Merhamet

6 5 0
                                    

Merhamet çok güzel bir şeydir,hele ki dili olmayan gücü olmayan kişilere ve küçük dostlarımıza merhamet etmek çok güzeldir.

Belki boyun çok uzundur,belki gücün çok fazladır.Lakin güçsüz veya kısa veya hasta olan birinin üstüne gitmek seni güçlü yapmaz.Yada hayvanlara merhametsizlik etmek seni güçlü yapmaz.Seni güçlü yapacak şey,doğru yolda yürümek,ve yanlış yolda olanlara karşı savaş açmaktır.Bu devirde erkeğim diye geçinen insanların hepsinin gücü kadına veya çocuğa yada hayvana yetiyor.Oysa erkeklik karısını kızını korumak değil midir?Dışarda kimseye gücü yetmeyen sözde erkekler eve girince aslan kesiliyor.Aslinda ülkenin en büyük sorunlarından birisi bu.Kucuklukten beri arkanda biz varız abin var baban var diye büyütülen çocukların hepsi arkasına güveniyor.Bir kavgaya on kişi gidiyor.Sonra yıllar geçiyor başka bir şehre gidiyor arkasında kimseyi göremeyince bu sefer kimseye ses edemiyor ve karısına kızına işkence uyguluyor .Ne iğrenç bir senaryo değil mi?Böyle mahlukatlar malesef insan sayiliyor .Şeref yoksunu ,namus desen yerlerde,onur desen bitmiş ama maalesef insan.Bazen utanıyorum söylemekten bunu .

Dediğim gibi merhamet çok güzel birşey,elini yüreğine koyuyorsun ve rahat.Sirtinda merhametinden dolayı kanlar olabilir,yaralar olabilir lakin vicdanın rahat,en azından yapman gerekeni yapmışsın.Bos ver sudan çıkardığın kedi tirmalamissa,boş ver yardıma muhtaç birine yardım edince iyi günde seni satmissa,bos ver iyilik yaptığın arkandan konusmussa.Vicdanin rahat onlar gibi karakter yoksunu değilsin,onlar gibi üç kuruşluk insan değilsin yetmez mi?

Göğsünü gere gere gezmen gerekir aslında senin,sen iyilik yaptın,sen insanlık yaptın merhamet ettin . Gerisini unut iyiliğin karşılığını insanlardan bekleme .İnsanlar nankör,insanlar umursamaz,insanlar karaktersiz.En dipten çıkardığın insanlar gün gelir hasta olsan sormaz,ağlarken yanında olduğun insan bin tane mendili olsa göz yaşını silmez.Sen onlara merhamet ederek büyüklük yaptın,onlar ise şerefsizlik yaptı.Ne diye üzülüyorsun ki,ne diye dertleniyorsun.Onlar istediği kadar şerefli takilsin içlerini sen ve Rabbim biliyor yeter.Onlar şerefsiz sen ise merhametli birisin,dünya sana muhtaç,onlar ise dünyaya.

#KB

Bulut'a Aşık Olan ToprakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin