Previously on Familie Saleh:
Perspectief Fatine:
"We moeten nog een paar dingetjes, die foto's die je stuurde vanuit Boutaina's pinterest! Die dingen heb ik precies kunnen vinden!" zegt ze Blij. "Hamdulilah, nu nog een jurk!" zeg ik. "Maar hoe gaan we dat doen?" vraagt Oumaima. "Daar heb ik een ideetje voor." zeg ik sneaky.Back to the story
Perspectief Oussama:
"Nee, dat moet je niet hebben gedaan!" zegt mijn oom Mahmoud boos. "Hoezo niet? Ik heb gedaan wat het beste is voor het bedrijf" zeg ik chagerijnig. "Luister zoon, ik ken Zohra al jaren en als ze echt geschikt was voor Yaghouri enterprise als C.E.O dan had ik haar allang benoemd! Echter is ze dat niet!" legt 3amou gespannen uit. "Dan weet je niet hoe je een bedrijf goed genoeg moet laten lopen!" zeg ik bot. "Wat is er met jou gebeurt? Je huppelt van de vrouw van je leven naar een andere vrouw en die benoem je nog ook eens tot de C.E.O van dit bedrijf! Je werkt er niet eens lang genoeg, om überhaupt te weten dat ze geschikt hiervoor is!" roept hij boos uit. "Fatine wil niks meer met mij te maken hebben! Wat kan ik eraan doen?" vraag ik bot.
"Dus jij zegt dat het opgeven en niet na vragen de beste oplossing is?" vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ik ben er klaar mee, Oussama. Jij mag eens lekker je eigen problemen oplossen. Maar waag het om het bedrijf te laten verpesten! Waar jou Opa Allah y Rahmoe en ik, hard aan hebben samengewerkt! Eén verkeerde stap en je kan dit bedrijf en dit hele C.E.O gebeuren op je buik schrijven!" en met die woorden loopt hij weg en slaat de deur hard acher zich dicht.
Ze3ma ik heb iets fouts gedaan. Ik kijk op de klok en zie dat ik over een paar minuten een vergadering heb...
Perspectief Boutaina:
"Mag ik nu de blinddoek afdoen?" vraag ik smekend. "Nog eventjes!" zegt Kaoutar lachend. Na een paar minuten voel ik dat iemand mijn blinddoek af doet. "Wow! Moet je al die bruidsjurken zien!" zeg ik super blij. Ik zie dat we in een super grote bruidswinkel zijn. "Wat doen we hier??" vraag ik enthousiast. "Uhm, het leek ons leuk om met z'n allen bruidsjurken te passen als we ooit zouden trouwen!" verteld Selma vaag. Ik kijk de meiden vragend aan. "Nou, waar wachten we nog op?!" vraag Fatine om de stilte te verbreken.Perspectief Fatine:
Nadat we allemaal jurken hebben gepast en een denkbeeldige jurk hebben genomen die we "waarschijnlijk" zullen dragen als we trouwen, merk ik dat Boutaina één jurk niet lijkt af te doen. Ze bekijkt zichzelf in de spiegel en ik zie dat haar ogen stralen. Ik kijk Oumaima, Kaoutar en Selma aan en wijs voorzichtig naar de jurk. Ze knikken en Oumaima loopt naar de verkoopster toe. Ik zie van de verte dat Oumaima wijst naar de jurk van Boutaina. Oumaima loopt naar me toe en fluistert in mijn oor: "Geregeld". Ik knik en loop nog even rond.Oh... My... Allah. Plotseling zie ik die ene Zohra bruidsjurken bekijken. Ik loop een klein stukje dichterbij, maar struikel over een lichtkabel heen. "Oef". Ze draait zich om en rent naar me toe. "Gaat het wel?" vraagt ze bezorgd. Ik kijk haar lang aan, maar ze lijkt me van nergens te herkennen. "Oh uhm ja... Dank je wel..." zeg ik stotterend. "Ga je ook trouwen?" vraagt ze nieuwschierig. "Uhm, nee... We proberen een verassings bruidsjurk te vinden voor mijn zusje." leg ik uit.
Ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen om gemeen te doen tegen haar. Ze leek me niet te kennen, dus waarschijnlijk zou Oussama me nooit hebben genoemd. Ze lijkt me een onschuldige vrouw. "Super leuk! Ik ga binnenkort trouwen!" verteld ze met stralende ogen. "Super." zeg ik half blij. "Jij vindt sowieso ook iemand, In Sha Allah! Je bent een prachtige verschijning, Ma Sha Allah." zegt ze enthousiast. "Dankje wel!" antwoord ik. "Maar goed, ik ga maar weer eens verder zoeken." we zwaaien naar elkaar en lopen weg.
Nu maar hopen dat Oussama HAAR niet gebruikt.
Ik trek Oumaima in een hoekje en vertel wat er net gebeurde. "Wow, maar zij kan inderdaad niet weten dat jij waarschijnlijk met Oussama zou gaan trouwen." antwoord Oumaima. "Daarom ook, en ze leek me totaal geen b'tch ofzo." leg ik uit. "Nu maar hopen inderdaad dat Oussama niks flikt bij haar..." zegt Oumaima hoofdschuddend.
Perspectief Zohra:
Wat een aardig meisje. Ik vind niks in de winkel en loop de winkel uit. Aangekomen bij het bedrijf zie ik dat ik net op tijd ben voor de vergadering. Ik loop de vergader ruimte binnen en zie dat er meer mensen binnen komen. Ik voel de zenuwen opkomen. Mijn blik rust op die van Oussama en hij kijkt me glimlachend aan. "Ben je er klaar voor?" vraagt hij rustig aan mij. Ik knik en we nemen allemaal plaats."Goed, zoals jullie weten is Zohra de nieuwe C.E.O van dit bedrijf. Iemand die er iets op tegen heeft kan per direct vertrekken." verteld Oussama streng. Iedereen knikt en kijkt me aan. Ik glimlach slapjes en haal de dossiers erbij. "Aan jou het woord Zohra." zegt Oussama. "Zoals jullie vorige week hebben gehoord van, menneer Yaghouri. Is er een kans dat "clinc chronicols" op de toekomstige aandelen markt aanwezig is. Het nadeel hiervan is, is dat het bedrijf veel gerelateerde zaken heeft als wij. Wij als bedrijf moeten ervoor zorgen dat we hoger staan op de aandelenmarkt, dit betekend dat we meer moeten investeren in aandelen. Hoe hoger wij staan, des de kans op een gevangenendilemma kleiner.... etc etc etc (En nog veel economische dingen later)
"Ik ben trots op je!" zegt Oussama. "Ik was zo zenuwachtig!" zeg ik. "Daar was niks van te merken."
"Telefoon"
Plotseling gaat Oussama's telefoon, als hij zijn telefoon ziet trekt zijn gezicht wit. "Wie is het?"
Salamailikoum 7abaybi!
Ik hoop dat jullie dit deeltje leuk vonden! 🙈❤️Vergeet niet te stemmen :)Would you rather: Wattpad verhalen scrollend lezen of bladerend lezen? (Ik lees het liever bladerend)
Thallah lieverds!
JE LEEST
Familie Saleh (Voltooid)
RandomGebeurtenissen spelen zich af dat met het verleden te maken heeft. Zullen Fatine en Boutaina het verleden weer onder ogen kunnen komen? Of zal dat leiden tot hun diepte punt? Volg het leven van de Marokkaanse familie Saleh. Met als hoofdpersonages...