''Jack...'' Riley friemelt met haar vingers. ''Wat is er?'' Ze had gevraagd of ik naar haar huis wilde komen omdat ze wat wilde vertellen. ''Is het iets ergs?'' Vraag ik en ze ontwijkt mijn ogen. ''Riley. Kom op nou. Je maakt me bang. Het is niet erger dan je vriend die het uitmaakt omdat hij gay is.'' Ik probeer het ijs een beetje te breken en ik pak haar handen vast terwijl een klein giecheltje uit haar mond komt. Ze kijkt op in mijn ogen. Ze haalt een keer diep adem.
''Ik heb met je beste vriend, Joey.'' Zucht ze en ik frons.
''Oh?'' Vraag ik verbaasd. Ik wist wel dat ze de laatste tijd wat closer waren, maar niet zó close. ''Ben je boos?'' Vraagt ze en ik schud nog steeds verward mijn hoofd. ''Thank god!'' Riley knuffelt me stevig en opgelucht. Ik weet niet wat ik er echt van moet denken. Ik vind het fijn dat Riley weer gelukkig is en dat mijn beste vriend gelukkig is. Maar samen? Ik weet het niet. Wat als het uit elkaar gaat en ik moet kiezen?
''Oliver en jij hebben geen seks, toch?'' Vraagt Riley ineens en ik kijk op van mijn mobiel.
''Nee, hoezo?'' Vraag ik verbaasd en ze kijkt me even aan.
Voor mij ligt seks een beetje gevoelig. Ik heb nog nooit wat met een jongen gehad. Ik zou niet weten wat ik moet doen.
''Mis je dat niet? Doen jullie helemaal niks?'' Vraagt ze en ik haal mijn schouders op. ''Ja, ik mis het wel, maar ik weet niet of ik het wel wil al. Ik weet dat we echt al 5 maanden hebben ofzo. Ik weet dat Oliver het wilt, maar Oliver weet dat ik nog niet klaar ben voor seks. We doen wel íets maar niet hét. Ik vind het ook moeilijk. Ik ben bang dat ik in paniek raak en het verpest. Ik bedoel, wie doet wat? Is hij 'boven' of ben ik 'boven'? Ik weet niet hoe het werkt. Wat als we allebei 'boven' willen? Ik... Ik weet het niet. Ik vind het eng ofzo.'' Biecht ik eerlijk op terwijl mijn wangen rood gloeien.
''Draai het om: Welke rol wil jij dat hij neemt? Welke rol verwacht jij dat hij neemt?'' Vraagt Riley en ik denk na. Ik weet het oprecht niet. Tussen ons is er niet echt een 'dominante', de ene keer ben ik het en de ene keer is hij het. Meestal hij denk ik. Hij is meer zorgzaam en protectief. En ik ben dat ook wel, maar meer pas als het echt nodig is. ''Bespreek het eens met Oliver?'' Zegt Riley als ze me diep ziet nadenken en ik zucht. ''Hey Oliver, neuk jij mij of ik jou? Lekker soepel Riley.'' Riley schiet hard in de lach terwijl mijn wangen diep rood kleuren.
''Vraag je dat trouwens omdat jij en Joey seks hebben gehad of wat?'' Vraag ik na een tijdje en dit keert kleurt Riley haar hoofd knalrood. Ik schiet hard in de lach. ''Ik ben blij dat jij ook weer gelukkig bent.'' Zeg ik en Riley glimlacht. ''Ik mis je wel soms. Is dat slecht?'' Vraagt ze en ik schud mijn hoofd. ''Ik heb het ook wel eens. Maar ik vind het fijn hoe het nu gaat. We komen er wel.'' Zeg ik en beide knikken we.
''Wat ga je doen na je examens?'' Vraagt Riley opeens en ik zucht. ''In de tijd dat ik vrij ben willen ik en Oliver op vakantie. Eigenlijk willen we ook met Kerst maar ja. En als ik daarna weer naar school moet gaan, dan ga ik waarschijnlijk een opleiding doen om uiteindelijk in het laboratorium te komen. Het onderzoeken van mensen en planten en al die dingen. Uiteindelijk kan je met medicijnen werken en kijken hoe je ziektes kan bestrijden.'' Leg ik uit en Riley kijkt me geïnteresseerd aan. ''Wauw. Zoiets had ik niet van jou verwacht. Maar wil je echt in een lab?'' Vraagt ze en ik haal opnieuw mijn schouders op. ''Of arts. Ik weet het niet zeker tussen die twee. Heeft Joey niet gezegd dat hij dat ook wilt?'' Vraag ik en ze schud haar hoofd. ''Nee, we hebben het er nog niet echt over gehad.'' ''Wat ga jij doen dan?'' Vraag ik en ze glimlacht. ''Ik wil de marketing in. De business!'' Zegt ze enthousiast en ik glimlach. ''Verbaasd me niks. Dat roep je al je hele leven.'' Lach ik en ze lacht mee.
''Eet je mee?'' Vraagt Amber en ik kijk op. ''Ja, is goed.'' Zeg ik en ze glimlacht. ''Komen jullie dan?'' Vraagt ze en beide knikken we. We staan op en lopen naar beneden. ''Hey Jack, lang geleden dat je mee at.'' Zegt Niall en ik knik. ''Ja, viel mij ook al op. Ik heb het druk de laatste tijd. Wel stom eigenlijk.'' Lach ik en Niall lach ook zacht. ''We missen je aan tafel.'' Glimlacht Amber en ik lach. ''Het spijt me. Ik zal er aan denken.'' Zeg ik en ik zie Steff aanschuiven.
''Jack, jongen, je leeft nog! Ik stond gister langs het voetbalveld voor Jaimy en jij was er ineens niet.'' Merkt hij verbaasd op en ik grinnik. ''Sorry, Oliver wilde niet uit bed en ik was zaterdag avond door mijn enkel gegaan.'' Merk ik op en Riley fronst. ''Oliver heeft dus een wedstrijd overgeslagen? Weet je zeker dat Oliver in je bed lag?'' Vraagt ze lachend en ik rol mijn ogen. ''Ik vroeg mezelf ook af of ik niet de verkeerde mee had terug genomen van de premiere. Toen gingen we in bad en wist ik het wel zeker.'' Lach ik. ''Oh ja, hoe was de premiere?'' Vraagt Amber en ik begin met vertellen.
''Waneer ontmoeten wij je vriend?'' Vraagt Niall en ik den even na. ''Mijn ouders wilde zondag toch weer eten met zijn allen? Volgens mij komt Oliver dan ook wel. Ik weet niet of dat een goed idee is. Hij heeft een vroege wedstrijd en ik later. Ik wil niet weten wat er allemaal besproken wordt als ik er niet ben.'' Zeg ik en iedereen schiet in de lach.
''Het was fijn je gezien en gesproken te hebben. Kom alsjeblieft snel weer eten, lieverd.'' Amber omhelst me en ik glimlach. ''Uiteraard. Ik zal er aan denken. Bedankt voor het eten.'' Glimlach ik en ze zwaait me uit. Ik draai me om en pak mijn scooter. Het is koud en ik háát het. Het is kut want het koude seizoen komt er weer aan. Het wordt glad buiten omdat het regent en dat gaat niet goed samen met alle glibberige bladeren op de grond. Met diepe gedachtes start ik mijn weg naar huis.
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB