sextiotvå

2.5K 34 5
                                    

My

Lördag
Jag vaknar av att min mobil ringer. När jag kollar på skärmen och ser vem det är blir jag lite förvånad. Det är min moster som ringer och vi brukar inte prata så mycket. Jag tar mig ur Noels armar och går ut från sovrummet och svarar.

"Hallå?" Säger jag när jag fört luren till örat.

"Hej det är Bianca" säger min moster.

"Ja hej" svarar jag. Att prata i telefon med släktingar är något jag hatar. Allt är stelt och cringe och gud vet vad.

"Jag undrar om du skulle kunna ta hand om Tilda idag och imorgon, jag ber om ursäkt att jag ringer och frågar dig men jag har inte fått tag på någon barnvakt" säger hon.

"Ja alltså jag ska inte göra något speciellt denhär helgen så det ska väll gå bra" svarar jag och ler lite. Även fast hon inte ens ser det. Men alltså Tilda är den sötaste som finns. Hon är 5 år och min favoritkusin hah.

"Åå tusen tack, kan jag komma om 10 minuter?"

"Det går bra" svarar jag. Sen säger vi hejdå och jag lägger på. Jag går tillbaka in i sovrummet och sätter på mig Noels hoodie. Jag känner att jag inte vill öppna dörren när hon kommer utan kläder. Min blick landar på Noel. Han är så söt när han sover. Jag tvekar en stund på om jag ska väcka honom men tillslut gör jag det. Jag lägger min hand på hans axel och skakar lite på honom. Det funkar inte så istället börjar jag kyssa honom på sidan av halsen, jag vet att han tycker det kittlas då. Han rycker till och vänder sig sedan om mot mitt håll. Då öppnar han ögonen. När han får syn på mig pryder ett leende på hans ansikte.

"Min lillkusin kommer, jag ska passa henne tills imorgon" säger jag. Noel gäspar och sträcker på sig.

"Ska jag stanna?" Frågar han och sätter sig upp.

"Om du vill"

"Jag vill alltid vara hos dig" svarar han och placerar en snabb kyss på mina läppar innan han går upp från sängen och börjar klä på sig. Då knackar det på dörren. Jag skyndar ut i hallen och stänger dörren till mitt sovrum efter mig. När jag öppnar dörren blir jag pårusad av Tilda som omfamnar mig.

"Heej" säger jag och sätter mig ner på huk.

"Tack så mycket återigen" säger Bianca och ler mot mig. Jag ställer mig upp igen. Tilda håller i min hand.

"Hur är det med din mamma?" Frågar hon sen. Jag blir ställd av frågan. Jag har inte pratat om eller med min mamma på jättelänge.

"Alltså, jag har typ inte pratat med henne.. sen duvet.." jag tar ett djupt andetag "den dagen.."

"Jaha, förlåt mig" mumlar hon och drar in mig i en kram. Hon luktar precis som min mamma.

"Ring om det är något" säger hon när vi släppt kramen. Hon ler emot mig. Jag nickar innan jag ser henne försvinna ut igenom dörren. Jag stänger och låser dörren efter henne. Strax bakom mig hör jag hur sovrumsdörren öppnas.

"Så Tilda, nu ska du få träffa Noel" säger jag och ler. Tilda vänder sig om och får syn på Noel.

"Hej Noel" säger hon och går fram till honom. Hon kramar hans ben. Tilda tar hans hand och sätter sig i soffan med honom. Jag slår mig ner bredvid Noel.

"Är han din pojkvän?" Frågar Tilda och fnissar lite.

"Ja" svarar jag. Noel flinar lite och kollar på mig innan han hjälper Tilda att få på tv:n och något barnprogram.

"Jag vet inte vad som hänt men jag hörde det om din mamma och du ska veta att jag finns här" säger Noel tyst och lägger sin hand på mitt lår.

"Tack Noel, jag kommer berätta för dig när jag är redo" svarar jag och kollar ner. Jag vill inte att det ska tynga ner vardagen liksom. Helst av allt undviker jag ämnet helt.

"Jag älskar dig" viskar han och pussar mig på kinden. Jag biter mig löst i läppen innan jag börjar le.

"Jag älskar dig också"

————————————
när jag sitter och skriver detta saknar jag att va kär och tillsammans med nån :(( det är så fint, men livet som singel är fan bättre än nånsin lol

Skäms inte för någonting som vi gjort -  Noel FlikeOù les histoires vivent. Découvrez maintenant