Deel 43

130 17 6
                                    

Previously on Familie Saleh:

Perspectief Boutaina:
Ik twijfel en geef hem gelijk een kus. "Weet je het zeker?" fluistert Ayman zacht. Ik knik...

Back to the story

Perspectief Fatine:
Ik blijf maar staren naar het kaartje met het telefoonummer van Ali. Zal ik hem bellen? Ik haal diep adem. Ik typ het nummer op mijn telefoon en wacht tot hij opneemt:

Ali: Met wie spreek ik?
Fatine: Met een kauwgombal
Ali: Huh?
Fatine: Met Fatine natuurlijk!
Ali: Fatine!... Hoe is het met je?
Fatine: Kijk Ali, wees even straight to the point, je wou afspreken... Voor wat?
Ali: Dat vertel ik je zo... Kom je naar de Mac over een uur?

...

Fatine: Vooruit...

Ik hang op en laat mezelf op bed vallen. Ugh ik moet me gaan klaar maken.

later...

Aangekomen bij de mac zie ik dat Ali al op me staat te wachten. Ik ga tegenover hem zitten en wacht totdat hij iets gaat zeggen. "Ik zie dat je een hoofddoek draagt." zegt Ali met een glimlach. Ik knik en kijk om me heen. "Ma Sha Allah... Uh- maar ja je wil natuurlijk weten waarom ik je hier naar toe heb gevraagd.

Ik rol met m'n ogen. "Waarom denk je dat ik hier anders ben? Voor jou?..." zeg ik direct. Ik zie dat het hem pijn doet en ik krijg meteen spijt. Er verlaat een zucht mijn mond. "Sorry... Ik bedoelde het niet zo." "Het is al goed." zegt Ali kalm. Het verschil tussen mij en hem...

"Ik heb gehoord wat er is gebeurd in Frankrijk... En wat Oussama nu doet... Ik wou zeggen dat het met spijt... Dat ik je niet heb geholpen toen je in Frankrijk was.. Ik ben ik shitty geweest en dat weet ik. Ik vraag om je vergeving.." legt Ali smeekend uit. "Ik moet er over na denken.." ik sta op en wil net weglopen...

"Fatine, wacht..." zegt hij snel. Ik draai me om en kijk hem aan. "Vanaf de dag dat ik je zag had ik al gevoelens voor je... Ookal was ik de advocaat van Kaoutar en deed ik mee met haar spel... ik moest mijn moeder beschermen en... nadat we elkaar hadden ontmoet.. wensde ik dat het ooit echt iets kon zijn, niet alleen een uitgehuwelijkt koppel die niet van elkaar hield." legt Ali uit.

Ik blijf hem aankijken en weet niet wat ik moet zeggen. "Je hoeft nu geen antwoord te geven."
Ik haal diep adem en verlaat de mac zonder wat te zeggen.

aangekomen in het huis..

Ik loop rustig naar binnen en ik zie dat Kaoutar is begonnen met koken. "Hey.." zeg ik. "Hey cowgirl, what took you so long?" probeert Kaoutar met een Brits accent te vragen. "Oh, ik was even buiten." antwoord ik droog. Ze haalt een wenkbrauw op en zegt: "eVeN nAaR bUiTeN. Je sprak dus met iemand af."

Ik rol met mijn ogen en kijk haar boos aan. "Ja, met Ali! Hoe wist hij überhaupt dat ik in Frankrijk was en dat Oussama me heeft verlaten!". Kaoutar kijkt verschrikt op. "Technisch gezien heb JIJ het contact verbroken met Oussama en ten tweede.. ik hield contact met Ali... Hij was echt bezorgd om je." zegt Kaoutar.

"Waarom heb je niks gezegd?" vraag ik doordringend. "Luister, ik wist dat je ging flippen. Plus Ali is echt een goede jongen... vergeef het hem en geef hem een kans." zegt Kaoutar. "Jij WIST ervan?!!!" vraag ik nog eens. "Ik zei toch dat ik contact met hem hield..." zegt Kaoutar terwijl ze met haar ogen rolt.

"Goed... ik vergeef het hem... Maar ik ga met niemand hier trouwen ofzo." zeg ik met mijn armen gekruist. Kaoutar knikt en gaat verder met koken.

Ik loop naar boven en bel Ali.

Fatine: Hey Ali...
Ali: Fatine!
Fatine: Ik vergeef het je... maar ik kan niks beginnen met jou..
Ali: ... ik ben al blij genoeg dat je me hebt vergeven.

Ali klinkt een beetje ontevreden

Fatine: We kunnen wel vrienden zijn? Misschien... dat er later wat van komt...

Ali: Echt?!!!
Fatine: Echt.

En zo bleven we een tijdje aan de telefoon.

Perspectief Oussama:
Ik loop naar het huis van mijn ouders en klop aan. Mijn moeder doet open en kijkt me ernstig aan. "Salam Mama." groet ik mijn moeder.
Ze knikt en laat me binnen, als ik de woonkamer in loop zie ik mijn vader niks zeggend naar de tv staren.

Voordat ik iets wil zeggen... "Wesh, tsatiti awla?!" zegt mijn vader boos. Ik kijk hem verward aan. "Na al deze weken toen je terug kwam uit Frankrijk heb ik je in de gate gehouden. Je hebt WELLOU iets goeds uitgevoerd! Het enige meisje dat je je hart en ziel aan kon geven heb je laten gaan! Je kiest voor een 1 of andere vrouw die je uit de dode hoek tot CEO benoemd!!! Jou oom en ik zijn zo teleurgesteld!" zegt mijn vader woedend

Ik kijk mijn moeder aan en ze zegt: "Je hebt niet het juiste pad gevolgd mijn zoon, en je zult dit maar zelf moeten oplossen..." zegt mijn moeder hartbrekend. Ze overhandigd me een brief en ik zie dat het Fatine's handschrift is. "Lees.." beveelt mijn moeder.

Salam Galti,

Ik ben het Fatine... Ik kan niet langskomen dus ben ik maar een brief gaan schrijven... Dit mag Oussama niet weten (de reden) het is klaar tussen ons... Ik kwam hem eens bezoeken op zijn werk en zag hem flirten met een ander... Het deed zoveel pijn... Waarom doet liefde zoveel pijn? Hij is de enige persoon waar ik echt van hou! Waarom doet hij mij dit aan? Ik hou van hem met heel mijn hart... Het enige wat ik hem ga vertellen is dat het klaar is... de reden moet hij er zelf maar achter zien te komen. Ik ben blij met u als tweede moeder... Jammer dat het niet meer als vanouds zal zijn. Thallah frasek en geef 3amou en dikke knuffel.

-xxx-

Fatine.

Ik staar naar de brief en voel  dat mijn ogen rood worden. Dit is dus de reden... Ze had het gezien... Reality hits me hard... Daarom dat ik niet meer als vanouds ben... ik hou nog steeds van Fatine, met heel mijn hart.

"Oussama mijn zoon, dit schreef Fatine mij en je vader een paar werken geleden... Geloof je nu daadwerkelijk dat je tot Zohra behoord?" vraagt mijn moeder.

"Het is te laat... Ze is mij vast vergeten." zeg ik teleurgesteld. "Niks daarvan! Haar moeder zegt dat ze er nog steeds kapot van is... Ze houd van je, net zoals je net zoveel van haar houd, ik zal je niet vertellen wat je moet doen. Maar doe wat het juiste is... maak de juiste keuze."  zegt mijn vader.

En ik weet precies wat ik ga doen..

Asalam oh 3alaikom 7abaybi!
Ik hoop dat jullie dit deeltje leuk vonden! 🙈❤️ Vergeet niet te stemmen!

Nog 1 deeltje en die komt morgen uit In Sha Allah

T3allah lieverdsss

Familie Saleh (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu