Voor we beginnen:
Dit is Boutaina (18 bijna 19) (Lijkt op moeder)
Dit is Fatine: 22 jaar (Lijkt op vader)
Previously on Familie Saleh:
"Nou Boutaina, hier met een jongen zitten. Hij gebruikt je zowiezo, want je bent niet bepaald "miss World" zegt een stem opeens, als ik me omdraai zie ik iemand die ik niet had willen zien.Back to the story
-Perspectief Boutaina:
"Ka-Kaoutar?" storrer ik. "Leuk om mij weer eens te zien?" vraagt ze op een sarcastische toon. Van elk mens die ik niet wil zien, zit zij op nummer 1 in mijn lijstje. "Hoor jij niet in de gevangenis te zitten?" vraag ik bot. "Laten we zeggen dat mijn advocaat één van de beste is." Ayman kijkt me met een verward hoofd aan..."Wie is dit Boutaina, valt ze je lastig?" vraagt Ayman. "Oh, ga toch weg!" roept Kaoutar. "Ik zou haar maar niet vertrouwen, want schijn bedriegt. Oh, en Boutaina? Je gaat nog zien wat je te wachten staat." en met die woorden loopt Kaoutar weg.
Met moeite probeer ik mijn tranen in te houden. "Je gelooft haar toch niet?!" vraag ik. "Tuurlijk niet, maar wat is er tussen jullie twee gebeurd, en waarom zou ze in de gevangenis moeten zitten?" vraagt hij.
Ben ik wel klaar om het verhaal te vertellen aan Ayman? Tuurlijk niet, ik ken hem geeneens.."Vertel het S.V.P." smeekt Ayman. "Ayman we hebben het echt leuk gehad deze paar uur, maar het is beter als we elkaar even niet spreken" zeg ik met een spijtig gevoel. "Hoe zo?! we kunnen elkaar leren kennen en het probleem oplossen!" "Ayman, het is beter zo, ik doe het niet alleen voor mezelf, maar ook voor jou veiligheid." leg ik uit. "Niemand zou jou of mij wat aandoen, we kunnen er samen voor gaan." zegt Ayman smeekend. "Dan ken je Kaoutar nog niet, ze is tot alles toe instaat. A.U.B Ayman, als je echt om mij geeft moet je naar me luisteren, ik beloof dat ik weer contact met je opneem als het voorbij is." zeg ik. Ik wist zelf wel dat het niet zo snel voorbij zou gaan. "Dag Ayman" zeg ik en ik loop weg, zonder om hem nog even aan te kijken.
Als hij in de problemen komt door mijn verleden, vergeef ik het mezelf nooit.
-
Perspectief Fatine:
"Deze tv is heel erg mooi, hoeveel kost hij?" vraag ik terwijl ik de Philips LED TV 32PHS5301/12 bekijk. "500 euro mejuffrouw." zegt een man op een deftige toon. "Ga normaal praten! Het lijkt alsof je de butler van de koning hebt opgegeten." riep ik, terwijl ik met mijn ogen rol. "Wat gij wil, mejuffrouw." antwoord de medewerker. Ik zweer deze man geeft mij jnoen! "Butler heb je hem ook een maat groter?"vraag ik. "Nee mejuffrouw, wij hebben dees niehiel hier." zegt de butler (hijs geen butler maar het is zijn bijnaam.) Niehiel? "Kan ik hem niet online bestellen, maar dan een maat groter?" "Wat u zeggen mijn kind? Wat is onklein bestellen?"Is hij serieus nu? "ik zei ONLINE bestellen!" "Wat is dat, mejuffrouw?" -,-. I'm done with my life.
Tring tring...
" Sorry ik moet even mijn smartphone opnemen" zeg ik tegen de butler. "Wat is een smartphone?" vraagt de butler. "Een apparaat dat ervoor zorgt dat je het OUDE STENENTIJDPERK VERGEET!!!" riep ik hem na.
"Salam, mama"...
'Een gesprek later'
"Awili!" zeg ik hard op. Ze is terug, nee nee nee sh*t sh*t sh*t. "Ik neem deze tv wel, meneer." zeg ik haastig. "Wilt gij een zwarte, witte zilvere, rose goud, gr-" "GEEF MIJ DEZE ZWARTE GEWOON!!"schreeuw ik. "Ik heet Pieter Jan Fred mejuffrouw " Ik gooi muntgeld en een biljet in zijn gezicht. "DE REST IS FOOI EN IK WIL HEM MORGEN IN HUIS HEBBEN!!" schreeuw ik terwijl de winkel uit ren.
-
Als ik het huis binnenloop kan ik mijn ogen niet geloven, net voordat ik iets wou zeggen stapte Boutaina ook naar binnen.
Perspectief Boutaina:
Verdrietig loop ik het huis binnen, als ik naar Fatine's geschrokken gezicht kijk, betrekt mijn gezicht meer. Ik loop de woonkamer in en ik zie Kaoutar zitten op de bank met een sluw lachje. "HOOR JIJ NIET IN DE GEVANGENIS TE ZITTEN, A HOND?" Schreeuwt Fatine. "Fatine toon een beetje meer respect." zeggen mijn ouders in koor. "Respect, RESPECT?! Zijn jullie vergeten wat zij ONZE familie heeft aangedaan!" schreeuwt Fatine uit. "Maar bneti, zij heeft jullie niks gedaan, ze is onschuldig" zegt mijn moeder. Maar Fatine en ik wisten donders goed dat ze het WEL heeft gedaan, het gebeurde voor onze eigen ogen."Fatine en Boutaina, ze is onschuldig, en ze is tenslotte jullie zusje (Kaoutar is 19 dus een jaartje ouder dan Boutaina)."zegt mijn vader. "Wallah meh ik ga haar vergeven." zegt Fatine. "Iedereen verdient een tweede kans." zegt mijn moeder. "Kansen zijn net als navels, je hebt er maar 1." zeg ik emotieloos. "Goeie, Boutaina" zegt Fatine. "FATINE KLAAR, IK GA JE ECHT UITHUWELIJKEN ALS JE ZO DOOR BLIJFT GAAN!" schreeuwt mijn vader. Fatine kijkt hem geschrokken met betraande ogen. "U KAN HELEMAAL NIKS, IK BEN VOLWASSEN DUS NIEMAND BESLIST, KLAAR!" schreeuwt Fatine en ze rent de deur uit. Als ik naar Kaoutars gezicht kijk, zie ik haar sneaky lachen.
"Is dat wat jullie willen, yek?" vraag ik. "Fatine is niet goed bij haar hoofd, ze moet naar een internaat."zegt mijn vader, waarbij mijn moeder knikt. "ZE IS 22 EN GEEN 12 ZE IS DAAR TE OUD VOOR, EN ZE IS VOLWASSEN GENOEG, DAT MOETEN JULLIE OOK WETEN!!!"schreeuw ik uit. Ik ben nooit echt boos, maar dit is het top punt.
Ik ren als de wieder weer mijn kamer in en doe hem opslot. Ik probeer Fatine te bereiken maar ze neemt niet op. Ik was mezelf snel en verricht het gebed. In Sha Allah gaat het goed met haar.
Perspectief Fatine:
"Fatine waarom huil je?" vraagt Oussama terwijl hij me een knuffel geeft. "Ik wil t-t-thuis n-niet meer wonen, ik wil trouwen..."Salam habaybi, Ik hoop dat jullie dit deeltje leuk vonden
Wat gaat er met Fatine gebeuren?
Wie is Oussama?
En wat heeft Kaoutar gedaan?
Stay tuned for the next episode of...
FAMILIE SALEH.
JE LEEST
Familie Saleh (Voltooid)
DiversosGebeurtenissen spelen zich af dat met het verleden te maken heeft. Zullen Fatine en Boutaina het verleden weer onder ogen kunnen komen? Of zal dat leiden tot hun diepte punt? Volg het leven van de Marokkaanse familie Saleh. Met als hoofdpersonages...