nitton

3.5K 52 5
                                    

My

Lördag (veckan efter)
Det har gått två hela skolveckor och nu har vi bara en kvar vilket är otroligt skönt. Idag ska jag på fest hos Ellen. Trevligt trevligt. Eller ja, jag är ju redan här innan den ens har börjat eftersom jag har hjälpt henne att fixa iordning allt. Hon ler ivrigt emot mig när det börjar plinga på dörren. Folket rullar in och lägenheten fylls med människor och alkohol och töms typ på syre. Jag går ut i vardagsrummet och slår mig ner bredvid Ellen som sitter i soffan med Ludwig. I fåtöljen mittemot mig ser jag Noel.

"Amen My? Tjaaa" säger någon bakom mig. Jag vänder mig om och ser Johan. Jag blir helt chockad av att han är här. Jag är helt säker på att Ellen inte skulle bjuda honom, vem fan bjuder sin bästaväns ex till en fest.

"Vad fuck gör du här?" Säger Ludwig och reser sig upp. Jag kastar en snabb blick på Noel som ser förvirrad ut.

"Ellen" säger jag och nickar mot Ludwig. Hon fattar vad jag menar och tar med han ut i köket. Han fäster blicken på Johan tills han inte längre ser honom. Jag ser i ögonvrån hur Johan sätter sig ner i soffan.

"Hur är det?" Säger han och flinar och ger mig en snuskig blick. Alltså usch jag hatar allt med honom.

"Du vet att jag inte vill ha något med dig att göra" mumlar jag.

"Nej men nu är jag här och vad ska du göra åt saken?" Säger han spydigt. Jag tar ett djupt andetag och knyter näven för att lugna mig.

"Är det ett problem att lämna mig ifred?" Frågar jag och lägger huvudet lite på sne. Han ler på sitt äckliga jävla sätt och flyttar sig närmare mig. Han lägger handen på mitt inre lår och smeker mig. Han hinner inte göra mycket innan jag slår bort hans och jag hör hur Noel säger

"Eyy" han reser sig upp. Likaså gör jag ställer mig vid honom. Johan ställer sig upp och går fram emot mig och Noel. Noel ställer sig framför mig.

"Hon ville va ifred" säger Noel och puttar löst på mig som tecken att jag ska ta några steg bakåt, vilket jag gör.

"Vem är du ens?" Spottar Johan ur sig. Han höjer sin näve hastigt och slår till Noel. Han viker sig men är snabbt tillbaka och slår till Johan. Jag vill inte ens se så jag lägger ansiktet i händerna. Jag hör hur någon av dom kvider till. Jag tar bort händerna från ansiktet och ser hur Ludwig drar bort Noel därifrån.

"Rör henne inte en till jävla gång" säger Noel och spottar mot Johan innan Ludwig drar med honom ut i hallen. Jag skyndar mig efter och kommer ut i hallen strax efter.

"Jag är okej" muttrar Noel och slår bort Ludwigs arm.

"Ludwig" säger jag. Han vänder sig om och kollar på mig.

"Jag fixar det här" säger jag och ler svagt. Han nickar lätt innan han går iväg.

"Kan vi dra hem" säger Noel och försöker kolla på mig. Han har blod i hela ansiktet som han försöker stoppa med tröjärmen på sin hoodie.

"Jo jag tänkte liksom det" svara jag och drar på mig skorna. Han flinar till lite, som om han är helt oberörd. Han hamnade nyss i slagsmål?
Vi kommer in i Noels lägenhet. Han går in i badrummet och jag går efter men stannar upp när jag hör hur han sätter på duschen. Istället så går jag in i hans sovrum och väntar. Efter 10 minuter så kom han ut. Han hade en tejpbit för ögonbrynet. Jag ser att han har fått märken på sin överkropp. Jag går fram till honom och lägger min hand på hans mage vid ett märke.

"Åh Noel" säger jag och en suck lämnar mina läppar.

"Förlåt, jag ville bara skydda dig" säger han och kollar skamset ner i golvet. Jag kramar om honom och strax känner jag hur han slingrar sina armar kring mig innan han kysser mig.

"Allt jag vill är att du slutar hamna i slagsmål" säger jag när jag lagt mitt huvud emot hans bröst.

"Allt jag vill" säger han men hans röst försvinner vilket får mig att dra bort mitt huvud för att se hans ansikte.

"Allt du vill?"

"Är att ha dig"

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora