Noel
Onsdag
Mina armar är slingrade runt My. Hon sover i min famn. En underbar känsla att vakna upp bredvid henne igen. Jag har verkligen saknat allting med henne. Jag sträcker mig efter min mobil för att kolla vad klockan är. Min mobil lyser upp när jag klickar på knappen och ser att klockan är 12:09. Jag låter My sova så jag bläddrar igenom Instagramflödet och svarar på lite snaps. Efter 10 minuter så vaknar My."Hej" säger hon och vänder sig om emot mig.
"Godmorgon" svarar jag och lägger bort min mobil.
"Det är ingen god morgon" säger hon med ett flin och flyttar sig närmare mig. Jag lägger återigen mina armarna om henne. Min hand letar sig uppe hennes hår och jag börjar dra handen på sidan av hennes huvud. Jag ser att hon tycker det är skönt.
"Bättre nu?" Frågar jag och skrattar. Hon nickar försiktigt och ler. Vi ligger och bara kollar på varandra en stund tills Mys telefon ringer. Hon vänder sig om och plockar upp den ifrån nattduksbordet och för den till örat.
"Hej på dig med din bitch" säger hon med ett leende. Då fattar jag att det är Ellen. Väldigt oklart varför dom kallar varandra bitch men det är väll något som bästavänner gör kanske?
"Ja jag vet vem du menar herregud tror du jag har glömt henne eller" säger hon sen och himlar med ögonen.
"Men va? Driver du?!" Säger hon och spricker upp i ett leende. Nu börjar jag ju verkligen undra vad samtalet handlar om.
"Såklart jag vill! Nelly då? Ska hon med?" Frågar hon och pillar lite på täcket hon har i knät.
"Omg va kul, när blir det då?" Hon blir tyst en stund.
"Okej bra" säger hon med ett leende. Strax därefter säger hon hejdå och lägger mobilen på nattduksbordet igen. Hon vänder sig om emot mig.
"Jag, Ellen och Nelly ska utomlands" säger hon glatt och ler.
"Jävlar va nice, vart ska ni?" Frågar jag nyfiket.
"Vi har en gammal kompis som bor i Portugal, Thelma heter hon och vi ska hälsa på henne" säger hon. Jag nickar mot henne.
"När åker ni?" Frågar jag sen.
"Om en vecka" säger hon och ler emot mig. Jag nickar återigen och letar efter något att säga men My hinner före.
"Så vi får ta vara på den tiden vi har nu när vi börjat om" säger hon och kryper närmare mig. Hon placerar en kyss på mina läppar och ler.
"Mmmm" mumlar jag och vrider på mitt huvud emot henne. Hon kollar sådär lurigt på mig igen.
"Jag är hungrig" klagar jag och sätter mig upp i sängen.
"Jag med" svarar My. Och med det sagt så bestämmer vi oss för att gå upp och äta frukost.
——————————
bajjjs va tråkigt kapitel men ikväll ska jag se killarna o ja e fettttt taggad asså ahhh
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Skäms inte för någonting som vi gjort - Noel Flike
Короткий рассказHan hittar hennes pass på en hemmafest. ------- En novell om Noel Flike