tjugo

3.4K 45 7
                                    

My

Söndag
Jag vaknar helt naken. Det är kallt i rummet. Jag huttrar till och vänder mig om mot Noel som snurrat in sig i allt täcke. Fan det gör han alltid. Jag puttar lite lätt på honom och drar i täcket. Han gör ifrån sig något konstigt ljud innan han vänder på sig och trycker ner huvudet i kudden. Jag skrattar till lite samtidigt som jag fortsätta dra i täcket. Utan att lyckas så ger jag ifrån mig en djup suck och börjar ta på mig kläder istället. Sen tassar jag tyst ut ur sovrummet och stänger igen dörren bakom mig. Min mage skriker av hunger så jag går ut till köket och gör mackor. Jag sjunker ner på stolen med mobilen i handen och börjar äta. Efter 10 minuter är jag klar med jag sitter kvar en stund med mobilen. Jag hör hur dörren till sovrummet öppnas och Noel kommer ut i köket.

"Här tar vi oss friheter ser jag" flinar han.

"Här tar vi den andras line, för att man inte kommer på en bättre själv" svarar jag med ett flin. Han blänger lätt på mig innan han börjar göra en macka.

"Jag har jävligt ont i huvudet" säger han ängsligt och slår sig ner mittemot mig.

"Det kan vara för att du spräckte ditt ögonbryn"

"Jag fattar inte hur jag kan vara bakis, jag drack verkligen typ ingenting igår" säger han precis som om inte ens hörde vad jag sa.

"Det kan vara för att du spräckte ditt ögonbryn" upprepar jag. Han kollar upp på mig.

"Juste fan vad jag är virrig" säger han sen och tar en tugga av sin macka.

"Jo jag märker det" svarar jag och ler svagt. Jag börjar tänka på gårdagen, vad som egentligen hände igår. Johan kom dit, tog på mitt lår och sen slogs han och Noel. En lätt suck lämnar mina läppar. Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att Johan går upp i rök och att jag aldrig nånsin behöver se honom igen.

Måndag
Sista skolveckan. Alltid lika dryg. Man har ingenting att göra för betygen är redan satta och man är klar med allt. Det slutar ju med att man kollar film varje lektion, vilket är riktigt ovärt. Jag kan lika gärna stanna hemma och kolla på film där.

"Heeej" säger Noel och lägger armarna om mig bakifrån.

"Heeej"

"Du ska med till Ludde ikväll va?" Säger han. Jag vrider på huvudet och kollar fundersamt på honom.

"Vadå?"

"Har inte Ellen sagt nått än?" Säger han.

"Nej, vaaad?"

"Hmmm, det kanske är hemligt"

"Men sluta, säg" säger jag och himlar lätt med ögonen. Han flinar.

"Jag driver hjärtat, vi ska bara hänga hos Ludwig ikväll" säger han, fortfarande med flinet på läpparna.

"Sluta ta mina lines" säger jag och flinar.

"Men vilka?" Lägger jag till.

"Är du orolig att det ska vara finare tjejer än dig där eller?" Flinar han.

"Noel" säger jag och blänger lätt på honom. Är det svårt att bara säga vilka som ska dit? Ja tydligen.

"Lugn My, det finns ingen finare än dig"

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel Flikeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن