Bir zamanlar herşeyi ben yapıyorum diye sanirdim.
Şimdi ise düşünüyorum.Hicbirseyi ben yapmamışim.Herseyi ALLAH yapmama izin vermiş.Ben sadece aracı olmuşum.Mesela birine iyilik yapınca teşekkür ediyorlar ben bunu çok tuhaf buluyorum.Cunku iyiliği yaptıran ALLAH beni vesile kılan ALLAH,hem yardıma muhtaci hemde beni ödüllendirecek olan ALLAH.Herseyin başı ve sonu ALLAH,insanlar bunu anlayamiyor, hatta bazılarının yürekleri o kadar korku ile dolmuş ki.İyilik yapınca neden yaptı çıkarı ne diye düşünuyor.Bu bizim değil kötü çıkarcı insanların suçu.Birseyi ALLAH için yapmıyorsanız yapmayın,ALLAH o kulun derdine kendisi yetişir,birini yetiştirir.Kul için hiçbirsey yapmayın, ALLAH için yapmıyorsanız çıkar için selam dahi vermeyin.O kötü kalplerinizi muhtaç insanların üstünde kullanmayın.Unutmayin ki mahşer var.Hesap günü var.O gün herkesin kalbinde ki şeyler ortaya dökülecek,herkesin ameli ortaya çıkacak.İyilik için yanında olmadığınız insanların hepsi sizden hesap soracak.Hem kul hakkı,hemde sözde ALLAH için yardım ettiğiniz için bir de ALLAH'in yüzüne bakmaya nasıl yüzünüz olacak?
Unutmayın herşeye vesile olan ALLAH,herşeyin başı sonu ALLAH,toprağa can veren,topraktan ruh alan ALLAH'in gücü herşeye yetmez mi sanıyorsunuz?Siz sadece koskoca evrende ki küçük noktalar bile değilsiniz,sizin yaşadığınız şu dünya koskoca evrende küçücük bir nokta.Ne mal ne mülk sizi kurtarabilir içinizde ALLAH yoksa.Boburlenmeyi,kendinizi iyi göstermeyi bırakın artık.ALLAH için kaç yetim doyurdunuz?Kaç kedi beslediniz?Kaç fakirin ihtiyacını karşıladıniz?Kaç mazlumun gözyaşını karşılıksız sildiniz?
Şunu unutmayın,iyiliğe vesile olan ALLAH,hayra vesile olan ALLAH,başarıyı size veren ALLAH.Siz sadece birer aracisiniz,daha fazlası değil.
O yüzden yaptığınız bir iyiliği insanların yüzüne vurmayın,fakiri ezmeyin,yetimi hor gormeyin,
Varsa sofranizda bir yer ayırın fakirlere,
Yoksa yeriniz bir dua edin,ulaşır elbet göklere,
O ki Hak'tir, rizk vetendir,
Hiçbir canlıyı,hiçbir canlıya muhtaç etmez,
Yağmur bile gönderir susuz kalan çiçeklere.#KB
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bulut'a Aşık Olan Toprak
PoetryKendi sozlerimi yazıp kendi çektiğim resimleri paylaştığım bir günlük gibi bı kitap ,hayattan insanlardan yorgunlugumu anlattığım sözlerden oluşan parça parça bir kitap fazla uzun bir kitap olmayacağını düşünüyorum ama yine de okunmaya değer birkaç...