''Top gespeeld man!'' Roept papa enthousiast als ik mijn tas uit de kleedkamer heb gepakt. ''Ja, ging inderdaad wel goed. Wel jammer dat we verloren hebben, maar het is niet anders. We konden niet meer geven dan we hadden.'' Merk ik op en papa trekt me trots in een mannelijke knuffel.
''Ik ben trots op je dat je minder slecht reageert op verliezen dan ik altijd doe.'' Merkt hij op en ik lach hard. ''We hebben niet veel tijd. We moeten gaan pap. Tot vanavond denk ik.'' Zeg ik en ik pak de sleutels van mijn scooter en Riley haar hand.
Ik ben nog steeds vies en normaal douche ik wel, maar daar heb ik nu geen tijd voor dus. ''Dag Lou!'' Roept Riley nog en we rijden weg.
''Kijk daar zijn Hannah en Brody.'' Zegt Riley en we lopen op ze af. ''Maar Hannah heeft toch met Willow?'' ''Ja maar Brody heeft met George en hij zit weer in Willow zijn team.'' ''Jezus wat ingewikkeld. Ik wil weg.''
''Jack... Ik vraag dit nooit aan je.'' Zegt Riley waarschuwend voordat we bij de twee aankomen.
''Hey! Jack, ook bezig geweest? Hoe is het gegaan?'' Vraagt Brody terwijl we elkaar begroeten. ''Het ging goed, maar toch verloren. We verliezen altijd van hun. Volgend jaar weer een kans.'' Merk ik op en Brody knikt. ''Dat is de instelling, man.'' Zegt hij en ik knik en Hannah geeft me kort een knuffel.
''Ik heb geen idee wat er gebeurd.'' Merk ik op als Riley drinken is gaan halen en ik samen met Hannah en Brody over blijf. Brody lacht hard. ''Het is voetbal, maar dan niet met je voeten maar met een stick.'' Merkt Hannah op en ik rol mijn ogen.
''Nou ben je net Riley. Er werd net vals gefloten. Die dude deed niks fout.'' Merk ik op en Brody maakt een tegenstrijdig geluidje. ''Deed hij wel. Je mag alleen met de platte kant op de bal. Hij gebruikte herhaaldelijk de verkeerde kant.'' Legt Brody uit en ik knik. ''Een soort hands'' ''Ik snap het, Brody.''
''Net zei je nog-'' ''Hou maar gewoon op.'' Onderbreek ik Hannah.
''Goed gespeeld, guys!'' Roept Riley enthousiast en ik sta er maar wat bij. Riley wilde mij mee omdat ze er anders buiten hangt, maar nu ben ik degene die er buiten hangt. Hannah en ik gaan niet zo goed samen, Brody en ik wel maar ja... Die is nu weer met George.
''Gaan we wat drinken?'' Vraagt Willow nadat ik me aan George heb voorgesteld. ''Ja, sure.'' Zegt Brody enthousiast. ''Kan ik me eerst nog opfrissen?'' Vraag ik en George grijnst.
''Ik wilde zeggen dat we als jongens onder elkaar ik je wel kon uitnodigen in de kleedkamer. Maar Riley zei dat je hockey een gay sport vind dus...'' Hij knipoogt kort en loopt samen met Willow naar de kleedkamers terwijl ik Riley een boze blik geef.
Als we met zijn allen op de afgesproken plek zijn voel ik me al iets beter. Ik ben niet meer vies en we zijn op een terrasje waar ik wel vaker kom. Ik merk dat er nog twee andere jongens van het hockey team zijn.
''Hey Jack het was niet gemeen bedoeld hé net.'' Merkt George op en ik frons. ''Nee, weet ik wel. Van mij ook niet hoor. Dat ben ik gewoon met mijn vooroordelen.'' Merk ik op en een van de jongens haalt zijn wenkbrauw op.
''Ik snap je vooroordeel wel. Het komt meer voor in de hockeywereld dan voetbal geloof ik. En al helemaal in ons team.'' Grijnst hij en ik lach kort. ''Van de 14 spelers zijn er 5 ofzo gay.'' Merkt George lachend op.
''Oliver sowieso!'' Zegt de andere onbekende jongen en de jongen die vertelde over mijn vooroordeel heft lachend zijn glas op.
''Misschien doen we niet aan voetbal, omdat die te groot zijn.'' Lacht hij en ik grijns.
''Ligt dat niet aan je eigen wensen?'' Vraag ik en de waarvan ik denk dat hij Oliver heeft proest bijna zijn drinken uit en iedereen schiet hard in de lach.
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB