tjugoett

3.3K 51 6
                                    

Noel

Måndag
My💞, 18:59
Är du hos Ludwig snart?

Jag, 19:02
Är i trapphuset haha<3

My💞, 19:02
Okej<3

Jag kommer upp till Ludwigs våning och plingar på dörren. Det tar inte långt tid innan dörren öppnas.

"Tja man" säger Ludwig och ger mig en kram.

"Tjo"

"Allt bra?" Säger han och tar ett steg in.

"Ja, själv då?" Svarar jag och tar av mig skorna.

"Det är bara bra, Ellen och My är på balkongen. Jag ska bara hämta min laddare" säger han och försvinner in i sitt sovrum. Jag går ut i köket för att gå ut på balkongen. My som sitter i soffan tittar upp ifrån sin mobil och ler emot mig. När jag sätter mig bredvid henne kollar hon på mig en kort sekund innan hon lutar sig fram och kysser mig. Jag besvarar kyssen och känner hur hon ler innan vi drar ifrån. Strax därefter kommer Ludwig ut igen och sätter i laddaren i uttaget.

"Valter kommer" säger Ludwig och spricker upp i ett leende. Likaså gör jag. Vi har inte träffat honom på flera månader och han är en av mina bästavänner. Eller han va det iallafall, tills vi tappade kontakten.

"Fan va nice" svarar jag.

"Vem är det?" Frågar Ellen och kollar förvirrat på oss.

"Vår gamla vän kan man väll säga" svarar Ludwig. Jag nickar emot Ellen innan jag förflyttar min uppmärksamhet till My som sitter och spelar Candy Crush. Verkligen ett beroende hon har.

"Varför är du så tyst? Har det hänt nått?" Säger jag tyst.

"Nej jag är bara trött" svarar hon och kollar upp på mig med ett leende.

"Lägg dig då" säger jag ironiskt. Hon flinar lätt innan hon med en smidig rörelse lägger sig ner i soffan med huvudet i mitt knä.

"Sååå" säger hon och ler. Jag kollar ner på henne och börjar leka lite med hennes hår.

"När kommer dendär Valter då?" Frågar My och vrider på huvudet emot Ludwig.

"När som helst" svarar han. Hon nickar.

10 minuter senare så plingar det på dörren.
"Eyy nu kommer han" säger Ludwig med ett leende på läpparna innan han går ut ifrån balkongen. My sätter sig upp bredvid mig och lägger ner mobilen. Jag möter hennes blick och kan inte hindra mig själv från att kyssa henne. Hennes varma läppar möter mina i en perfekt kyss, den varar dock inte så länge.

"Söt bild jag tog" flinar Ellen och visar oss hennes mobil. My skrattar och himlar med ögonen.

"Flikeeee" säger Valter som kommer ut på balkongen.

"Tjo Valleballe" säger jag och reser mig upp och kramar honom.

"Fan har saknat dig bror" säger han när vi släppt kramen.

"Jag har saknat dig också" svarar jag och slår mig ner bredvid My igen. Valter vänder sig om mot Ellen.

"Aa jag är Valter om du missat det" säger han och tar i hand med Ellen.

"Ellen" svarar hon med ett leende. Sen vänder han sig om emot My.

"My" säger hon och tar emot hans hand.

"Aa Valter" säger han och skrattar till lite innan han sätter sig ner bredvid Ludwig i soffan.

"Vad har hänt i era liv då? Ge mig updates" säger Valter och lägger upp benen på bordet. Jag gäspar innan jag lutar mitt huvudet emot Mys som vilar mot min axel.

"Jo det har hänt en del, eller vad säger du Ludwig" säger jag och flinar lätt. Valter kollar en aning förvirrat på oss.

"Jo vi har bråkat, som fan typ" säger Ludwig och kollar ner i golvet.

"Om vadå?" Frågar Valter chockat.

"Om henne" säger Ludwig och pekar på My. Hon tar upp handen och gör peacetecknet emot Valter.

"Ville ni ha samma brud eller vadå?" Frågar han.

"Nej jag blev lack på Noel för att han sov hemma hos henne typ det första han gjorde" säger Ludwig. Hoppas han inser hur löjligt det var nu.

"Jaha så ingen fick henne?" Säger Valter.

"Asså vadå fick? Sluta prata om henne som om hon är ett objekt eller nått" säger Ellen plötsligt "My hur kan du inte lacka på dehär?" Lägger hon till.

"Jag orkar inte ens bry mig" mumlar My med en nedstämd ton samtidigt som hon rycker på axlarna.

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora