tjugosex

3.1K 42 2
                                    

My

Söndag
"Valter betedde sig jättekonstigt i fredags" säger jag. Noel, Ludwig och Ellen kollar frågandes på mig.

"Vadå vad gjorde han?" Frågar Ellen nyfiket.

"Asså jag träffade honom på bussen först, då frågade han om mig och Noel" börjar jag.

"Ja det förstår jag" säger Ludwig med en skämtsam ton och nickade emot mina sugmärken.

"Ludwig" säger jag och spänner lätt ögonen i honom.

"Vad?"

"Det här är seriöst" mumlar jag.

"Fortsätt" säger Noel.

"Aa och vi pratade, jag tyckte han frågade mycket men tänkte att han kanske inte pratat mycket med dig Noel så han passade väll på att fråga mig" Noel nickar.

"Sen gick jag av och började gå hem, när ja var på min gata så sprang han ikapp mig och sa att jag glömt mina hörlurar på bussen vilket jag inte hade gjort. Då sa han att han bara ville ha en ursäkt att prata mer med mig, sen när jag skulle gå in så ville han följa med in och jag sa nej och då sa han att jag missade något och han stank alkohol" avslutar jag och släpper ut ett andetag. Jag hade inte ens märkt att jag hållit andan.

"Det där låter inte som Valter" säger Noel.

"Nej men det var Valter" svarar jag.

"Han ville väll va trevlig" säger Ellen.

"Men han betedde sig läskigt, flinade på ett såntdär creepy sätt" mumlar jag.

"Jag tror inte Valter skulle göra eller bete sig så" säger Ludwig och skakar lätt på huvudet.

"Nej skulle jag ljuga eller?!" Säger jag lite irriterat.

"Chilla My" säger Ludwig.

"Tro mig inte då" säger jag ännu mer irriterat och skyndar ut i hallen och drar på mig skorna så snabbt jag kan innan jag lämnar lägenheten och smäller igen dörren i en hög smäll, samtidigt som jag känner tårarna bränna. Jag skyndar ner för trappen och springer hem. Tack och lov så var jag hemma hos Ludwig så det var inte långt hem. Jag låste upp dörren och låste den sedan lika snabbt när jag kommit in. Jag lutade mig mot dörren och sjönk ner sittandes på golvet. Mitt ansikte la jag i händerna och började gråta ännu mer. Varför gråter jag ens? Och varför tror dom mig inte? Skulle jag ljuga om Valter? Det finns väll fan ingen bra anledning till att jag skulle göra det. Mina tankar avbryts av att det plingar. Jag suckar djupt och ignorerar det. Då plingar det igen. Och igen. Och igen.

"Men åh" stönar jag irriterat och låser upp dörren och öppnar den.

"Vad är det?" säger jag med en irriterad ton och förflyttar min blick upp till personen. Det är Noel.

"Oj men förlåt om jag stör då" säger Noel kränkt.

"Jo jag kom för att snacka, är det okej eller?" Säger han sen och han låter nästan lite irriterad vilket får mig att få dåligt samvete. Jag vill inte få Noel arg eller något.

"Ja det är okej" svarar jag tyst och kollar ner i golvet. Han kliver in och jag stänger dörren efter honom. Han styr stegen emot vardagsrummet och jag går efter honom.

"Jag tror dig" säger han och slår sig ner i soffan.

"Det verkade inte som att ni gjorde det" svarar jag och slår mig ner bredvid honom.

"Förlåt, det var inte den Valter vi kände"

"Nej, men folk ändras Noel" säger jag irriterat och suckar samtidigt om jag lutar mig bak i soffan.

"Du behöver inte bli sur på mig"

"Deklart jag blir sur? Här sitter jag och berättar att han velat följa med mig in i lägenheten och betett sig allmänt creepy och ni tror mig inte?" Spottar jag ur mig.

"Jag tror dig ju" säger han irriterat.

"Bra" mumlar jag.

"Snälla låt inte en sånhär sak förstöra mellan oss" säger han.

"En sånhär sak?" Säger jag och höjer skeptiskt på ena ögonbrynet.

"Ja en sånhär sak. Förlåt, jag tror dig och jag ska hålla koll på Valter jag lovar" säger Noel och lägger sin hand på mitt lår.

"Förlåt" mumlar jag och kollar ner på hans hand.

"Jag lovar att om Valter säger eller gör något så kommer jag gör allt som behövs för att du ska må bra" säger han och ler svagt.

"Tack" svarar jag och kysser honom mjukt.

———————————
blä vilket tråkigt kapitel :// aja hoppas ni har haft en bra fredag. de har jag iaf, Frankrike har gått vidare till semifinal i VM (!!!!) 😋
och jag har kommit in i värsta modet och tycker de e skitkul o skriva osv så jag skriver typ hela tiden om jag inte gör annat :)

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon