Diam tak diam ujian pertengahan tahun dah selesai. Alwaz dah bertunang dengan Fera manakala Zaheen dengan Fiya. Pada masa yang sama, Rabiya dan Faiz selalu mengganggu Naufal dan Aurora. Aurora juga sudah semakin okay. Hati Naufal sudah menyintai dan menyayangi Aurora sepenuhnya. Begitu juga Aurora. Alwaz gembira melihat keadaan Aurora sekarang tapi dia tetap risau namun dia bersyukur yang Fera tidak kisah dengan hubungan susuannya dengan Aurora.
FLASHBACK PERTEMUAN ALWAZ DAN FERA
Alwaz bertemu Fera di Starbuck dan mereka berhubung melalui ibu masing-masing. Fera ke Starbuck dan mencari gerangan yang merisiknya. Dia ternampak seorang lelaki yang membelakanginya.
"Zuhair?" panggil Fera. Alwaz yang mendengar tersentak dan berpaling sambil tersenyum.
"Yes, it's me." Jawab Alwaz tapi Fera tergamam.
"Al? Zuhair?" tanya Fera terkejut.
"Ya saya Zulaikha Afeerah. Jemput duduk." kata Alwaz. Fera hanya mengikut tanpa banyak soal. Dia masih lagi dalam mood terkejut.
"How?" tanya Fera.
"Well. Takkan dah lupa nama penuh Al kut. Putra Alwaz Zuhair." jawab Alwaz tersenyum.
"Patutlah Aurora beria-ria suruh jumpa. Jangan-jangan Rora memang dah tahu dari awal." kata Fera sambil mengecilkan matanya pada Alwaz.
"Hahaha. Actually she's the one who ask mama to tell ibu about you. Ibu pun apa lagi setujulah sebab ibu dengan your mom memang dah lama nak berbesan." terang Alwaz.
"Haih. Rora ni. Siap dia nanti. So, kenapa nak jumpa Fera?" tanya Fera straight to the point.
"Ok. First, terima kasih sebab sudi terima Al sebagai bakal tunang Fera. Second, Al harap pertunangan ni sampai ke jinjang pelamin. Third, about me and Aura." kata Alwaz terhenti sambil menghembuskan nafas panjang.
"Sama-sama. What about you and her?" tanya Fera terus dengan dahi yang berkerut kerana pelik dengan ayat Alwaz.
"Fera tahu kan Al dengan Aura macam mana. Fera tak kisah ke?" tanya Alwaz balik sedikit risau.
"Jujur, before this, i did not know who's going to be my fiance. When i know its you, sincerely from my heart it ease me. At least he is someone i know. I know about you and Rora. How close both of you are. I don't mind bout that as long as you does not neglect me." kata Fera selamba sambil tersengih.
"Hey, Al tahulah. Nak kenakan Al la tuh. Dia ni. Haih. InshaAllah Al cuba yang terbaik. Tapi Fera tahukan Aura top priority Al. I don't want to lost her." Alwaz bersuara jujur.
"It's okay. Fera faham. Lagipun Fera tahu Rora pun sama. Dan Fera juga tahu hubungan korang macam mana." kata Fera sambil tersenyum manis.
"Terima kasih. Harap Fera dapat terima Aura sebagai adik." kata Alwaz sambil tersengih.
"Sama-sama. Hey. Fera sayang dialah. TG dah memang adik-beradiklah. Tapi Fera takut Rora yang tak boleh terima Fera sebagai pasangan Al. Fera tahu, kawan ke sahabat, kalau melibatkan pasangan Al dia tiada toleransi." jujur Fera meluahkannya.
"About that, Al ada benda nak cakap." kata Alwaz takut-takut.
"Apa dia?" tanya Fera.
YOU ARE READING
THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!
RomanceNi Story kedua Author. Maaf ye kalau tak best. Puteri Diana Aurora, seorang gadis cantik, periang, bijak dan baik hati serta diminati ramai lelaki. Tapi dia hanya menyayangi seorang lelaki dan lelaki tersebut mencurangi dia. Disebabkan hal itu, dia...