Previously on Familie Saleh:
Perspectief Boutaina:
Ze pakt een alles reinigingsdoekje en veegt haar oog schaduw weg, terwijl ik met veel ongeloof toekijk. "Auw dit prikt! Boutaina had me dan verteld dat dit niet voor je gezicht is!" zegt ze boos. Is ze nu serieus?Back to the story
- Nablik- De dag des verandering
Perspectief Fatine:
"Stop Amine!!!" schreeuw ik. "Ik wil jullie allemaal dood hebben!!!" schreeuwt Amine. "Amine doe A.U.B rustig, je weet niet wat je bezielt!" probeert Oussama hem te kalmeren. Mijn hart klopt als een bezetenen. Aicha kijkt met tranen toe...'Gun shots' Maar het was al te laat...
-Twee weken terug-
Perspectief Fatine:
Ik was mijn gezicht snel en ga naar beneden om te koken. Veel moeite steek ik er niet in en hou het bij pasta. Wallah meh, Amine krijgt mijn echte lekkere eten te proeven! Ik bekijk mezelf nog snel in de spiegel, om te kijken of ik geen rode ogen heb. Ik hoor de voordeur en ren als de wiederweer naar mijn kamer."FATINE IK HEB HONGER!" hoor ik Amine schreeuwen. Ik loop naar de trap en schreeuw terug: "PASTA IN DE PAN, EETSMAKELIJK PAKEZEL!" schreeuw ik terug. Ik loop snel mijn kamer in en doe hem opslot. Ik kijk uit het raam, in de hoop dat ik Oussama zie.
Perspectief Boutaina:
"We moeten uit onze kamer ontsnappen en we moeten Kaoutar vinden! Mijn vader heeft haar in elkaar geslagen!" zeg ik gestrest. "Ik zou d'r ook hebben gehoekt vriend!" zegt Selma terwijl ze chips eet in de ochtend. "Snap het dan! Ik weet zeker dat ze weet waar Amine is!" zeg ik. "Ja vast! Amine weet zeker als Kaoutar er achter zou komen dat Amine haar heeft bedrogen, dat Kaoutar ons zowiezo gaat helpen! Hij heeft het slim gespeelt, hij heeft haar dingen verteld, maar niet de belangrijke dingen." legt Selma uit.Voor ik iets kon zeggen, hoor ik dat er steentjes tegen mijn raam worden gegooid. Dat kan niemand minder zijn dan Ayman. Ik loop naar het raam en zie Hamza en Ayman er staan. Wat is Ayman mooi😍. Oef Boutaina, houd je sh*t together. Ze merken ons op en bewegen met hun armen dat we naar beneden moeten komen. "Oh nee, dat durf ik niet hoor!" zeg ik tegen Selma. "Baby!" hoor ik Selma zeggen, ze opent het raam en glijd via een dikke tak naar beneden.
Bismillah! Ik haal diep adem en klim voorzichtig naar de tak. Ik glij voorzichtig naar beneden, voor ik het weet verlies ik mijn evenwicht en val het laatste stukje naar beneden. Gelukkig kon Ayman me net opvangen. Ik kijk met een rood hoofd weg en zie dat Ayman moest grijnzen.
"Hoe zijn jullie ontsnapt?" vraag ik aan Hamza en Ayman. "Denken jullie echt dat ouders hun volwassen zonen, opgesloten laten zitten!" zegt Hamza grijnzend. Ik rol met mij ogen. "Wat is het plan?" vraagt Selma. "Weg gaan, voordat je ouders ons zien!" zegt Ayman. "Kaoutar dan? vraag ik. "Geen zorgen die ontmoeten we bij het hotel!" zegt Hamza gehaast. We rennen naar de auto toe en rijden als de wiederweer naar het hotel.
Aangekomen
We stappen een hotel kamer binnen en zien Kaoutar met blauweplekken voor ons zitten. "Kaoutar? Heeft Papa dat allemaal gedaan?" vraag ik. Ze knikt voorzichtig en kijkt beschamend naar beneden. "Hoe ben je ontsnapt!" vraagt Selma. Kaoutar blijft een tijdje stil en haalt diep adem. "Toen papa en 3amou Yassin niet keken probeerde ik weg te rennen, ze namen uiteindelijk niet de moeite om me te volgen! Ze wilde me uithuwelijken aan onze neef in Marokko. De zoon van 3amou Yassin." legt Kaoutar op een zachte toon uit.
Ik zeg niks en kijk om me heen. "Kaoutar weet waarschijnlijk waar Amine is." begint Hamza. "Hoe weet je dat? Amine bedroog je toch?" vraagt Selma. Kaoutar knikt. Ik heb Amine horen praten aan de telefoon, iets met Fatine niet naar een hoerenhuis sturen, maar naar Parijs ofzo! En hij had een villa in een villa wijk. Dat is het enige wat ik weet." zegt Kaoutar. "Hoe weten we zeker dat je niet liegt?" vraag ik.
"Denk je echt dat ik lieg? Amine heeft me veraden en ik verraad hem, zo werkt het!" zegt Kaoutar gespannen. We kijken elkaar aan en knikken. "Weet je welke villa wijk?" vraagt Ayman. "Nee, ik heb wel een foto op mijn telefoon." zegt Kaoutar. "Ze loopt naar haar tas toe en haalt haar telefoon eruit.
Ze geeft me haar telefoon en laat de foto zien. "Hamza, kan je deze foto printen, voordat onze telefoons doodgaan en we er niks meer aan hebben." vraag ik aan Hamza. Hij knikt en neemt de telefoon over en loopt de deur uit. "Ik heb nog iets!" Schiet Kaoutar te binnen. "Wat?" vraagt Selma.
"Oussama is ook in Parijs! Nadat ik die leugen had verspreid over Firdous was Oussama zo boos! Hij besloot om naar Parijs te gaan! Ik hoorde hem praten tegen zijn neef." zegt Kaoutar. "Goed, weet je ook iets over Aicha en Oumaima Allah y rahmoem." vraag ik. Kaoutar schud haar hoofd en kijkt verdrietig naar beneden.
"Ik zorg wel voor gratis vliegtickets naar parijs! Ik heb alleen een paar dagen nodig." zegt Ayman. "Beter dan niks!" zegt Selma. Ik knik. "Ik ga het alvast regelen, ik bel jullie als ik wat heb gevonden." zegt Ayman. We stemmen toe, voordat hij weg gaat loopt hij naar me toe en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Ik hou van je." fluistert hij in mijn oor. Ik word rood en kijk weg.
"Succes." zeg ik zacht. Hij verlaat de kamer. Alleen Kaoutar, Selma en ik blijven over. "Kaoutar! Als je ons weer verraad dan haal ik niet alleen de politie erbij!" zeg ik boos. Kaoutar knikt en laat zich op bed vallen.
4 dagen later nog 10 dagen tot de dag des verandering
Selma en ik verbleven in het hotel met Kaoutar, zodat onze ouders ons niet zouden vinden. Ayman heb ik een tijdje niet gezien, omdat hij naar Utrecht moest voor de gratis vliegtickets.
In de tussentijd zijn Kaoutar en ik elkaar weer gaan mogen, het is tenslotte mijn zus... Ze zegt elke dag dat ze spijt heeft en volgens mij heeft ze dat ook."Rarara wie gratis vliegtickets heeft!" roept Ayman uit. Plotseling zie ik Hamza en Ayman bij de deuropening staan. Ik ren naar Ayman toe en geef hem een knuffel. "Heb je me gemist?" vraagt Ayman. Ik knik en kijk hem glimlachend aan. "Wanneer vertrekken we naar Parijs?" vraag ik. "Morgen om drie uur in de ochtend." zegt Hamza.
"Zo vroeg dat is al over vijf uur!!!!?" zegt Selma gestrest! "Ik moet mn tanden nog doen en mijn broek poetsen!" zegt ze weer. "Bedoel je het niet andersom?" vraagt Hamza. "Laat haar maar." zeg ik hoofdschuddend.
Salamailikoum 7abaybi
Ik hoop dat jullie dit deeltje leuk vonden❤️🙈 Vergeet niet te stemmen.Would you rather: Basisschool over doen of middelbareschool over doen?
Thallah lieverds
JE LEEST
Familie Saleh (Voltooid)
RandomGebeurtenissen spelen zich af dat met het verleden te maken heeft. Zullen Fatine en Boutaina het verleden weer onder ogen kunnen komen? Of zal dat leiden tot hun diepte punt? Volg het leven van de Marokkaanse familie Saleh. Met als hoofdpersonages...