Keluarga Aurora dan Naufal tiba bersama Alwaz.
"Apa dah jadi ngah?" tanya mummy Yuni risau. Naufal diam dan dia hanya menunduk.
"Kau gaduh dengan dia ke?" tanya Alwaz dan tiada senyuman di wajah dia. Naufal angguk lemah.
"Sebab apa?" tanya Dayyan keras.
"Sebab nampak aku dengan dia dan kau marah-marah dia?" tanya Danish pula. Suara Danish bergetar menahan marah.
"Hmm." jawab Naufal perlahan.
"Bodoh! Kau tak guna!" hambur Alwaz marah. Danish menarik kolar Naufal dan menumbuknya tanpa amaran. Amarah dia tidak dapat dibendung lagi. Pilu hatinya mengingatkan keadaan satu-satunya adik perempuan yang dia ada. Sakit dan perit apabila mengingati apa yang berlaku pada adiknya sebelum ini.
"Kau.. Aku dah bagitahu kau kan. Jangan hakim sendiri. Tapi apa kau dah buat? Hah! Kalau jadi apa-apa pada Aurora, siap kau! Aku tak akan maafkan kau. Bila dia sedar nanti, lepaskan dia. Aku tak nak kau jadi suami dia lagi." tengking Danish sambil melepaskan tumbukan terakhir pada Naufal. Naufal terkedu dengan ayat Danish.
"Achik.. Sabar dulu. Jangan macam ni. Kita bincang elok-elok ya. Naufal tak sengaja chik." pujuk mama Maya. Naufal terkejut dengan panggilan itu.
"Apasal terkejut. Sepatutnya kau dah tahu aku siapa Naufal. Sabar mama cakap. Mama tahukan keadaan baby macam mana. Achik dah tak nak baby kena macam ni. You know me. Once that person make my sister hurt, heart broken and depressed, i will make sure that he or she will regretted forever." tutur Danish sinis.
"Tapi janganlah sampai cerai. Diaorang baru je kahwin." pujuk mummy Yuni pula. Sedih hatinya untuk kehilangan menantu sebaik Aurora.
"Maaf aunty Yuni. Bukan Nish nak macam ni tapi cukuplah penderitaan baby selama ni. I had enough. Kau Fal, mesti kau dah tahukan penyakit dia?" tanya Danish mendatar dan keadaan dia sedikit tenang. Naufal mengangguk perlahan-lahan.
"Sakit? Sakit apa?" tanya Farhan setelah berdiam diri dari tadi disebelah Naufal.
"Kanser hati tahap dua. Mungkin dah masuk tiga." jawab Alwaz tenang tapi dalam hatinya remuk.
"Kau nak tahu kenapa dia tak pernah bagitahu kau dan TB?" tanya Fera tajam. Mereka mengangguk manakala Naufal menunduk.
"Sebab dia tak nak simpati korang. Kau tahu tak, selama ke hari ni dia boleh buat semua benda, bersukan, shopping, jalan tapi ada beberapa perkara yang dilarang pada dia." sambung Fiya mendatar.
"Tertekan, marah, kecewa dan sakit hati." kata Mas mendatar.
"Kau tahu tak Fal, aku dah banyak kali pujuk dia supaya bagitahu kau tapi dia tak nak. Dia cakap dia tak suka tengok muka kau yang pandang dia dengan wajah simpati. Dia tak suka tengok kau pandang dia dengan wajah kesian. Kitorang semua pun, jika ada yang pandang dia dengan muka simpati dan kesian, dihalaunya pergi. Dia bagi dua pilihan, kalau stay dengan muka kesian dan simpati, dipinta angkat kaki dari hidup dia. Pilihan satu lagi stay dengan hati yang ikhlas sebab nak berkawan dengan dia. Pilih mana satu. Korang juga TB." kata Alwaz. Terdiam mereka semua.
"Fal ingat pertanyaan Aurora sebelum bertunang?" tanya Danial tanpa nada. Jiwa dia juga remuk dengan berita tentang keadaan adik dia.
"Ingat." jawab Naufal. Danish pula diam. Marahnya masih tersisa.
"Fikir-fikirkanlah. Fal dah tahu semua tentang baby. Kami dah tak ada apa lagi nak diceritakan lagi. Jujur kami kecewa dengan Fal tapi tidak sekecewa Al, Danish dan baby." kata Dayyan.
"Bila kau dah tahu keadaan dia nanti, kau balik. Aku tak nak kau dekat sini. Aku tak izinkan kau jumpa adik aku lagi. Selagi kau tak ada jawapan. Aku tak nak adik aku bertambah sakit bila nampak kau." kata Danish tegas. Naufal memandang Danish. Jelas wajahnya marah. Begitu juga dengan wajah Alwaz. Tak sedikit pun Alwaz memandang dia.
YOU ARE READING
THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!
RomanceNi Story kedua Author. Maaf ye kalau tak best. Puteri Diana Aurora, seorang gadis cantik, periang, bijak dan baik hati serta diminati ramai lelaki. Tapi dia hanya menyayangi seorang lelaki dan lelaki tersebut mencurangi dia. Disebabkan hal itu, dia...