Kini cuti panjang sekolah sudah pun bermula..
Wahh happy² laa diorang sbb cuti sekolah dah start..
Tetapi lain pula bagi Mujigae7..
Mereka semua sudah merancang untuk bercuti tetapi lain pula jadi bila oppa² mereka bagai tiada masa untuk berbincang akan hal ini..
Katanya mereka sibuk..sibuk apa pon tak tau..asyik keluar dgn BeautyNine tu jee..
Pada satu hari , mereka yg tidak join ahli BeautyNine itu berkumpul di suatu tempat..
Antara yg turut serta berkumpul itu ada lah Mujigae7 , Jhope , V , Jungkook , BamBam , Yugyeom , Minhyun , Jaehwan , Ji Hoon , Guanlin , Luhan , Lay , Chen , Sehun , Infinite dan Shinee..
Mereka adalah antara orang yg tidak join ahli yg lain keluar dgn BeautyNine..
"Ada apa ni? wae suruh kitaorang berkumpul?" soal Onew..
"Hyung , salah ke kalau kitaorang nak berkumpul pun? salah ke kalau kitaorang nak lebih perhatian dripada hyung² yg lebih tua dripada kitaorang?" kata Jungkook dgn nada yg bercampur baur..
Yg lain sudah berubah riak dgn kata² yg keluar dripada mulut Jungkook itu..
"Salah ke kalau kitaorang nak luangkan masa lapang kitaorang dgn hyung² yg lain?" sampuk Yugyeom pula dgn nada yg mendatar..
"Salah ke kalau kitaorang nak buat hyung² yg lain gembira? tapi nampaknya hyung² yg lain dah happy dah pun..tapi diorang happy tanpa kita semua" kata Guanlin dgn senyuman palsu dibibir..
"Selalu keluar dgn BeautyNine tu sampai lupa kami..sampai lupa yg diorang ada tanggungjawab masing² sebagai seorang hyung" kata Sehun dgn nada kecewa..
"Waeyo? wae korang macam kecewa je..cuba cerita dekat hyung..apa yg dah jadi?" soal Onew pada mereka ingin tau apa yg sedang berlaku pada mereka semua..
"Wae oppa? waeyo oppa² yg lain dah berubah? diorang dah tak mcm dulu lagi dah" kata Eun Ri sambil menahan tangis..
"Oppa² yg lain dah berubah..diorang asyik marah² je" celah Rae In..
"Oppa² yg lain tak macam dulu..diorang selalu amik berat pasal kitaorang..tapi sekarang?" kata Hyo dgn sinisnya..
"Segalanya dah berubah" kata Ha Ae dgn nada kecewa..
"Oppa ingat..oppa sorang je yg perasan akan perubahan ni..rupa² nya korang pun perasan jugak ye" sampuk Sunggyu yg dari tadi hanya mendengar sahaja..
"Bukan kau sorang je yg perasan..tapi semua orang dah lama perasan pun..cuma kitaorang tak sampai hati nak cakap je..tapi bila keadaan dah jadi mcm ni , kita kena bagitau jugak" kata Onew..
"Kita tak boleh perkara ni terus berlaku..mcm² dah kitaorang kena..dulu diorang tak pernah nak marah² apatah lagi maki² kitaorang..tapi sejak diorang berkawan rapat dgn BeautyNine tu perangai diorang terus berubah 360°" beritahu Jhope..
"Apa je yg diorang dah buat?" soal Hoya ingin tahu..
"Haritu Rae In minta tolong Xiumin hyung bawakkan dia pergi kedai buku sbb Rae In nak beli buku rujukan..pastu Xiumin hyung boleh tinggikan suara dia dekat Rae In..terkejut laa Rae In..ye laa Xiumin hyung mana pernah tinggikan suara dia dekat Rae In..Lay terkilan jugak laa dgn perangai Xiumin hyung tu..kalau tak boleh bawak dia pun jgn la sampai nak marah² dia" cerita Lay pada yg lain..
"Teruknya dia tu..alasan apa yg dia bagi sbb tak boleh tolong bawak Rae In pergi kedai buku?" soal Key..
"Alasan dia sbb dia ada hal..eleh mcm aku tak tau yg hal mustahak yg dia cakap tu sebenarnya dia nak keluar dgn BeautyNine tuh..mcm aku tak tau" kata Lay dgn nada menyampah..
YOU ARE READING
[C] OUR FRIENDSHIP [BTS]
FanfictionMengisahkan tentang kehidupan sekumpulan kawan..yang mana merupakan setiap kumpulan adalah adik-beradik serta kawan daripada kecil..Pada mulanya sekumpulan kawan itu hidup bahagia dengan kasih sayang yang diberikan antara satu sama lain..kemudian su...