Sevginin ve emeğin karşılığını görmek istiyorsanız,insanları değil çiçekleri sevin.
Onlara değer verin,onlara birşeyler anlatin.Onlar asla sirlarinizi kimseye vermez,asla derdiniz ile dalga geçmez,bir çocuk gibi usluca dinler sizden asla sıkılmaz.
Daha ben küçükken öğrenmiştim bunu,küçükken pencereyi açtığımda ayva çiçekleri karşılardı beni,arılar etrafında gezinen güller vardı bahçede.Onlar ile büyüdüm ben,bana en iyi arkadaşımı sorsalar çiçekler ağaçlar derim.Cunku onlar her zaman yanımda oldular,hala da yanimdalar.
Tıpkı küçük bir bebek gibi,sessizce cam köşesinde gökyüzünü izliyor,uzaktan uzağa güneşi seviyor,ve beni hep dinliyor.İnsanin yüreğine merhamet veriyor çiçekler,bu Osmanlı zamanında da öyleymiş,mesela bir kasap uzun yıllar koyun keserek vicdansız bir hale gelmesin diye bahçıvanlık yaparmış arada.Ne güzel birşey değil mi,ne zekice.
Şimdi ise çiçekler boşa kopariliyor, boş sevdalara harcanıyor.Oysa insanlar farkında değil her çiçek öldüğünde merhamet de yok oluyor.
Bazen çiçekler de uzebililiyor aslında.Solmaya yakın sarariyor yavaş yavaş artik ben gideceğim diyorlar.Tek tek yapraklarını dökmeye başliyorlar.Ne kadar gitmelerini istemesek de vakitleri dolunca gidiyorlar.Lakin insanlar gibi sonsuza kadar değil,ilkbahar da bir çocuk gibi neşe ile açıyorlar özledikleri dünyaya tekrar kavuşuyorlar .Eğer ALLAH istemeseydi tekrar dirilmelerine izin verir miydi?Her insanın dünyada görevi bitip gidiyor her hayvanın her canlının dünyada görevi bitip gidiyor lakin çiçekler ve ağaçlar her zaman tekrar dünyaya merhaba diyor.Eger yaradanin bir bildiği olmasa yaratirmiydi böyle çiçekleri ?
Lakin hala değerlerini bilmeyen insanlar .
Bir parça su,ve güneşe ihtiyacı olan çicekleri gözü doymaz vicdansız merhametsiz insanlar için harcıyorlar .Farkına varın artık,bitkiler ağaçlar çiçekler kısacası doğa ,hiç kimse için harcanacak birşey değil.Siz dünyada onlara eziyet edersiniz ama unutmayın mezarinizin üstünde bile çiçek çıkar ve sizi o zaman bile yalnız bırakmaz.Degerlerini bilin çiçeklerin.Siz onlara ne kadar merhamet edip severseniz,karşılığını o kadar güzel alırsınız...
#KB
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bulut'a Aşık Olan Toprak
ПоэзияKendi sozlerimi yazıp kendi çektiğim resimleri paylaştığım bir günlük gibi bı kitap ,hayattan insanlardan yorgunlugumu anlattığım sözlerden oluşan parça parça bir kitap fazla uzun bir kitap olmayacağını düşünüyorum ama yine de okunmaya değer birkaç...