sjutton

3.5K 45 4
                                    

My

Lördag
Morgonen efter vaknar jag av att mitt huvud dunkar och jag kan knappt öppna mina ögon. Jag minns inte så mycket av igår, bara vissa delar. Jag har absolut ingen aning om hur jag kommit hem efter igår. Jag minns att det sista jag gjorde var att ligga med Noel. Ellen hade rätt, det blev birthdaysex för Noel. Jag drar mig upp ur sängen och släpar mig in till badrummet för att ta en Ipren. När jag kommer tillbaka till mitt sovrum igen så lägger jag mig med mobilen. Den plingar till och jag ser ett sms från Noel:

Noel, 12:56
Babyy, i like your style

Jag skrattar lågt för mig själv, han har inte glömt vår låt.

Jag, 12:57
Du kom ihåg

Noel, 12:58
Svårt att glömma

Jag, 13:00
Instämmer

Jag ler som en idiot för mig själv, ensam i min lägenhet. Eftersom jag fortfarande har lite ont i huvudet så ligger jag kvar i sängen i stort sett hela dagen. Enda gångerna jag gick upp var när jag skulle äta eller gå på toa.

Det hade blivit strax efter midnatt och jag stängde precis av tv:n och försökte somna. Jag vet inte riktigt varför jag inte kunde sova men jag bara tänkte på Noel. Det gick bara inte att sluta tänka på honom. Ett leende spreds sig på mina läppar så fort jag la en tanke på honom.

Måndag
Igår gjorde jag verkligen ingenting. Jag vaknade, pratade med Ellen på telefon hela dagen osen var det dags att sova igen. Nu stog jag vid Ellens skåp och väntade på att hon skulle hämta sina grejer. Jag känner hur någon lägger sin arm över mina axlar. Jag vrider på huvudet och möter dom blåaste, finaste ögonen i världen.

"Hej" säger Noel och kollar på mig innan han kollar på Ellen.

"Hej" säger hon när hon ser att det är Noel. Jag kollar på honom och ler.

"Hur är det?" Säger han och börjar le lite.

"Bra, själv?" säger jag och slår bort blicken mot Ellen som nu blivit klar.

"Det är fint" svarar han och tittar ner på mig.

"Jag vill inte störa här men vi måste gå" säger Ellen och börjar skratta.

"Vi ses Noel" säger jag och går efter Ellen. Precis efter han släppt armen som han hade kring mina axlar så tar han tag i min arm och drar mig till honom. Han placerar en lätt kyss på mina läppar, sen släpper han min arm. Jag ler innan jag vänder mig om och går till Ellen som står och glor.

"Det där va sött" säger hon med ett flin. Jag kollar ner i golvet lite generat och ler.

"Mmm" mumlar jag glatt och möter hennes blick.

"Låg ni i helgen förresten?" Viskar hon när vi sätt oss ner i klassrummet

"Kanskeee" svarar jag och kollar ner i bänken. Jag hör hur flinar.

"Jag sa ju det" säger hon nöjt.

"Var det bra eller?"

"Ja, för att vara första gången" svarar jag.

"Va? Var det hans första gång" frågar hon och kollar förvånat på mig.

"Gud nej, asså första gången vi låg" säger jag och börjar skrattar.

"Jaha så det ska bli fler gånger eller?" Flinar hon och slår mig löst i sidan.

"Det skulle jag inte tacka nej till"

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang