A pak to přišlo.
Nový rok.
Čas nových předsevzetí a čas nových příležitostí. Čas k napravení vztahů a čas pro naděje v lepší zítřky. Nic takového však pro většinu nepřinesl – začal totiž prvním smrtijedským útokem na polomudlovskou vesnici.
Když James viděl Lily panikařit kvůli tomu, že to mohla být její rodina, napadlo ho, že se s tím něco musí udělat.
„Chceš udělat spolek?" zeptal se Remus pochybovačně při první večeři po prázdninách. Všichni už se vrátili. Chloe mezi nimi nebyla. Mohl si namlouvat, že onemocněla. Ale nedělal to. Přijal to. Chápal to.
„Ne," protáhl James, „chci udělat spolek proti Voldemortovi."
„Paráda," odtáhl se Remus, „zaregistrujeme se u profesorky McGonagallové a můžeme se scházet každé úterý u Hagrida v hájence. Voldemort se bude třást strachy."
„O co ti jde?" zamračil se James. „Není to špatnej nápad."
„Promiň," zakabonil se Remus. „Vlastně není. Není. Jen..."
Snažil se, aby mu pohled neujel ke zmijozelskému stolu, ale Sirius to udělal za něj. A hned si uvědomil, co se děje.
„Gitzburgová práskla do bot?" zvedl obočí. „To je jí docela podobný."
„Nemluv o tom. Nemluv o ní," odsekl Remus.
„Fajn," pokrčil rameny Sirius.
„Pojďme se bavit o spolku," navrhl James. „Já jsem pro. Remus je pro. Sirius..."
Sirius ledabyle přikývl.
„Sirius je pro," pokračoval James. „A peter určitě taky."
„Zkrať to," řekl Sirius. „Většina Nebelvíru, Mrzimoru a Havraspáru je pro."
„Ten Havraspár je na pováženou..." poznamenal Remus věcně. „Spousta nabubřených čistokrevných."
„Pravda," souhlasil James. Pak se zamyslel. „Myslíte, že někdo ze Zmijozelu..."
„Třeba Benettonová?" ušklíbl se Sirius. „Když už pro ni máš takovou slabost, že?"
„Potichu," rozhlédl se kolem sebe James. „Lily o tom neví. Ale nemyslel jsem jen ji. Musí tam být... někdo... kdo nesouhlasí. Ne? Nebo jim to je všecko jedno?"
Narcissu zamrazilo, když ten článek v Denním věštci četla.
ČTEŠ
✔ Zaměřeno na Zmijozel [Pobertové - FF]
FanfictionBellatrix Blacková - královna Zmijozelu - by si nejradši nárokovala celé Bradavice, ale její bratranec Sirius Black nebude jediný, kdo se jí v tom pokusí zabránit. A Harrymu ani muk, mohl by ztratit iluze o době svých rodičů!