femtiosju

2.5K 28 2
                                    

My

Onsdag
När vi landade i Sverige så var klockan 16:03, för att vara exakt. Så 20 minuter senare hade vi checkat ut och hämtat våra väskor och väntar vi på Axel som borde komma vilken sekund som helst. Dock skulle han bara hämta mig och Ellen. Nelly skulle bli hämtad av sin faster och skulle åka direkt hem till sig i Göteborg.

"Jag kommer sakna er jättemycket, men vi ses på jul igen då kommer jag hem" säger Nelly och omfamnar Ellen i en kram först.

"Vi kommer sakna dig också" säger Ellen över Nelly axel. Dom släpper kramen och Nelly kommer fram till mig. Vi lägger armarna om varandra.

"Du får ha det så jättebra, vi ses snart" säger jag och ler. Vi släpper kramen. Hon ler och vinkar emot oss innan hon sen går iväg till en bil. Innan hon sätter sig i bilen ger hon oss en slängkyss som vi båda besvarar med ett leende på läpparna. Det har verkligen varit sjukt kul att Nelly kommit hit till Stockholm. Plötsligt känner jag två armar på mina axlar. Jag snurrar ett varv och möter världens finaste ögon.

"Noel" utbrister jag och slår armarna om honom. Han lägger sina armar omkring mig och kramar mig hårt.

"Skönt att ha dig tillbaka" säger han och drar ifrån lite så våra blickar möts.

"Det är skönt att va tillbaka" säger jag och ler. Han biter sig löst i läppen innan han sen återfuktar dom. Jag lägger min hand på hans huvud och för det emot mitt. Sen låter jag våra läppar mötas i en perfekt kyss. Jag känner hur han vill fördjupa den men jag drar ifrån och flinar.

"Kom nu åker vi hem" säger jag och går förbi honom till Axels bil. Han ger mig en kram när jag kommer fram till honom.

"Har ni haft det bra?" Frågar han sen och jag lägger in min resväska i bagaget.

"Superbra" svarar jag med ett leende och går in och sätter mig i baksätet bredvid Ellen. Strax därefter hoppar Axel och Noel in i framsätet och vi börjar åka hemåt.

"Ni ska hem till er själva eller? Och inte till samma plats?" Säger Axel och kollar på oss i backspegeln.

"Jag ska hem till mig iallafall" säger Ellen och nickar.

"Och jag ska hem till mig" säger jag och skrattar till lite.

"Okej, vi släpper av Ellen först" säger Axel och strax därefter så svänger vi in på Ellens gata. Vi säger hejdå till Ellen och sedan börjar vi åka hem till mig. Även fast klockan inte var så mycket så var jag verkligen skittrött. Det är asjobbigt att resa ju.

"Vad gör du?" Frågar jag Noel när jag ser att han går ur bilen när vi kommit hem till mig.

"Hjälper dig" svarar han med ett flin och bär ut min väska ur bilen. Han vinkar hejdå till Axel och jag tackar för skjutsen. Sen åker Axel iväg.

"Så du tar för givet att du kan sova här eller?" Säger jag med en retsam ton och börjar gå emot porten.

"Mm kanske det" flinar Noel.

"Du har alltid en plats hos mig" svarar jag med ett lågt skratt och öppnar porten. Han går in och bär upp min väska och jag går efter honom. Jag är tacksam över att han bär min väska eftersom den är jävligt tung. Iallafall för mig som är liten jämfört med Noel liksom.

"Vad har hänt här i Sverige medans jag vart borta" frågar jag när vi kommit in i lägenheten. Vi går ut i köket och jag börjar göra mackor.

"Jag, Ludwig, Axel och Dante skrev typ texter förr när vi va mycket och vi har börjat igen" säger Noel och lutar sig emot köksbänken.

"Va? Låtar typ?" Frågar jag en aning förvånat. Inte visste jag att dom kunde sjunga osånt. Om dom nu kan det?

"Aa, vi har skrivit färdigt en låt bara" svarar han och ler lite.

"Jag vill höra" säger jag ivrigt.

"Nej du får vänta tills vi släpper den" säger han och kollar ner på mig. Vänta va? Ska dom släppa den?

"Ska ni släppa låten?" Frågar jag och börjar le.

"Hur kan du säga saker av hov1" säger han och ler.

—————————
nu blir dom hov1 hahahha men bara så ni vet så kommer det förmodligen gå snabbare mellan varje låt än vad det gjort för dom påriktigt. så dom kommer släppa låtar på kort tid liksom inte typ ett år emellan om ni fattar hahahh

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora