Hari keempat percutian mereka, mereka gembira sangat. Liya yang tidak boleh banyak bergerak terasa sedikit sedih. Pagi itu, mereka lepak dihalaman sambil bermain. Liya yang berada didalam ingin ke halaman rumah. Amir yang perasan Liya ingin turun dari tangga bersuara.
"Nak ke mana?" tanya Amir.
"Sibuk je. Suka hati oranglah." balas Liya kasar. Amir mengeluh.
"Boleh tak Liya jangan macam ni. Kaki tu tak baik lagi Liya." tegur Amir lembut. Yang lain ternampak dan terdengar berhenti bermain melihat mereka.
"Biarlah. Kaki aku. Kau peduli apa." kata Liya kasar.
"Sampai bila Liya nak bersikap macam ni dengan Amir?" tanya Amir sayu. TB tercengang melihat keadaan itu kecuali Alwaz.
"Sampai bila-bila." jawab Liya tanpa datar.
"Apa lagi Amir perlu buat untuk dapatkan kemaafan Liya? Bagitahu Amir. Amir dah tak sanggup nak tengok hubungan kita macam ni. Amir rindukan Liya yang dulu." luah Amir sebak.
"Liya yang dulu. You are the one who kill it Syed Amir Nazwan. How can you ask for it?" tanya Liya sarkastik.
"Liya... Tolonglah. Amir dah tak sanggup macam ni. I want the old you back." kata Amir merayu.
"She's dead Amir. You killed her." tengking Liya dengan suara tinggi.
"Aliya!" panggil Lisya keras. Liya abaikan Lisya dan terus melangkah dengan kaki terhinjut. Liya menahan air matanya gugur.
"Tolonglah. Maafkan Amir." rayu Amir dengan esakkan sambil memegang tangan Liya.
"Let me go!" kata Liya. Kaki Liya menahan sakit dan Liya terjatuh.
"Liya! I'm sorry. Amir.." kata Amir terhenti.
"Enough with your sorry. I'm sick of it." kata Liya kasar sambil menahan sakit dikakinya. TB dan TG sudah berada di tangga akibat terkejut dengan apa yang berlaku.
"Liya.. Amir betul-betul minta maaf. Amir tak sengaja. Kejap ye Amir ambil minyak angin." kata Amir sambil bangun untuk mengambil minyak yang berdekatan. Bila Amir ingin menyapu Liya bersuara.
"Tak payah. Aku boleh buat sendiri." tegah Liya.
"Biar Amir buat kay. Amir tahu Liya tak boleh buat sendiri." kata Amir lembut menahan sebak dan sabar dihati.
"Aku cakap tak payah. Tak payahlah. Kau peduli apa? Sejak bila kau peduli. Aku ni bukan penting pun pada kau. Aku kan perempuan jalang. Biar aku buat sendiri." amuk Liya kasar tanpa sedar meluahkan apa yang terbuku dihatinya.
"Sharifah Aliya Nadwa! Beware with your words girl." panggil Aurora dengan tegas.
"What!!? Betul apa aku kata. Dia sendiri yang cakap aku perempuan jalang. Buat apa nak peduli pasal aku. Aku hidup ke mati ke, dia tak peduli pun. So, biar aku dengan hidup aku." balas Liya dengan nada tinggi. TG mengeluh kerana mereka tahu yang Liya terluka dengan tindakan dan kata-kata Amir dulu.
"Liya.." panggil Mas pula.
"Dahlah. Aku nak masuk. Aku tak nak tengok muka jantan ni. Menyakitkan hati aku je. Pergi je la dekat betina tu. Oh lupa, dia kan baik, aku jahat. Dia suci, aku kotor. Dia mahal, aku murah. Aku ni jalang, perempuan sial, tak ada maruah, tak ada harga diri. Nyawa aku kan banyak. Tu sampai sanggup bunuh aku. Kau malaikat. Kau baik, tak ada salah. Semua yang kau buat, semua betul. Aku lain. Aku ni tak guna. Pembawa.." tingkah Liya dengan nada tinggi terhenti bila Amir memotong.
"Cukup Liya. Abang minta maaf. Abang salah. Abang tahu salah abang. Jangan cakap macam tu lagi. Tolonglah Liya. Maafkan abang." kata Amir kali ni dia lebih teresak. Sekali lagi TB terkejut.
YOU ARE READING
THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!
RomanceNi Story kedua Author. Maaf ye kalau tak best. Puteri Diana Aurora, seorang gadis cantik, periang, bijak dan baik hati serta diminati ramai lelaki. Tapi dia hanya menyayangi seorang lelaki dan lelaki tersebut mencurangi dia. Disebabkan hal itu, dia...