My
Fredag
Noel❤️, 16:39
Hinner inte träffas idag, förlåt vi har börjat jobba med flera låtar nu:/Jag, 16:45
Det är okej, det vet du <3Noel❤️, 16:46
Jag lovar att jag gottgör det imorgon;)Jag, 16:47
Hahahah pussPrecis när jag lagt ner mobilen efter jag sms:at Noel, så börjar den istället ringa. Det är Ellen. Med ett leende svarar jag i telefon.
"Tjooo mysan" säger hon och skrattar.
"Tja" svarar jag och faller med i hennes skratt.
"Du, lite spontant kanske men skulle du vilja följa med mig och ta ett till hål i örat?" Säger hon med ett flin.
"Ööö okej, lite random men ja det kan jag väll" svarar jag och börjar skratta. Verkligen lite random.
"Bra jag är hos dig om 2 minuter så åker vi buss tillsammans?" Frågar hon. Det får mig att bli lite förvånad. Hon bor verkligen inte 2 minuter ifrån mig.
"Två minuter?"
"Jag var hos Ludwig" säger hon.
"Jahaaa, ska vi gå på dubbeldejt?" Skämtar jag och flinar till.
"Käften, vi är inte tillsammans" muttrar hon.
"Jag är snart hos dig, kom ner till porten så väntar jag här" säger hon innan hon lägger på. Jag reser mig upp och går ut i hallen och drar snabbt på mig skorna och min ljusa jeansjacka. Jag tar nyckeln till lägenheten i handen och öppnar dörren. Mitt trapphus luktar unket som vanligt typ. Jag låser dörren och börjar jogga lätt ner för trapporna. När jag kommit ner knuffar jag upp den tunga porten och direkt när jag kommer ut får jag syn på Ellen.
"Heeej" säger jag. Hon kollar upp från sin mobil och börjar le innan hon ger mig en kram.
"Är det bra eller?" Frågar hon när vi släppt kramen. Vi börjar gå emot busshållsplatsen.
"Jodå, själv?"
"Det är väll bra" svarar hon med en axelryckning. Jag nickar kort och sjunker ner på bänken i busskuren.
"My du vet att du kan berätta allt för mig?" Säger Ellen men det kommer ut lite som en fråga, vilket får mig att undra.
"Ja? Har jag inte gjort det?" Säger jag och rynkar pannan.
"Alltså, Ludwig berättade att Noel höll på och snacka om att ni kommer bli bra föräldrar oså" säger hon och kollar lite bekrymat.
"Herregud tror du att jag är gravid eller?" Säger jag och börjar skratta. Ellen är ju för skön.
"Vad ska jag annars tro?" Frågar hon kränkt men börjar sen skratta.
"Jag lovar. Jag och Noel är säkra" flinar jag. Ellen skakar på huvudet och himlar med ögonen innan vi kliver på bussen.
Bussresan tar inte mer än 10 minuter. När vi kliver av låter jag Ellen gå först eftersom jag inte har en aning om vart hon ska. Hon går rätt snabbt. Standard. Hon öppnar en dörr och vi kommer in i en skönhetssalong? Ish."Ska du också ta hål idag?" Säger tjejen till mig som står bakom disken. Jag kollar på Ellen som nickar.
"Visst" svarar jag. Väldigt spontant alltså. Jag har redan 3 hål i ena örat och 2 i det andra. Alla dom sitter dock på rad så jag funderar på att ta ett där uppe på örat. När jag ändå är här liksom.
"Vem ska börja?" Frågar tjejen och kollar på oss med ett leende.
"Hon" säger Ellen och pekar på mig.
"Kom med" säger tjejen som nu presenterat sig som Elina. Jag nickar och följer efter henne. Hon visar med en gest att jag ska sätta mig i stolen. Ellen sätter sig i stolen bredvid mig och tar upp sin mobil. Elina går iväg och hämta grejer antar jag. Då vinklar Ellen upp sin mobil emot mig och tar en bild och skriver något.
"Nej vad skrev du nu" klagar jag. Ellen flinar till svar och bara nån minut efter det så vibrerar min mobil till. Jag tar upp den och ser ett sms.
Noel❤️, 17:20
Vad gör du???? Ellen skickadeJag, 17:21
Jag vet inte vad hon skrev men jag tar hål i örat bara hahah så allt är okej❤️Noel❤️, 17:21
Jaha hahaha hon skrev att du gjorde något dumt❤️Jag, 17:22
Du behöver inte va orolig haha, älskar dig❤️Noel❤️, 17:23
Det känns så bra när du säger det
Jag älskar dig också, vi ses imorgon❤️Jag, 17:24
❤️
VOCÊ ESTÁ LENDO
Skäms inte för någonting som vi gjort - Noel Flike
ContoHan hittar hennes pass på en hemmafest. ------- En novell om Noel Flike