Päivä yhdeksäntoista
Maanantai 22.6. Luke tuli herättämään minua noin kahdeksalta aamulla. Hän luuli minun menevän kouluun ja olevani myöhässä. Kun selitin hänelle, että sain muutaman päivän vapaata koulusta onnettomuuden vuoksi, hän pyysi anteeks, mutta sanoi Anne-Sophien tulevan koulun jälkeen käymään.
"Entä se teijän 'neuvottelu'?", kysyin ihmeissäni.
"Se on vasta vähän illemmalla. Tai me mennään nyt päiväks soittamaa vaan poikien kanssa ja päätettiin, ettei puhuta siitä vielä. Puhutaan siitä sitten erikseen", Luke selitti.
"Okei, tiedätkö yhtään meneekö siinä kauaa?", kysyin treffit Ashtonin kanssa mielessäni.
"Nojaa, kaikki meistä unelmoi levytyssopimuksesta ja nyt kun se on mahdollista niin kyllä me varmasti tartutaan tilaisuuteen. Pitää nyt katsoa, jos joku onkin erimieltä. Ja kyllä sä sinne treffeille pääset", Luke sanoi viimeisen lauseen nauraen. Pyöritin silmiäni ja meinasin näyttää Lukelle vielä kieltä, kuin viisi vuotias, mutta päätin jättää sen väliin. Luke lähti huoneesta ja minä päätin mennä suihkuun sekä ehostaa itseni, niin kuin lastenhoitajani minulle sanoi ollessani pieni.
***
Päivällä kun talo oli tyhjillään laitoin musiikin täysille ja aloin tanssimaan ympäri taloa. Nauroin välillä itselleni ja muutamankerran meinasin liukastua. Se siitä rauhallisesti ottamisesta. Halusin kuitenkin käyttää vapaapäiväni johonkin mukavaan ja johonkin mistä minulle tulee hyvä mieli ja murheet unohtuu. Jonkin ajan päästä olin hikinen ja kurkkuni kiljui juotavaa. Tein samantien itselleni vähän lounasta ja söin hyvällä ruokahalulla. Vaihdoin bikinit päälleni, otin kuulokkeeni mukaan ja menin takapihalle ottamaan aurinkoa. Selailin vähän facebookkia, twitteriä, tumblria sekä vinea ja youtubea. En löytänyt mitään mielenkiintoista, joten pistin puhelimeni pois ja suljin silmäni.
Tuntui kuin olisin ollut siinä vain hetken, mutta kun Luke ja Ash heitti minut uima-altaaseen tajusin nukahtaneeni aurinkoon moneksi tunniks. Onneksi minulle ei ollut tapahtunut mitään. Auringossa maatessa ilman juotavaa voisi helposti tulla nestehukka. Olin kyllä raivoissani Lukelle ja Ashtonille. Olin saanut laitettua hiukseni hyvin aamulla ja nyt joutuisin laittamaan ne uudelleen.
"No me voidaan laittaa ne", Ashton ehdotti katsoen samalla Lukeen joka nyökkäili ehkä hieman liiankin innokkaasti.
"Ehkä ei pojat. Mä taidan laittaa ne ihan itse", vastaan kelluessani edelleen uima-altaassa. En jaksanut tulla pois, sillä vesi oli ihanan viileää. Pojatkin taisivat tajuta sen, sillä hyökkäsivät itsekkin altaaseen. Siitä alkoi hurja vesisota, jonka Liz tuli päättämään järkyttävällä huudolla:
"LOPETTAKAA! VÄLITTÖMÄSTI!"
Kätemme painuivat äkkiä veden alle, niinkuin emme olisi tehneet yhtään mitään.
"Ei sitä vettä ole noin paljon, että sitä voisi heittää laidan yli. Tähän pitää keksiä joku ratkaisu. En pysty ostamaan sinne enää lisää vettä. Tai sitten, teidän pitää sinnitellä vähällä vedellä", hän sanoi.
"Anteeks Liz", sanoin ja painoin pääni alas.
"Äh, luken pitäisi kyllä tietää. Tulkaa nyt syömään sieltä", Liz sanoi jo paljon ystävällisempään sävyyn.
Luke nousi altaasta ensimmäisenä, hänellä olisi varmaan kovin nälkäkin. Ashton sitten ja minä viimeisenä. Huonoa käytöstä pojat. Naiset pitäisi päästä ensin. Hipsin nopeasti huoneeseeni vaihtamaan vaatteet päälle. Ja sitten reippaasti keittiöön syömään. Söimme reippaasti, sillä Michael ja Calum olivat äitiensä kanssa tulossa keskustelemaan tulevasta. Ashtonin äitikin oli ilmeisesti tulossa Laurenin ja Harryn kanssa. Ruuan jälkeen tiskasin yhdessä Lizin kanssa. Yritin olla mahdollisimman avulias sen veden roiskuttamisjutun takia. Minä kuivasin vielä astioita, kun Liz päätti äkkiä leipoa jotain herkkua, kun muut tulisivat. Ashton ja Luke olivat olohuoneesssa tahkoamassa peliohjaimia. En ole koskaan oikein ymmärtänyt, mikä niissä viehättää, mutta ehkä minun ei koskaan tarvitsekkaan.
YOU ARE READING
Vain kesäromanssi? (5sos fanfic, in Finnish)
Fanfiction~~~ ''Tiedätkö sen tunteen, kun pelkää jotain asiaa, mutta pian tajuaakin juuri sen olevan todellisuutta?" Painoin leukani alas. "Mmm.. Joo" ~~~ Mari, 16 vuotias tyttö Suomesta on lähdössä kielimatkalle Austraaliaan. Muutama päivä sitten, hän...