"Fal rehatlah dulu. Baby pun sama. Angah keluar dulu." kata Danial tersenyum kelat dan keluar.
"Apa yang berlaku?" tanya Naufal pada Aurora.
"Tak ada apalah." jawab Aurora dan tidur. Tak lama dia baring Aurora terus tidur. Naufal yang keluar dari bilik air melihat Aurora, ya wajah Aurora pucat daripada biasa. Naufal bingung dan dia rasa dia perlu siasat benda ni.
Petang, Naufal berehat dibawah pokok yang terlindung pada petang itu. Fikiran dia kusut. Tak ada yang orang boleh nampak dia disitu. TG, TB, Abby, Amani, Dayyan, Danial, Bella dan Wahidah mula berkumpul di pangkin. Naufal sedar kehadiran mereka tapi dia hanya berdiam diri.
"Asal kau suruh kitaorang kumpul? Siap pesan jangan bagitahu Aurora lagi. Jap Fal mana?" tanya Zaheen sebagai pembuka bicara.
"Entah. Aku tak tahu Fal dekat mana. Dia tak ada dalam bilik. Tak apalah kalau dia tak ada. Sebab aku takut dia tak boleh terima Aurora kalau dia tahu. Itu lebih baik. Korang pun belum tentu boleh terima. Tapi aku perlukan kerjasama korang. Kalau korang tak boleh terima Aurora pun, aku harap sangat korang buat untuk aku." rayu Alwaz dengan nada sebak.
"Wo wo. Apa yang berlaku ni? Seram je ayat kau." kata Zaheen terpinga-pinga.
"Al.. Jangan bagitahu yang Al nak bagitahu diaorang pasal tu?" Lisya bersuara terkejut. Alwaz mengangguk.
"No! Liya tak setuju. Tak boleh!" bantah Liya keras. Dada dia mula terasa sesak.
"Al tak ada pilihan Liya. Ini demi keselamatan Aura." kata Alwaz lemah.
"Liya tak setuju. Jika Al buka bererti kita buka semuanya. Liya tak nak. Rora sendiri pun pasti tak suka. Dia akan fikir, diaorang layan dia sebab kesian. Dia akan fikir Naufal terima dia sebab kesian kalau Fal tahu. Liya tak nak. Hati Aura akan sakit. Liya tak nak." bantah Liya sambil menangis. Amir yang melihat terus memeluk Liya. Liya tak menolak. Dia tak kuat kali ni.
"Fiya setuju dengan Liya. Fiya tak nak diaorang dan Naufal terima Rora sebab kesian. Fiya tak nak Rora kecewa. Cukuplah Al penderitaan Rora. Biar dia gembira sekarang ni. Itu je yang kami nak." Fiya menangis bila bersuara. TG pun sama. Abang dan kakak Naufal dan Aurora sebak. Abby dan Amani pun sama. Mereka tahu apa yang berlaku. Mummy Yuni dan daddy Nazmi dah ceritakan apa yang berlaku pada Aurora pada kedua mereka.
"Al tak ada pilihan girls. Danish juga setuju. Apa yang Aurora terima tadi betul buat jantung kami luruh. Papa, mama, mummy dan daddy Naufal sedang berbincang tentang perkara ni dengan pihak pentadbiran sekolah." sampuk Danial yang dari tadi diam.
"Apa yang berlaku?" tanya Fera setelah mereka berada dalam keadaan tenang.
"Baby terima ugutan dari lelaki tu. Bukan tu je. Ada satu nombor yang tak dikenali juga berkali-kali hantar ugutan supaya jauhkan diri dari Naufal. Kami tak tahu hal ni. Tapi tadi kami betul-betul terkejut. Dua mesej ugutan masuk serentak dari orang yang berbeza. Satu dari lelaki tu yang nakkan Aura balik dan mengugut untuk bagitahu Naufal yang dia dah tak suci. Dan satu lagi mesej dari nombor tak dikenali ugut untuk bunuh kami jika baby tak jauhkan diri dari Naufal. Siap mengaku dia mengandungkan anak Naufal. Ada gambar sekali." kata Dayyan perlahan. Naufal yang turut sama mendengar mula terasa berang. Yang lain kelu.
"Rora macam mana?" tanya Lisya sayu.
"Kak ngah tak percaya. Dia tahu angah tak buat semua tu. Dia nak tanya angah tapi dia tak berani. Jadi dia tanya kitaorang. Kami bagitahu dia siapa perempuan tu sebab kami ingat pesanan mummy supaya berterus terang pada kak ngah tapi janganlah semua. Biar angah je yang ceritakan secara keseluruhan." Amani bersuara.
"Jadi Rora boleh terima?" tanya Mas pula.
"Ya. Kak ngah terima tapi kami juga minta dia tanyakan pada angah lebih terperinci apa yang jadi." jawab Abby pula. Naufal sekali lagi kelu dipokok itu.
YOU ARE READING
THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!
RomanceNi Story kedua Author. Maaf ye kalau tak best. Puteri Diana Aurora, seorang gadis cantik, periang, bijak dan baik hati serta diminati ramai lelaki. Tapi dia hanya menyayangi seorang lelaki dan lelaki tersebut mencurangi dia. Disebabkan hal itu, dia...