Gercek Sanat

5 6 1
                                    

İnsanlar şu an farkında değiller ,lakin duygusuz olmak onlara hiçbirsey kazandırmıyor.

Şu an dinlediğiniz şarkı,okuduğunuz kitap,yada bir sanat eseri,hepsi hisler olan sanatçıların eserleridir.Bir insan acı çekmeden,veya bir duyguyu yaşamadan resim cizemez, yazı yazamaz.En duygusuz insanın bile dinlediği o şarkılar duyguları olan insanlar tarafından yazılmıştır.Ya yaşananları,yada görülenleri konu alır zaten böyle eserler.Bir manzarayı çekebilmek bile duygu ister.Bir fotoğrafçinin resimde gördüğü şeyi herkes göremez.Mesela gökyüzü ile dansını anlatmak istemiştir ağaçların,veya uçan bir kuşu çekmiştir.O herşeye rağmen hayatın var oldugunu anlatmak istemiştir lakin herkes bunu anlayamaz.Anlayan insanlar ise hisleri olan duygulu insanlardir.

En güzel filmler,en güzel romanlar,en güzel şarkılar hisleri olan duygulu insanların çektikleri sayesinde ortaya çıkmıştır.Hicbir eser kendiliğinden ortaya çıkmaz,üstünde bir yaşantı bir emek vardır.Kendi dünyasına girip onu çıkarmak bir sanatçı için ilk başlarda zordur,lakin sonradan bu iş beş dakikasını bile almaz.Disardan görenler bunu kolay bişey sanabilir,lakin bu aslında yılları yolları hayalleri ve birçok şeyi almış bir zincirdir.

Bir ressam mesela,şunu oturup cizeyim demez,önce orda ki manzarayı hisseder.Ruzgari hiseder denizi hiseder,martıları hiseder,sonra beyninden çizmeye başlar.Bir yazar mesela oturup yazayım demez,düşünür iç dünyasında ki en güzel kelimeleri kağıda döker.Bir şarkıcı yüreğinin en iç kısmında olan kelimeleri şarkıya döker.Hicbirsey göründüğü kadar kolay değildir.

Devrin en büyük yanılgısı burda zaten .

Eline kalem alan yazar olamaz,boyayı tuvale döken ressam olamaz,sesi güzel olan şarkıcı olamaz,saçma kendini tekrar eden konuları çeken senarist olamaz.

Hissetmesi lazım,gerekirse yüreğini dökmesi lazım ortaya,gerekirse kalp yangınını kaleme dokmeli ki şair olsun,şarkıci olsun,ressam olsun.

O yüzden yüreği güzel ,yüreğini dokebilen insanları sanatçı olarak saymali toplum,her kalemi eline alanı yazar yapmak yazarlara saygısızlık,her resim cizeni ressam yapmak ressamlara saygisizliktir.

Ve bunun bedelini insanlar değil, malesef sanat ödüyor... #KB

Bulut'a Aşık Olan ToprakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin