B28

1.1K 58 2
                                    

"Tolong yang macam mana tu sayang?" tanya Naufal selamba. Aurora yang mendengar memandang Naufal tajam akibat terlalu geram. Alwaz yang melihat ketawa terbahak-bahak dengan tingkah mereka. Begitu juga TB dan TG.

"Now, i know what do you mean Al." kata Hamza tersengih. Yang lain pun sama. Aurora merengus geram.

"Before that, let go back to our class. Besides, time to rest already over mr headprefect and miss vice headprefect." sindir Aurora geram dan berlalu dari situ tanpa memandang mereka. Liya dan Naufal memandang Aurora masam. Harraz dan Sherry hanya tersenyum dengan tingkah mereka.

"Haihla. Merajuk la pula." kata Naufal.

"Sabar bro. Salah kau juga." kata Aiman sambil menepuk bahu Naufal serta berlalu dari situ diikuti yang lain kecuali Ijaz. Liya dan para gadis sudah bersama Aurora dan memujuknya. Harraz sempat memegang bahu Ijaz.

"Nice to know you Syed Ijaz Kamil. Akhirnya jumpa juga kami dengan kamu." tutur Harraz dengan senyuman. Ijaz terdiam.

"Uncle dan aunty kenal saya?" tanya Ijaz pelik.

"Of course. Your twin always tell us about you. Dia terlalu sayangkan kamu dan kami boleh nampak wajah bercahaya dia setiap kali bercakap tentang kamu. Terlalu besar sayang dia pada kamu." kata Sherry. 

"Uncle dengan aunty pernah jumpa dia? Bila?" terkejut Ijaz sebab mereka berada diluar negara.

"Dia selalu ikut Aurora ke luar negara Ijaz untuk jumpa kami bersama Danish dan Al sebelum kejadian tu. Dan untuk pengetahuan kamu, mereka rapat dari awal sesi persekolahan sekolah rendah." kata Harraz. Ijaz diam sambil cuba mengingati sesuatu dan kemudian dia tersenyum.

"Faham! Saya tahu maksud aunty dan uncle." kata Ijaz. Sherry dan Harraz tersenyum.

"Ni untuk kamu. Arwah minta uncle yang buatkan tapi arwah tak sempat nak bagi pada kamu. Uncle ingat nak minta Aurora bagi pada kamu sebab dia ada bagitahu yang dia dah jumpa kamu tapi uncle tak sangka dapat jumpa kamu hari ni." kata Harraz sambil menyerahkan apa yang menjadi peninggalan Faris pada orang yang sepatutnya. 

"Terima kasih uncle. Saya masuk kelas dulu." kata Ijaz seraya mengambil barang itu dan meminta diri ke kelas.

"Alhamdulillah. Kita dah selesaikan keinginan arwah." kata Sherry sambil menepuk lembut bahu suaminya. Harraz mengangguk seraya memeluk pinggang isterinya dengan senyuman sambil memandang langkah Ijaz yang menjauh.

Sampai dikelas, Naufal bangun dan duduk ditempatnya. Aurora masih lagi tekun bermain telefonnya. Yang lain meneruskan arahan dari Aurora tadi setelah Liya memujuknya.

"Sayang......" panggil Naufal meleret. Aurora diam dan hanya buat tak tahu. Tiba-tiba ada 'langau' yang menggedik.

"Baby...." panggil Rabiya dengan gaya gedik. Naufal buat tak tahu dan dia masih lagi memujuk Aurora. Aurora dah mula panas hati dengan tingkah Rabiya. Naufal yang perasan perubahan riak wajah Aurora tadi mula tersenyum dalam diam namun dia tetap mengawalnya. Naufal juga rimas dengan Rabiya.

"Blah la kau mangkuk. Nak apa lagi? Tuh laki kau dekat sana. Pergi je la dekat dia." halau Naufal dingin.

"You! Apa ni? Bila masa pula dia jadi laki i?" tanya Rabiya marah.

"Manalah aku tahu. Kan kau dengan dia dah..... Oh! Ke tak kahwin lagi?" sinis Naufal bersuara.

"Ish. You nikan. Sampai hati you. I sayang kan you je. Takkan i nak buat macam tu." kata Rabiya.

"Sayang konon. Kata sayang tapi body bagi jantan lain makan. Eh.. Aku tak hadap sayang kau bahkan aku berterima kasih dekat kau. Sebab kau aku jumpa first love aku balik. Aku jumpa kekasih aku yang sebenar." kata Naufal selamba. Pelajar 5SN1 terkejut dengan pengakuan Naufal. Aurora mula merah mukanya bukan sebab marah tapi malu. Rabiya menahan marah.

THAT HEADPREFECT IS MY HUSBAND!!Where stories live. Discover now