EIGHTY💄

32 6 0
                                    

"Mianhae , kami lambat sampai..kitaorang terlajak study tadi sampai tak sedar yg hari dah malam" kata Jin mengucap kata maaf pada Mr.Park sambil bersalaman dgnnya..

"Gwaenchanhayo , jemputlah masuk..mianhae sbb makanan tak berapa banyak sgt..ye la tadi ramai sgt jiran tetangga yg datang tu yg tinggal ni je makanan..kalau awak semua dtg awal tadi mungkin dapat makan lagi banyak.." beritahu Mr.Park pada Jin dan yg lain..

"Eh tak pe..ni pun dah cukup ahjusshi" kata Namjoon menghilangkan rasa gusar pada diri Mr.Park..

"Kalau mcm tu jemputlah makan..jgn malu² ye..buat mcm rumah sendiri" pelawa Mr.Park..

Mereka semua menganggukkan kepala masing² kemudian mereka semua mula mengambil makanan yg sudah siap terhidang di atas meja itu..

"Eo? kita ada tetamu lagi rupanya ye..siapa ni yeobo?" tanya Mrs.Park pada suaminya..

"Ni jiran kita yg dekat dpn rumah kita ni ha" beritahu Mr.Park..

"Ouh..nama siapa ni?"

Jin yg sebagai anak sulung dalam adik beradik itu mula memperkenalkan dirinya serta saeng² nya yg lain..

"Naneun Kim Seok Jin imnida..ahjumma boleh panggil saya Jin..kami semua ni adik beradik..yg ni saeng saya yg nombor dua..nama dia Kim Yoongi..ahjumma boleh panggil dia Suga" Suga yg mendengar dirinya diperkenalkan hanya tersenyum pada Mrs.Park..

"Yg ni saeng saya nombor tiga , nama dia Kim Hoseok..boleh panggil dia Jhope..Yg ni saeng saya nombor empat..Kim Namjoon nama dia..boleh panggil dia Namjoon..Yg ni nombor lima..Kim Jimin..boleh panggil Jimin..Yg ni pula nombor enam..nama dia Kim Taehyung..boleh panggil Tae atau V..Yg ni nombor tujuh..nama dia Kim Jungkook..boleh panggil dia Jungkook dan yg ni saeng yg paling bongsu..nama dia Kim Eun Ri..boleh panggil dia Eun Ri" panjang lebar Jin memberitahu pada pasangan suami isteri akan nama saeng² nya itu..

Kering juga laa tekaknya kerana telah memperkenalkan saengnya satu persatu..

"Eun Ri sorang laa yg yeoja dlm 8 org adik beradik ni ye" kata Mrs.Park..

"Iye ahjumma , sampai saya pun dah terikut ikut perangai dgn perangai namja tu" kata Eun Ri bersama sengihan sambil mengusap pangkal tengkuknya..

Yg lain bila mendengar jawapan Eun Ri itu sudah muntah tawa..

"Appa dgn omma mana? kerja ke?" soal Mr.Park kerana sejak mereka sampai tadi tidak kelihatan pun akan org tua mereka.

"Appa dgn omma kami dah lama meninggal..mereka meninggal semasa kami sekeluarga terlibat dlm satu kemalangan..org ramai tak sempat nak selamatkan diorang kerana org tua kami menyuruh org awam menyelamatkan kami dahulu." terang Suga dgn nada yg sayu..

"Eo? mianhae..ahjusshi tak tau pulak" kata Mr.Park terkejut dan pada masa yg sama dia berasa bersalah kerana bertanya soal org tua mereka.

"Gwaenchanha..benda tu dah lama berlalu pun..lagi pun kami semua dah terima hakikat" kata Jhope pula bersama senyuman dibibir..

Sedang mereka berbual , datang pula 2 orang yeoja yg sedang mendekati mereka semua..

"Ha ni ahjumma kenalkan anak² ahjumma dgn ahjusshi..Yg ni yg sulung..nama dia Park Areum..yg ni pula yg bongsu..nama dia Park Soo Mi.." kata Mrs.Park sambil jari nya menunjuk pada anak gadisnya..

"Panggil saya Areum je" kata Areum dgn ramahnya..

"Panggil saya Soo Mi je" kata Soo Mi sambil membuat gaya peace✌🏻.

"Hai!!" serentak adik beradik itu mengucapkan 'hai'..

"Ha Eun Ri..lepas ni boleh je main sama² dgn anak ahjumma ni" usul Mrs.Park..

[C] OUR FRIENDSHIP  [BTS]Where stories live. Discover now