B06

1.6K 56 2
                                    

Dah sebulan usia perkahwinan mereka. Alam persekolahan sudah kembali. Hari ini pertama persekolahan Aurora di sekolah baru iaitu sekolah yang sama dengan suaminya sendiri. Tiada siapa pun yang tahu kecuali keluarganya dan keluarga mertuanya. Dia sengaja tidak memberitahu TG atau Naufal kerana malas untuk mendengar pertanyaan dari semua orang.

Aurora masuk ke kawasan sekolah bersama dengan Dayyan dan Danish. Mama dan papanya tidak dapat menghantar kerana mereka perlu ke Sarawak hari ini. Mereka berdua mahu menguruskan pendaftaran Aurora disekolah baru walaupun ditegah oleh Aurora. Setelah selesai mendaftar Aurora dibawa ke locker miliknya. Dia kemudiannya menghantar Dayyan dan Danish ke pagar sekolah.

"Baby, jaga diri elok-elok tau. Ada apa-apa terus bagitahu kitaorang. Jangan pandai-pandai nak berahsia ea." pesan Danish tegas.

"Ishh. Orang tahu. Tak payahlah nak kata macam tu." kata Aurora muncung.

"Alolo. Panjangnya muncung. Prince cakap je la. Janganlah marah. Hihi." kata Danish sambil tersengih tapi wajah Aurora hanya datar.

"Ermm. Ye la." kata Aurora dengan nada merajuk. Ya, Aurora masih lagi merajuk dengan Danish akibat peristiwa hari tu. Dah berminggu Danish pujuk Aurora tapi masih tak dilayan. Dayyan dan Danial juga turut bantu untuk pujuk Aurora tapi semua tak jalan.

"Merajuk dengan Prince lagi ke?" tanya Danish lembut.

"Rasa-rasa?" tanya Aurora sambil memberikan pandangan yang tajam.

Danish melepaskan keluhan kecil dan menatap wajah adiknya. Jujur dia tak suka melihat wajah adiknya sekarang. Sakit. Wajah yang sakit. Dia tak nak. Dia takut keadaan adiknya bertambah teruk. Sebab itulah dia ambil keputusan untuk balik dan stay dirumah dua minggu sambil memujuk Aurora tapi masih belum ada hasilnya.

"Prince minta maaf baby. Prince tahu prince salah. Prince tak tunaikan janji prince. Prince minta maaf. Janganlah macam ni. Tak tenang prince nak belajar." kata Danish memujuk.

"You know what. I was hoping that you will stay for the whole day at one of my biggest day even you can't stay for both days. You had promised but you did not fulfill it. (Awak tahu tak? Saya berharap sangat awak berada disitu selama satu hari pada salah satu hari terbesar jika tidak kedua-duanya. Awak dah janji tetapi awak tak tepati.)" kata Aurora sebak dan mengalihkan pandangannya ke arah lain.

"I'm sorry baby. I am very sorry. I promised that i will never do that again. (Saya minta maaf Baby. Saya minta maaf. Saya janji yang saya tak akan ulanginya lagi.)" kata Danish sambil merayu.

"Don't say promise if you cannot fulfill it achik. (Jangan berjanji jika tak dapat tepati achik)" tegas Aurora berkata dan menggunakan perkataan achik. Danish tergamam kerana dia tahu Aurora terasa melalui cara panggilannya.

"Baby, please. Achik akan buat apa sahaja asalkan baby maafkan achik. Please baby. Please." kata Danish.

"Fine! Ada tiga syarat dan permintaan." kata Aurora mengalah kerana sejujurnya dia turut merindui abangnya yang seorang ini.

"Apa dia?" tanya Danish laju sebab dia nak Aurora yang dulu.

"First, jangan ulang benda yang sama lagi. Jujur, baby harap sangat achik ada dengan baby waktu-waktu macam tu. It's hurt me a lot." luah Aurora dan matanya sudah bergenang. Hati dia terasa sangat. Danish yang melihat terus menarik Aurora ke dalam pelukan.

"I'm so sorry baby. Promised, i won't do it again. (Saya minta maaf baby. Janji, saya tak buat lagi)." kata Danish yakin.

"Sure?" tanya Aurora lagi.

"Yup. Sure!" jawab Danish yakin.

"Yang kedua, maafkan baby sebab hiraukan achik sampai achik kena ulang alik dari rumah ke universiti dua minggu ni. Maafkan baby ye." Pinta Aurora sayu.

THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!Where stories live. Discover now