhet cirka 20m bort.
"Det är där" säger hon och skrattar lite. Jag kliar mig lite i nacken och skrattar nervöst.
"Aha"
Hon låser upp dörren till lägenheten och går in. Jag möts direkt av doften av en parfym. Det luktar gott. Lägenheten är ljus med vita vägar. Hennes inredning är väll simpel. Så som jag har ungefär.
"Vart vill du sova?" Frågar hon.
"Spelar ingen roll" svarar jag och rycker på axlarna. Jag går runt i hennes sovrum och kollar lite.
"Jag lägger mig i soffan" säger hon och försvinner ut ur rummet. Jag får lite dåligt samvete att jag bara ska komma hit och låna hennes säng oså sover hon på soffan. Jag suckar lätt innan jag drar av mig kläderna och kryper ner under täcket. Jag lägger mig på sidan och känner doften på kudden. Det luktar som hennes hår. Wow konstigt.
ESTÁS LEYENDO
Skäms inte för någonting som vi gjort - Noel Flike
Historia CortaHan hittar hennes pass på en hemmafest. ------- En novell om Noel Flike