【Bab 16】

4.6K 459 49
                                    

Maaf saya unpublish sebab nak tukar panggilan diorang. Ada yang tak selesa.

. _____ . _____ .


Aku dan Jungkook sama-sama bersarapan. Hari ni hari Sabtu. Jadi dia cuti. Aku pula memang tak pernah kerja. Jadi asyik cuti sepanjang masa. Jungkook merancang, dia nak berjalan-jalan dekat pantai. Aku yang memang sukakan pantai, tak rasa langsung penat atau malas. Terus aku rasa tak sabar nak pergi. 

"Awak.."

"Hmm?"

"Emm... awak marah tak kalau saya cakap ni?" Aku memandang Jungkook. Jungkook angkat kepala. Dia masih mengunyah roti bakar yang dah disapu jem di atasnya.

"Cakap apa?"

"Saya dah jatuh cinta dengan awak." Kata aku. Terus kunyahan Jungkook terhenti. Aku tekup muka dengan tangan. Malu!

"Apa? Jatuh tangga dengan saya?" Aku berdecit, jeling Jungkook disebalik jar-jemari aku.

"Apa awak ni? Jungkook, biar tak kacak tapi jangan pekak tau." Kata aku. Jungkook tayang muka serius. Aku dah ketawa. Tangannya aku pegang dan aku peluk erat. 

"Saya rasa saya dah jatuh cinta dengan awak seribu kali. Awak je tak perasan." Kata aku. Aku dah tak malu dah nak ucapkan tu semua. Sebab sekarang aku rasa aku sangat bahagia. Ibu layan aku baik, Jungkook selalu ada kalau aku susah. Dan sekarang, Doktor Jin cakap aku dah nak pulih. Kandungan dadah dalam badan aku dan menunjukkan angka yang sangat sikit dala masa terdekat ni. Walaupun masih ada, tapi aku rasa bersyukur sebab tak sampai enam bulan pun lagi, aku dah berjaya ajar tubuh aku supaya tahan derita dan sakit setiap jam dan masa. 

"Saya tak rasa pun saya cintakan awak, Seyoung." Aku terus terdiam. Runtuh terus segala perasaan bahagia aku tadi bila dengar Jungkook cakap macam tu. Aku angkat kepala dan pandang Jungkook. 

"Jadi selama ni awak berpura-pura jelah?" Tanya aku, separuh nak marah, separuh nak menangis. Mata aku dah berair. Cepat betul berair. 

"Saya pernah menipu ke?" Tanya Jungkook. Siap makan lagi roti lebihan aku tadi. Aku sebal. 

"Dah kalau macam tu kenapa biarkan je kita kahwin? Kenapa nak sangat kahwin dengan saya? Awak yang terhegeh dekat saya dulu tau!" Aku naik angin. Terbeliak mata Jungkook.

"Kenapa saya pula? Awak pun terhegeh dekat saya juga."

"Kenapa saya?! Eee! Menyesal kahwin dengan awak! Benci!" Aku terus bangun dari kerusi ingin beredar. Tapi Jungkook cepat-cepat peluk aku kuat. Dia ketawa berdekah-dekah depan muka aku. Aku rasa macam nak lempang je. Habis melekat sisa makanan dia dekat muka aku. Nasib baik bau jem strawberi. Kalau bau lain?

"Apa eee dengan saya? Gurau pun tak boleh? Siap menyesal." Kata Jungkook. Ejek aku. Aku jeling. Emosi aku baru je nak elok. Tiba-tiba Jungkook kacau. Perosak serangga betullah dia ni!

"Saya serius tau tadi. Awak yang spoil. Kalau dah tak cintakan saya, tak payah kahwin. Cerai je kan senang!"

"Hei.. amboi. Saya tak mention pasal cerai pun."

"Awak tak mention, biar saya yang mention!"

"Berani?"

Aku diam. Panjang muncung aku bila dengar Jungkook masih ketawa mengekek. Sumpah, tak lawak pun! Aku memang dah elok tadi nak bermanja-manja. Tiba-tiba dia spoil. Nasib baik tak nangis. Hishh.. carut kang!

"Saya tak perlu bagitahu perasaan saya pun awak dah tahu kan?" Tanya Jungkook. Suaranya lembut menyapa telinga aku. Dia menongkat kepala sambil merenung aku yang tegak memandang depan. Kakinya memeluk kerusi bar aku. Tak beri kebenaran untuk aku beredar tanpa izinnya. 

[COMPLETED] Never Let You Go 너를 놓아주지 마라 (Jungkook BTS)Where stories live. Discover now