TWENTY NINE🍭

21 3 0
                                    

Hyun Mi memasuki rumahnya dgn tergesa gesa..

Kemudian dia menutup pintu rumah dan berpaling untuk kebiliknya..

Terkejut dia apabila nampak Ji Kyung yg berada di belakannya itu..

"Aigoo kham cha gia" latah Hyun Mi sambil mengurut dadanya..

"Kau ni dah kenapa? terkejut unnie tau"marah Hyun Mi pada Ji Kyung..

" Unnie tu yg dah kenapa..lagak mcm org yg baru lepas buat salah pula"

Berdesupp..

Bagai angin kuat yg menerpa ke arahnya bila Ji Kyung berkata begitu..dan yg lagi memeritkan , apa yg dia kata tadi semuanya benar..

"Unnie? unnie.." panggil Ji Kyung yg sudah memetikkan jari nya di hadapan muka Hyun Mi..

Dah kenapa dgn Hyun Mi unnie ni..mcm terkejut je bila aku kata mcm tu - omel Ji Kyung di dalam hati..

Tiba² Ji Kyung seperti menangkap sesuatu..

Jangan jangan...

"Unnie , unnie jgn cakap yg unnie buat kerja tu?" duga Ji Kyung..

Dia tahu apa yg bersarang di kepala otak unninya untuk membalas dendam terhadap Eun Ri tu..tapi dia tak setuju dgn cadangan tu..sbb ianya melibatkan nyawa seseorang..

"Unnie wae unnie diam?" soal Ji Kyung..

"Unnie cakap laa dgn Ji Kyung yg unnie tak buat kan apa yg unnie cadang tu?" desak Ji Kyung apabila Hyun Mi hanya berdiam sahaja..

"Ishh..mmg aku dari hospital tadi..mmg nak buat pun apa yg aku cadang tu tapi tak sempat sbb Namjoon nampak aku"

Terkejut Ji Kyung mendengar kenyataan Hyun Mi itu..

"Tapi kau jgn risau laa..dia tak kenal aku pun..sbb aku pakai hoodie dgn mask ni" kata Hyun Mi sambil menunjukkan mask dan hoodie yg dipakainya tadi..

Sedikit lega hati Ji Kyung bila Hyun Mi berkata begitu..

"Unnie mmg betul² ke nak bunuh si Eun Ri tu?" soalan berani mati Ji Kyung soal pada Hyun Mi..

"Ntah laa..aku pun tak tau..sebelum aku nak tekup muka dia tadi , aku dah rasa bersalah" beritahu Hyun Mi..

"Unnie , apa kata kalau kita lupakan saja dendam kita tu dekat diorang"

Terkejut Hyun Mi mendengar kenyataan Ji Kyung itu..

"Asal pulak? dulu kau yg beria suruh aku balas dendam kat diorang untuk kau"

"Tapi tu dulu unnie..sekarang dah berubah..Ji Kyung dah sedar apa yg Ji Kyung buat dekat diorang selama ni mmg dah melampau..sampai Eun Ri masuk hospital lagi..cukup laa unnie..Ji Kyung dah penat dgn semua ni" terang Ji Kyung sbb mengapa dia mahu berhenti balas dendam pada Mujigae7.

Hyun Mi seperti sedang berfikir..

"Unnie pun fikir mcm tu juga..tak de gunanya kalau unnie bunuh Eun Ri..bukannya dapat apa pun" kata Hyun Mi yg sudah tersenyum ke arah Ji Kyung..

"Nanti Ji Kyung bagitau dekat yg lain pasal ni"

Hyun Mi hanya mengangguk..

"Ouh ye..tadi masa unnie nak buat kerja tu..unnie ada nampak Soo Hee dgn Hye Bin kat dalam bilik tu..diorang pun terbaring lemah macm Eun Ri" beritahu Hyun Mi..

"Diorang kenapa?" soal Ji Kyung..

"Manalah unnie tahu"

"Hmm kalau mcm tu..esok Ji Kyung mcm nak melawat diorang laa" usul Ji Kyung..

[C] OUR FRIENDSHIP  [BTS]Where stories live. Discover now