Deel 12

316 38 28
                                    

Previously on Familie Saleh:
Perspectief Fatine
Onthoud dat je ook aan je eigen geluk moet denken." zeg ik. "Jij bent mijn geluk, jij bent mijn lucht, mijn hart is niet compleet zonder jou, zonder ons..." "Er is nu geen 'ons' Oussama!" roep ik verdrietig.

Zonder nog op te kijken, sta ik op en ren weg.. Ik ren weg uit mijn lieve leven...

Back to the story

Perspectief Selma:
Even mijn favo nichtjes bezoeken. Ik heb chocola meegenomen voor Fatine, misschien voelt ze zich dan beter. Als ik de doos open, kan ik het niet weer houden om één chocolade bonbon te pakken. "Mmm.. wat is dit lekker, oke nog ééntje!" En ik pak er nog één. "Nomnomnom... Oehhh dit is zo lekker, oke nu echt nog ééntje!!!"

10 minuten later

"Oh nee! de doos is op!" zeg ik met paniek. "Oké, wat moet ik doen, denk Selma denk..." Als ik naar de doos kijk, zie ik dat het een vorm van een hart heeft.. "Hmm, de doos is mooi... Oké, de doos is wel goed, dat geef ik haar wel." zeg ik trots.

Aangekomen bij het huis van Fam. Saleh

Het is heel warm buiten, als ik de deur open zie staan, loop ik zonder te kloppen naar binnen. "FAKKA IEDEREEN!!" schreeuw ik door het huis. Als ik de woonkamer in loop, zie ik 3amou Mohamed (Fatines vader) raar naar me kijken. "Wesh, is jou huis, dat jij zo binnen loopt." vraagt hij. "EWA NIFFAUW!!!" schreeuw ik nog eens. "Ik ben jou Niffauw of niffo of weet ik veel niet, ik ben je oom!" zegt 3amou Mohamed.

Ik schiet in de lach. "Wesh 7makti, awla? (Ben je gek geworden?)" vraagt hij. "Ik ga tegen mijn broer zeggen." zegt 3amou. "Ewa ja, jou brada gaat toch niet luisteren 3amou!" zeg ik lachend. "Ten eerste is het jou vader, en ten tweede stop met brada, niffauw en al die junky taal." "Dat noem je zelf respect." zeg ik met een knipoog. "Als jij niet de dochter van mijn 'brada' was, dan had ik je weggestuurd." zegt hij met de nadruk op brada. "Niet zo ouderwets nee!" zeg ik lachend. Altijd lachen met hem, wel stom dat hij Fatine uithuwelijkt.

Onze discussie over de 'junky taal' wordt onderbroken door een hard dichtgeslagen voordeur. Als ik me omdraai zie ik Fatine naar boven rennen. "Sorry 3amou, we gaan later verder met deze discussie." zeg ik. Zonder wachten op antwoord, ren ik naar boven.

Perspectief Fatine:
Hard sla ik de voordeur dicht, mijn leven is één grote chaos!!! Ik ren richting mijn kamer en laat me op mijn bed vallen. Als ik me omdraai zie ik Selma achter me staan. "Hey schat, wat is er?" vraagt ze bezorgd. "Wat denk je zelf? Het is voorgoed klaar tussen mij en Oussama." "Schat, misschien is dit wel het beste, misschien is Oussama jou mektab niet, als Allah het zo heeft gewilt, dan hoort het zo." stelt ze me gerust. "Ali valt opzich wel mee, hij lijkt me wel aardig." zeg ik. "Zie je! That is the spirit, gurl." roept ze blij uit.

"Kijk wat ik voor je heb!" zeg Selma blij, terwijl ze me een harte chocolade doos geeft. "oehhh chocolaa!!!" roep ik blij. "Uhm nee, alleen de doos" zegt ze twijfelend. "Je hebt de chocola opgegeten, of niet soms?" zeg ik hoofdschuddend. Ze kijkt me met puppy ogen aan. "You weirdo!" zeg ik lachend.

Perspectief Aicha:
Waarom doet Amine zo raar? Ik probeer hem te bellen maar hij neemt niet op. Ook thuis doet er niemand open.

Als ik wandel door het park zie ik Amine vanuit de verte. Ik weet dat hij me toch gaat negeren. Zal ik hem achtervolgen? Misschien is dat toch het beste. Ik verstop me achter een paar struiken en wacht af. Hij staat rustig te wachten op iemand... Misschien een meisje...

Na een tijdje wachten, zie ik een meisje zijn kant op lopen. Ik kan niet goed zien wie het is. Als ik wat dichterbij kom, kan ik mijn ogen niet geloven... HET IS KAOUTAR!!! Wat doet hij in vredesnaam met haar. Ik kan niet goed horen wat ze zeggen. Als ik goed kijk, zie ik Kaoutar een plastic tasje aan hem geven, hij kijkt erin en knikt. Wat heeft dit te betekenen?

Perspectief Amine:
Ik zit hier rustig te wachten op die vieze #### Kaoutar. Ze chanteert me al dagen! Als ik niet meewerk, wil ze Aicha wat aan doen... Ik kan niet eens met Aicha praten. Als ik opkijk, zie ik Kaoutar mijn kant op lopen.

"Eindelijk je bent er." zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. "Een toontje lager! of wil je soms dat Aicha iets overkomt?" zegt ze met een sneaky lach. "Ey, we hebben het erover gehad, ik werk mee en jij laat Aicha met rust." zeg ik boos. "Luister eens, Amine. Als je zo door blijft gaan, zal niet alleen Aicha wat overkomen, maar zal je Hennah feest, volgende week niet leuk aflopen!!" bedreigt ze me. "Waag het!" zeg ik boos. "Je moest eens zien." Die #### denkt echt dat ze alles is..

Wacht maar ik ga haar terug pakken. "Breng dit tasje met drugs naar Ali toe." beval ze. Ik kijk in het tasje en knik. Zonder om nog wat te zeggen, draait ze zich om en loopt weg. Als ik me omdraai zie ik iemand achter de bosjes zitten.

Ik loop richting de bosjes...

Perspectief Aicha:
Oef, hij komt mijn kant op... Wacht is even! Ik heb helemaal niks te verbergen!!! Ik sta op en kom oog in oog te staan met Amine. "Scha-" Voor hij zijn woord kon afmaken, gaf ik hem een klap. "Hoe kon je?!" vraag ik boos met tranen in mijn ogen. "Ik kan het uitleggen." "Ik hoef geen uitleg, ga lekker naar je Kaoutar toe!!!" schreeuw ik boos. "Nee, Aicha! Niet weggaan." smeekt hij. Ik kon in zijn ogen zien dat hij het meende.

"Wat zit er in die tas?" vraag ik emotieloos. "Niks bijzonders." zegt Amine. "AMINE, Wat zit er in DIE tas." vraag ik nog eens. Geen antwoord. "Oke, ik weet genoeg, dag Amine." voor ik me kon omdraaien, pakt hij me vast. "Ik kan je niet loslaten." zegt hij verdrietig. "Leer er dan mee om te gaan." zeg ik terwijl ik me los wurm.

Zonder nog om te draaien loop ik weg... "AICHA WACHT!" Maar het is al te laat.. Alles werd zwart voor mijn ogen.

Perspectief Boutaina:
Tfoe, die rot sportschool! Ik weet 100% zeker dat Kaoutar erachter zit... Zomaar mij laten arresteren!! Ezel... Hamdulilah dat alles is opgelost.

Salam 7abaybi,
Ik hoop dat jullie dit deeltje leuk vonden! 🙈❤️ Vergeet niet te stemmen!! Love ya all😘

Thallah

Familie Saleh (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu