B32

1.1K 46 0
                                    

"Padan muka." kutuk TG serentak.

"Kalau Rora bertambah sakit siap awak." Fera kata dengan geram.

"Dah. Jom makan." ajak Danish. Mereka makan bersama-sama. Naufal dan Danish makan disisi Aurora manakala yang lain makan di meja yang ada. Nurse dan Doktor yang melihat tersenyum melihat keakraban mereka. Siap dijemput makan bersama lagi. Dua hari kemudian, Aurora kembali ke sekolah seperti sedia kala.


Sebulan kemudian

Pelajar sekolah diberikan cuti selama tiga minggu (Reka je jay). Dan ianya juga hari yang bermakna buat Danial, Ryana, Alwaz, Fera, Fiya dan Zaheen. Majlis perkahwinan Danial dan Ryana akan dibuat terlebih dahulu sebelum Alwaz, Zaheen, Fera dan Fiya kerana bagi empat orang itu majlis mereka diadakan serentak. Auroralah yang paling gembira sekali kerana dia akan menerima dua orang ahli keluarga baru. Keluarga Aurora gembira melihat Aurora yang tidak lekang dengan senyuman dari bibirnya. Mereka semua berkumpul diruang tamu bersama keluarga Naufal dan Ryana serta keluarga Alwaz.

"Amboi, happynya la hai baby tu." kata Dayyan.

"Itulah. Seronok je dia. Tak lekang gelak dengan TG dari tadi." kata Danial pula.

"A'ah. Tengok Fal pun dia abaikan. Angah Danial dan Alwaz punya pasal la ni." kata Naufal geram.

"Eh? Asal angah pula. Angah tak salah kay. Suka hati je nak salahkan kita." bantah Danial.

"Tah. Sampaikan aku termasuk sekali ni pahal. Siot ah kau." Alwaz bersuara berang.

"Betullah. Dah korang bagi kakak ipar dekat dia. Dia happylah. Sampaikan sibuk dengan persiapan. Aku pun sekali dia angkut. Nasib dia tak bawa persiapan tu dalam bilik." omel Naufal geram.

"Haishh. Kau ni Fal. Itupun nak kecoh. Habis tu takkan aku nak membujang sampai bila-bila. Ish." balas Alwaz balik serentak dengan jelingan.

"Dah! Dah! Jangan gaduh. Fal ni. Tak payah nak cliche cakap Aurora abaikan ea. Dia pun enjoy tolong Aurora. Ingat kak long tak tahu." sampuk Bella tersenyum sinis.

"Urghh. Ye la. Tapi... Betullah. Fal tak pernah tengok dia senyum selebar ni." kata Naufal dan matanya terus sahaja memandang Aurora. Yang lain tersenyum mendengarnya dan turut memandang Aurora.

"A'ah kan. Last sekali masa dengan arwah Faris. Sebut pasal dia aku jadi rindu dengan dia." luah Alwaz sayu.

"Sabar sayang. Ibu pun rindu juga dengan arwah. Ya la. Dia je yang selalu Al bawa balik. Kalau dia datang rumah, pecah tawa keluarga kita. Tak lekang dengan lawak dia. Sebut pasal dia, Al bagitahu ibu dulu, dia ada kembar. Al dah jumpa kembar dia? Kan hari tu Al cari dia." tanya Syakila aka mak lang Aurora.

"Sebenarnya Al dah lama jumpa kembar dia." jawab Alwaz jujur. Bulat mata mama Maya, papa Adam dan keluarga Alwaz.

"Hah!? Siapa? Kenapa tak pernah bagitahu kami. Kami nak sangat jumpa kembar dia." kata Ibu Kila lirih.

"Kita semua dah lama jumpa dia. Kenal dia. Dia ada je dengan kita selama ni. Dekat sangat." sampuk Danish yang diam dari tadi.

"Siapa?" tanya papa Adam.

"Syed Ijaz Kamil Syed Ikhlas. Ijaz TB. Tunang Liya." Ryana pula bersuara kali ni.

"Ijaz kawan Naufal?" tanya daddy Nazmi terkejut.

"Ya." Alwaz menjawab.

"Ijaz yang Al bawa balik rumah dulu dengan TB?" tanya Ayah Din aka pak lang atau Alauddin.

THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!Where stories live. Discover now