Noel
Fredag
Det har gått flera timmar sen Nelly kom hit nu. Tack och lov hade hon lättat upp den stela stämningen som blivit när Axel bara droppade bomben. Som My dock redan visste men ändå. Valter hade fan slagit ihjäl Axel om inte Nelly och Ludde kommit hem. Nelly och My hade försvunnit in på Ludwigs rum i typ 2 timmar. Dom hade tydligen mycket att prata om. Hoppas My pratar om mig. Hoppas att hon berättar att hon saknar mig. På samma sätt som jag saknar henne."Är ni klara nu äntligen eller?" Säger Ludwig med ett flin. Jag kollar upp emot vardagsrumsöppningen och ser att Nelly och My står där. Båda med ett varsitt leende på läpparna.
"Men käften" svarar Nelly skämtsamt och dom slår sig ner i soffan.
"Är det skönt att vara tillbaka eller?" Frågar jag.
"Ja, Göteborg suger för de mesta" säger hon med en suck.
"Flytta tillbaka då?" Säger Axel.
"Jag vill verkligen det" säger hon och kollar på honom. Axel nickar. Helt plötsligt känner jag hur jag blir akut röksugen. Jag brukar inte röka, bara på fester ibland.
"Har du cigg?" Viskar jag till Ludde som sitter bredvid mig. Han vänder sitt ansikte emot mitt och kollar förvirrat på mig.
"Jag blev bara sugen" svarar jag tyst med en axelryckning.
"Översta lådan i byrån i hallen, men rök på balkongen" viskar han.
"Såklart, tack bror" svarar jag och reser mig upp. Jag går ut i hallen och öppnar översta lådan i byrån. Jag flyttar på lite grejer och får sen syn på ciggpaketet och en tändare. Det tar jag med mig ut på balkongen. Vid dethär laget har det blivit mörkt ute. Jag sjunker ner i den lilla soffan och sätter en cigg mellan läpparna som jag sen tänder. Jag tar ett bloss och känner att det få mig att må en aning bättre. Jag mår inte riktigt bra, men samtidigt så mår jag heller inte dåligt. Mina tankar avbryts av att balkongdörren öppnas. Jag flyttar upp min blick och ser att det är My.
"Jag visste inte att du rökte" säger hon och sätter sig bredvid mig. "Nykter" la hon sen till.
"Det kändes bara bra med en cigg" svarade jag och ryckte på axlarna. Jag blåste ut röken framför mig och tog sen ett sista bloss innan jag fimpade ciggen. Tänk att jag sitter här med mitt ex. Eller kan man kalla henne det? Vad är hon annars? En sak som är säker är att hon verkligen är den vackraste människan som finns. Allt med henne är så perfekt. Och hennes kyssar. Wow. Undrar hur de kommer kännas om jag nån gång kommer kyssa henne igen? Kommer jag få fjärilar i magen typ? Hennes kyssar är verkligen perfekta och jag saknar dom. Jag saknar hela henne.
"Vad tänker du på?" Frågar My och avbryter mina tankar.
"Att kyssa dig"
"Kyss mig då" säger hon. Jag höjer på ena ögonbrynet och kollar på henne. Är hon seriös?
"Kyss mig" upprepar hon som om hon läste mina tankar. Hon slickar sig lätt om läpparna. Jag lutar mig emot henne och suddar ut mellanrummet mellan våra läppar. Hennes varma läppar börjar mjukt massera mina. Jag kan känna hur hon ler bakom kyssen. Jag slickar lätt på hennes underläpp och hon särar direkt på läpparna. Min mage fylls med pirr och fjärilar. Att få möta hennes läppar igen kändes otroligt. Helt underbart. Det känns som om det bara är jag och My i hela universum. Och det känns som om det bara gnistrar och sprakar runt oss. Jag kände mig hel igen. Hon kysser mig, jag kysser henne och det känns verkligen bättre än någonsin.
——————————
se på fan ;)) hmm va händer nurå?? vad tkr Valter om detta??
ESTÁS LEYENDO
Skäms inte för någonting som vi gjort - Noel Flike
Historia CortaHan hittar hennes pass på en hemmafest. ------- En novell om Noel Flike