trettiosex

2.8K 35 3
                                    

My

Torsdag
Klockan är 15:33 och bussen in till stan är sen som vanligt. Jag och Ellen ska shoppa idag. Något som ja absolut behöver. Både jag och Ellen tröttnar på kläder efter max en månad. Så vi brukar byta kläder med varandra ibland men vi har lite olika stilar.
När min buss äntligen kommit så skickade jag iväg ett sms till Ellen. Hon skulle möta mig i stan eftersom hon redan var där.

Jag, 15:40
Är på bussen nu

Ellen, 15:41
Bra, i've got a BIG SURPRISE FOR U BITCHHH

Jag, 15:42
OMG? VAAAD

Ellen, 15:44
Du får vänta o se;)

Jag, 15:45
Men ååå va jobbig

Ellen, 15:55
Pussssss

Rösten ifrån bussens högtalare sprakade till och berättade att vi var framme på en hållplats, vilken var min så jag stoppade ner mobilen i fickan och klev av bussen. Jag började gå in mot gallerian och mötte upp Ellen på vägen.

"Omg Ellen ditt hår??" Sa jag ivrigt och kramade om henne när jag kom fram till henne. Hennes blonda hår var nu mörkt och det passade henne skitbra.

"Surprise" sa hon och log.

"Det blev jättefint ju" säger jag och känner på en slinga av håret. Varför gör man alltid det? Jag och Ellen gör så hela tiden när den andra klippt sig typ så måste man känna på håret? Kefft haha.

Vi börjar vår shoppingrunda i gallerian. Först går vi in på hollister.

"Var denna fin?" Frågar Ellen och visar upp en ljusrosa lite längre t-shirt.

"Ja, plocka på dig massa så provar vi allt sen" svarar jag och ler. Hon nickar och hänger tröjan över armen. Ellen gillar mer ljusa kläder medan jag klär mig mest i mörkt. Eller jag har ju ljusa kläder också men jag föredrar mörka kläder.

"Den här tröjan är så du, snälla köp denna" sa Ellen och höll upp en svart mesh tröja med blommor. {mesh tröja är en sån genomskinlig tröja nivet, googla om ni inte vet va ja menar hah}

"Ta med den så tar jag med denna till dig" svarar jag och visar henne en likadan fast en vit. Hon börjar le.

"Omg vi kan va twins" säger hon ivrigt och börjar skatta.

"Fast den var fett snygg, jag vill typ ha både svart och vit" säger jag och låter min blick vila på den vita tröjan som jag håller framför mig.

"Ta den vita också då" skrattar hon. Jag nickar tveksamt. Min plånbok kommer skrika efter dehär.

Efter vi plockat på oss lite kläder så går vi till provrummet och börjar prova. Jag hade två par byxor, ett par shorts och typ 10 tröjor. Alltså min beslutsångest var inget att leka med. Jag stog framför spegeln och vände och vred på mig för att se hur allting satt.

"Vad ska du köpa?" Frågar Ellen som precis provat sitt sista plagg.

"Jag har ingen aning" svarar jag med ett skratt.

"Få se vad har du" säger hon och börjar sortera alla mina kläder.

"Jag tar bort dom här 5 stycken tröjorna" börjar jag och lägger dom i en hög. Ellen nickar sakta.

"Bort med shortsen och dom här jeansen. Dom var skitfula" säger jag och lägger undan dom. Då har jag alltså 5 tröjor och ett par jeans kvar. Ångest? Ja. Har jag pengar? Typ inte.

"Du hittade iallafall något denhär gången" sa Ellen och flinade till. Hon hade en poäng. Förra gången vi shoppade så hittade jag nästan ingenting alls.

"Vad ska du ha då?" Frågar jag sen Ellen som börjat sortera sina kläder, antagligen i olika högar. En kanske-hög, en ska-ha-hög och till sist en inte-ha-hög.

"Vad tycker du om denna? Det är den enda jag är tveksam på om jag ska ha eller inte" suckar hon och håller upp en grå långärmad tröja med hollister trycket på baksidan. Riktigt fin tröja faktiskt.

"Ta den" sa jag.

"Är du säker?" Frågar Ellen och suckar lätt.

"Jaaa" svarar jag och börjar skratta.

"Okejdå" svarar hon och börjar plocka upp sina kläder. Jag drar bort skynket till provrummet och vi går ut och lämnar allt vi inte skulle ha. Vi går till kassan och betalar.

"Nöjd eller?" Frågar jag med ett flin när vi kommit ut ifrån hollister.

"Du, vi har inte ens börjat än" skrattar Ellen och jag faller med i hennes skratt.

———————————
tråkigt kapitel jag vet :(( lovar de kommer bättre lol

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz