My
Torsdag
Jag vaknar av att min klocka ringer. Noels varma armar har ett fast grepp runt mig så smidigt försöker jag komma ur det för att stänga av väckarklockan. Eller jag sätter den på snooze och lägger mig tillbaka hos Noel igen. Idag är det skola, fyfan vad jag är otaggad. Hela grejen med skolan ger mig ångest. Utan att ens märka det så somnar jag igen. Jag snoozar två gånger innan jag bestämmer mig för att det är dags att gå upp. Jag låter bli och väcka Noel eftersom det är rätt tidigt och han behöver inte så mycket tid på morgonen. Jag tar en snabbdusch och sen går jag ut i köket och ätet frukost. Det får bli lite yoghurt med flingor. Jag brukar inte få i mig så mycket frukost på skoldagar eftersom det är såpass tidigt. Medan jag äter kollar jag igenom instagram och svarar lite snaps. Tio minuter senare så ska jag sminka mig. Det tar dock inte så lång tid. Jag fyller i mina ögonbryn och borstar igenom min fransförlängning. Just nu hade jag inte riktigt en concealer som passade min hudton eftersom jag precis varit utomlands. Jag tänker när man väl är brun får man väll ta vara på det och inte täcka över det med ljus concealer. När jag var klar med sminket så satte jag på mig ett par svarta håliga jeans och en svart långarmad offshoulder tröja. Jag kollar på klockan och ser att den är 06:58 så jag kryper ner under täcket och lägger mig bredvid Noel. Borde jag väcka honom? Jag känner hur han lägger sina armar om mig och innanför min tröja. Han är varm vilket är väldigt mysigt eftersom att det är rätt kallt i min lägenhet även på sommaren. Jag kysser honom på munnen så att han kanske vaknar. Då ser jag hur han drar på mungiporna lite innan han öppnar ögonen."Godmorgon" säger han med en raspig röst. Jag ryser.
"Det är absolut ingen god morgon, det är skola" säger jag och lägger mig på sidan så jag är vänd emot honom.
"Juste första skoldagen för lilla My" säger han med ett flin.
"Sluta" svarar jag och gör en ledsen min.
"Vad är klockan?" Frågar han och vänder sig om emot mig.
"07:06"
"Då kan vi ligga här en stund" säger han och drar mig närmare honom. Jag drar in hans goda doft. Känslan av att ligga i hans famn, känna hans värme kärlek och doft är obeskrivlig. Fan vad jag tycker om honom.
En timme senare var vi i skolan. Det suger verkligen att vara tillbaka.
"Vi ses på lunchen?" Frågar han och släpper min hand när vi kommit fram till mitt skåp. Jag nickar och ler. Han besvarar mitt leende innan han börjar gå.
"Noel" säger jag och han vänder sig om och kollar frågandes på mig
"Kom" säger jag. Han kommer fram till mig. Jag tar ett litet steg fram till honom och lägger min hand på hans bakhuvud och kysser honom. Han besvarar kyssen och jag känner hur han ler bakom den.
"Hejdå" säger jag med en leende. Han ler innan vi går skilda vägar. Jag börjar gå mot min lektionen och strax efter mig dyker Ellen upp.
"Hej" säger hon glatt.
"Hej på dig" svarar jag och ler.
"Allt bra?" Frågar hon.
"Jadå, hur är det själv?" Frågar jag tillbaka samtidigt som vi sjunker ner på en bänk utanför vårt klassrum.
"Det är fint" svarar hon och nickar.
"Du Ellen" börjar jag och slår bort blicken.
"Ja?"
"Hur vet man om man älskar någon?" Frågar jag lite tveksamt.
"Du älskar ju mig, hur vet du att du gör det?" Hennes svar kommer ut som en fråga. Det har jag aldrig tänkt på. Hur vet jag att jag älskar mina vänner?
"Är det om Noel?" Frågar hon sen när hon märker att jag inte svarar. Jag nickar.
"Om du älskar honom så längtar du efter honom hela tiden han inte är med dig, du blir glad av honom, du får fjärilar i magen, ni kan prata om allt, du känner dig inte hel utan honom. Och det är bara några grejer" säger hon och jag kollar upp på henne. Allt det hon sa är ju sant.
"Jag älskar Noel" säger jag och möter hennes blick. Hon höjer på ena ögonbrynet och ler.
"Jag vet, det har du alltid" säger hon och ler. Jag blir helt glad och varm inombords. Jag älskar Noel.
KAMU SEDANG MEMBACA
Skäms inte för någonting som vi gjort - Noel Flike
Cerita PendekHan hittar hennes pass på en hemmafest. ------- En novell om Noel Flike