" Tujuan aku suruh korang berkumpul ni sbb nak bincang pasal BeautyNine tu" Onew mula bersuara setelah mereka semua sampai di villa mereka dan duduk di tempat masing²..
"Wae dgn diorang pulak?" soal Jungkook hairan..
"Ntah..apa kena mengena diorang dgn kita pulak?" kini Yugyeom pula menyoal..
" Eii benci laa bila dengar nama tu..naik bernanah telinga ni mendengarnya" kata Soo Hee sambil mencebik kan bibir nya tanda menyampah dgn BeautyNine tu..
Onew sudah tergelak kecil melihat kerenah maknae² tu..bukan apa , lucu benar dia melihat kerenah maknae² tu lagi² Soo Hee yg buat muka tu..
" Haih korang ni..tunggu laa hyung habis cakap dulu..tak de aku suruh korang berkumpul ni sbb nak 'basuh' otak² korang yg dah tercemar tu" beritahu Onew akan niatnya sbb mengapa dia menyuruh mereka berkumpul dan menekan kan sedikit ayat 'basuh' tu..
"Eh buat apa nak basuh otak kitaorang..otak kitaorang tak tercemar pun..rasanya otak yg tercemar tu org² yg lagi tua daripada kami" kata Rae In dgn sinis sekali..
Serta merta oppa² nya terasa dgn kata² saengnya itu yg mmg ditujukan untuk mereka..
Mmg patut pun diorang terasa..siapa suruh lebih kan si BeautyNine tuh..
"Ha betul laa tu..kitaorang tak terlibat pun dalam rancangan nak membasuh otak yg dah tercemar ni..yg patut join tu oppa² yg lagi tua daripada kami sbb rasanya otak mereka laa yg paling teruk" kini Hyo pula berkata dgn sinisnya..
Dan kata² itu tepat mengena batang hidung oppa² nya itu..
"Ha Ae pun rasa Ha Ae tak patut masuk sekali dalam senarai nak membasuh otak ni..sbb otak Ha Ae tak tercemar pun..yg tercemar tu haa..oppa² tu" kata Ha Ae sambil menjuihkan bibirnya pada semua oppa² nya..
"Eh apa pulak ! oppa tak masuk dalam senarai membasuh otak ni ekk..sbb otak oppa tak tercemar pun" Minhyun menafikan dgn secepatnya dgn apa yg dikatakan oleh Ha Ae itu..
" Eh eh , aku pun tak masuk dalam senarai tu jugak tau" Guanlin pula mencelah..
"Halah² korang ni..banyak bunyi betul laaa..ha tak de tak de..semua sekali kena cuci otak tu supaya bersih..jgn ada sedikit pun kotoran degil melekat di otak korang tu.." Sunggyu bersuara setelah masing² berdebat tidak mahu tersenarai dlm membasuh otak ni..
"Alaaaa" masing² merungut bila dengar Sunggyu kata mcm tu..
"Apa alaa alaa? tak de semua kena sekali..ha Onew terus kan..jgn berlengah² kan lagi..nanti ada je alasan diorang nak mengelak." bebel Sunggyu..
Onew yg mendengar itu mengangguk kan kepala dan terus dia berhujah pada semua yg ada di situ..
" Okay..First sekali , aku nak korang tarik nafas..hembus nafas..tarik lagi..hembus..tarik lagi..ha biar lama sikit..pastu hembus kuat² sambil jerit harghh" kata Onew dan seraya itu semua yg ada di situ pun ikut apa yg dia suruh buat..
Bergegar woo villa ni bila diorang menjerit ' harghh ' pada akhir hembusan nafas tuh😅..
"Okay second , ambik tempat duduk masing² dan duduk dgn keadaan yg selesa..Third , ha aku nak berceramah ni..semua kena dengar jangan ada yg leka sekali pun..tidur !! pun jgn..arra!!?" kata Onew dgn tegas sekali..
Yg lain sudah kecut perut bila tgk Onew dah naik hantu tu..
Jgn memain woi bila Onew dah naik hantu tu..boleh melayang semua barang dalam rumah ni dia kerja kan..
Mereka semua pun mengangguk dgn kata² Onew tu..
"Aku tau korang takkan keluar lagi dgn BeautyNine tu..Kalau boleh aku tak nak ada sesiapa pun yg ada kena mengena dgn pompuan tu..Arra?" fuhh takut betul bila tgk Onew yg tgh naik hantu ni..
YOU ARE READING
[C] OUR FRIENDSHIP [BTS]
Hayran KurguMengisahkan tentang kehidupan sekumpulan kawan..yang mana merupakan setiap kumpulan adalah adik-beradik serta kawan daripada kecil..Pada mulanya sekumpulan kawan itu hidup bahagia dengan kasih sayang yang diberikan antara satu sama lain..kemudian su...