Nazenin en ufak bir detayı bile atlamadan Kaya ile karşılaşmasını ona anlattığında Murat tepki olarak önce keyifle gülümsedi sonra da "İlk aşamayı sorunsuzca atlattık," dedi.
Bu kesinlikle Nazenin'in beklediği çıkış değildi. O daha çok 'Tebrik ederim,' hatta 'Geçmiş olsun,' gibi daha anlaşılır bir yanıt bekliyordu.
"İyi de planımız zaten tek aşamalıydı."
"Kim diyor?"
Hayatında bundan daha saçma bir soru duymamış gibi yüzünü buruşturan Nazenin "Biz dedik ve öyle de yaptık," dedi. Ama nedense bundan artık o kadar emin olamıyordu. Belli ki ufak ancak önemli bu ayrıntıyı kaçırmıştı.
"Hayır, öyle bir şey söylemedik."
"Tamam da aksini de söylemedik."
"Söylememiş olmamız planımızın tek aşamalı olduğu anlamına gelmez."
"Neden kendimi kandırılmış gibi hissetmeye başladım?"
İhtiyatla yerinden kalkan Murat kuşkulu gözlerle ona bakan Nazenin'in yanına oturdu ve sevimli bir adama dönüşene kadar gülümsemesini genişletti.
"Senin en büyük hatan bu," diyen Murat'ın sesi de en az yüzündeki ifade kadar sevecendi.
"Hatalarım var evet ama onların şu anla bir ilgisi yok."
"Hep yanlış yorumluyor ve ileriye göremiyorsun. Bunun sebebi de, âna takılıp kalman ve olaylara geniş pencereden bakamıyor olman."
Murat'ın onu bir kez daha kandırmasına izin vermeyecek olan Nazenin ellerini adamın avuçlarından çekip ayağa kalktı. Yarım saat öncesine kadar ne hissedeceğinden emin olamayan bir insanın kararsızlığıyla hem mutlu hem de üzgündü. Ancak şimdi kesinlikle paniğin devamındaki stres onu ele geçirmek üzereydi. Başarmıştı, değişmiş ve kimliğini gizlemek zorunda kalsa da Kaya'yı etkilemişti. Kendince geçmişin intikamını almıştı, bundan Kaya'nın haberinin olmaması sadece ufak bir detaydı.
"Konuya nasıl girmeye çalışırsan çalış, planın ikinci aşamasını dinlemeyi ve uygulamayı reddediyorum."
"Hadi ama en zor kısmı atlattık, bundan sonrası çocuk oyuncağı."
"Çocuk oyuncalarının ne kadar karmaşık olduğundan haberin yok anlaşılan," diyen Nazenin kaçmaya hazırlanıyordu. "Bundan sonraki tek derdim, Kaya yüzümü unutana kadar onunla bir daha karşılaşmamak için kaçmaya devam etmek, olacak."
"Ne! Delirdin mi sen?"
"Asla, hiç olmadığı kadar aklım başımda..."
"İyi de o zaman şunu bir düşün, Kaya hazır senden etkilenmişken onu nakavt etmenin tam zamanı."
Başını geriye doğru savurup kahkaha atan Nazenin'in sesi hiç de keyifli çıkmıyordu. Amacı sadece olayı dramaya çevirmekti.
"Kaya'yı nakavt etmek, onu etkilemek," derken bile Nazenin'in sesi gerginlikten titriyordu. "Bunların hem de benimle birlikte aynı cümlede olmasının kulağa ne kadar tuhaf geldiğini duymuyor musun?"
Murat yerinden kalkıp genç kadını omuzlarından tuttu ve bakışları ortada buluşana kadar yüzünü kendisine çevirdi.
"Onu etkilemeyi kesinlikle başardın ve Nazenin olarak karşısına çıkarsan bu hissettiklerini asla göz ardı edemez. Çünkü kendini kandıramayacaktır, sonuçta yaşadıkları çok daha taze."