【Bab 37】

3.5K 441 8
                                    

Seharian aku tak buka telefon. Tak ada hati langsung nak buka. Aku lebih suka duduk sorang-sorang dalam rumah. Aku dah balik rumah sendiri. Seronok je aku bercucuk tanam tanpa ada gangguan. Tapi kadang-kadang rasa macam diperhatikan. Mungkin.. orang-orang Jungkook.

Aku kemaskan barang-barang untuk masuk ke dalam rumah. Dah mula rasa sejuk sikit sampai rasa menggigil. Jadi aku mula kemas dan beredar. Tiba-tiba, loceng rumah aku berbunyi. Aku toleh.

"Siapa pula ni?" Aku tak nampak langsung apa-apa bayangan tetamu atau sesiapa pun dekat luar. Mungkin dia salah orang. Aku melangkah lagi. Dan berbunyi lagi!

Sebenarnya aku takut. Jungkook dah pesan, jangan bagi orang luar masuk rumah sesuka hati. Tapi aku jadi tak boleh duduk diam kalau loceng asyik berbunyi. Jadi aku mengambil langkah selamat. Aku ke pagar kecil dan selak jendela kecil yang memang khas untuk melihat gerangan di luar.

"Ya? Cari saya?" Soal aku tanpa menunjukkan wajah.

"Seyoung ada?" Aku diam sejenak. Seyoung? Aku lah kan?

"Emm... awak siapa ya?"

"Saya Daniel. Saya tahu awak yang sedang bercakap dengan saya. Boleh kita berjumpa sekejap?" Soal Daniel. Aku menelan liur. Daniel mana pula ni? Aku panasaran. Tak boleh jadi ni. Patutlah rasa macam diperhati. Rupanya memang betul ada orang kat luar rumah!

"Awak tunggu luar sekejap." Aku berkira-kira nak terus tinggalkan Daniel kat luar tanpa mengingatkan lagi. Aku nak telefon Jungkook. Tapi bila ingat aku tengah berperang dingin dengan dia, aku tak jadi.

Ego!

Belagak!

Ah, aku peduli apa. Siapa suruh marah-marah aku semalam? Jadi disebabkan hal tu, aku boleh bertindak di luar kawalan. Aku terus keluar melepasi pagar dalam keadaan yang tak bersiap macam ni.

"Daniel."

Daniel toleh dan pandang aku tak berkelip. Aku jadi serba salah dan tak sedap hati pula. Salah langkah ke keluar tadi? Aku tengok diri sendiri. Tak ada yang menyeramkan pun.

"Jungra..." tiba-tiba Daniel menerpa ke arah aku dan tubuh aku dirangkul erat. Aku punya terkejut, tersembul biji mata.

"Hei! Daniel! Apa ni?!"

"Saya minta maaf. Jungra, saya janji lepas ni kita akan kahwin."

"Hah?" Sumpah aku bingung. Kahwin? Jungra siapa?

"Hei!" Aku tolak dada sasa Daniel kuat. Sehingga terpisah aku dan dia. Jantung aku laju berdegup. Dahi aku mula berpeluh. Menjadi mangsa pelukan lelaki bertubuh tegap ini sangat melemaskan. Aku menapak menjauhinya beberapa langkah.

"Saya Seyoung. Bukan.. Jungra." Kata aku. Kemudian aku ternampak Daniel macam tercengang dan tergamam. Dia menunduk sebelum bibirnya tercebik menangis.

Ah, sudah. Aku salah cakap ke?

"Saya rindu dia. Saya terlalu rindukan dia." Daniel sandarkan tubuh secara kasar pada pagar sehingga bergegar teruk pagar rumah aku. Aku tengok jiran-jiran dah mula keluar rumah. Ada yang nak beriadah dan ada yang nak keluar pergi ke tempat mereka. Semua pandang ke rumah aku. Siap main bisik-bisik!

Aku dah risau kalau-kalau mereka sebarkan gosip kurang enak. Karang jadi lain, aku yang mati.

"Betul ke awak Seyoung? Awak bukan Jungra?"

"Untuk apa saya menipu awak?"

"Tapi muka awak sama.."

Aku mengerutkan dahi. Teruk. Aku rasa Daniel ada kisah silam. Yang di mana aku dan 'Jungra'nya itu memiliki wajah yang sama.

[COMPLETED] Never Let You Go 너를 놓아주지 마라 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now