Tiga bulan sudah Aurora bersekolah disitu dan dia sudah pun dapat menyesuaikan dirinya dengan sekolah itu cuma dia dan Naufal masih tinggal bersama keluarga Aurora. Bukan Aurora tidak pernah terfikir untuk tinggal dii rumah mereka cuma dia risau jika dia tidak mampu untuk mengawal keadaan dirinya apabila bersama Naufal. Waktu rehat kali ini, TB dan TG rehat bersama atas permintaan TB.
"So, Ana macam mana tiga bulan sekolah sini? Ada apa-apa masalah." tanya Alwaz sedikit serius memandangkan ada sesuatu yang dia tahu tanpa Aurora tahu yang dia ketahuinya setelah mereka selesai membeli makanan. Aurora tersentak dengan pertanyaan daripada Alwaz.
"Alhamdulillah tak ada cuma ada benda yang buat saya musykil sekarang ni." jawab Aurora tenang membuatkan yang lain memandangnya walaupun gugup dengan pandangan yang Alwaaz berikan.
"Apa dia?" tanya Liya. Naufal pula hanya berdiam melihat sikap Aurora.
"Aku perasan ada sekumpulan gadis yang tak habis-habis pandang aku macam nak bunuh seperti sekarang ni." jawab Aurora selamba.
"Huh!?" kata TG dan TB serentak akibat terkejut.
"What do you mean?" tanya Naufal dingin.
"Nampak tak girls yang ada dekat hujung sana. They are the one who look at me like want to kill me every time you guys talking to me and TG." jawab Aurora dengan nada datar. Naufal dan TB memandang ke arah yang dikatakan oleh Aurora.
"Abaikan je la diaorang tu. Malas nak fikir. Semak je." rungut Alwaz tiba-tiba dengan intonasi malas.
"But may i know who they are? And why they always threatening me?" tanya Aurora yang mula geram dengan balasan Alwaz berikan. Alwaz yang perasan hanya tersengih seram. Aurora menjelingnya bengang. TG yang perasan hanya tersenyum nipis tetapi TB tidak sedikit pun perasan keadaan itu.
"Wait girl. What you say just now?" tanya Liya seakan tersedar sesuatu dengan ayat Aurora.
"Ugut? Aku tak salah dengar kan?" kata Fera pula. Kali ni mereka memandang Aurora dengan pandangan tajam termasuk Naufal.
"Bagitahu aku. Ugut yang macam mana? Kenapa tak pernah bagitahu aku sebelum ni. Kita tinggal serumah kut." kata Naufal bengang. Aurora yang mendengar mula tersentak.
"Bukan tak nak bagitahu awak. Saya malas nak layan tapi bila diaorang datang serang saya dua tiga hari ni masa korang tak ada, saya pun pelik. Sebab tu saya tanya sekarang ni." Jelas Aurora panjang lebar.
"Rora, untuk kali ni dengar kata kitaorang boleh. Mulai dari hari ni, jangan jauh dengan kitaorang. Kalau kitaorang tak ada, stay dengan TB. Dan TB kali ni aku minta tolong korang demi keselamatan Aurora. Aku tak nak pisang berbuah dua kali." kata Fiya panjang lebar. Aurora terdiam.
"Pisang berbuah dua kali? What do you mean? Is there anything that we should know?" tanya Zaheen. TG memandang sama sendiri dan kemudian memandang Aurora. Aurora mengangguk tanda mengizinkan.
"Aurora pernah kena ugutan macam ni sampai masuk hospital atas sebab yang mungkin lebih kurang yang berlaku sekarang. Sampai Aurora tak sedarkan diri dua hari. Cuma orang tu 'tak tahu' yang selama ni Aurora adik kepada lelaki yang dia suka sampai salah faham macam tu. Kali ni nampaknya ada ura-ura yang sama lagi." cerita Fera pada TB. Alwaz pula hanya mendiamkan diri apabila teringat kisah tu. Perit rasa hatinya bila kejadian tu belayar di mindanya.
"Ana ada terima apa-apa surat ugutan tak?" tanya Alwaz dengan pandangan tajam menyebabkan yang lain terkejut. TG tersentak melihat pandangan Alwaz. Aurora yang ternampak pandangan Alwaz lambat-lambat mengangguk.
"Mana surat tu?" tanya Naufal setelah melihat anggukan Aurora. TG mula melindungi pandangan The Gorgeous daripada melihat Aurora. Aurora mengeluarkan surat tu dari buku Fizik yang dia bawa tadi. Naufal dan TB mengambil dan membacanya. Naufal memandang Aurora yang berwajah tenang. Naufal tertanya dia tidak rasa apa-apa ke dengan apa yang berlaku ni.
YOU ARE READING
THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!
RomanceNi Story kedua Author. Maaf ye kalau tak best. Puteri Diana Aurora, seorang gadis cantik, periang, bijak dan baik hati serta diminati ramai lelaki. Tapi dia hanya menyayangi seorang lelaki dan lelaki tersebut mencurangi dia. Disebabkan hal itu, dia...