''Ik vond Oliver wel leuk.'' Merkt Gina op en ik glimlach. ''Ja, hij is goedgekeurd.'' Lacht Thomas. ''Jezus, na één week keuren mijn nieuwe vrienden mijn vriend van meer dan een jaar goed. Fijn.'' Merk ik lachend op. ''Jullie waren vroeg weg.'' Merkt Stanley op en ik knik. ''Ja, klopt.'' Zeg ik en ik voel Joey zijn ogen op me branden.
Oliver heeft niks meer gevraagd over waarom ik zo vroeg weg wilde. Misschien was hij het vergeten.
''Hey Bran... Oeh hey Bran...Wat heb je gedaan?'' Vraagt Gina en ik kijk op. Oh shit hij ziet er inderdaad slecht uit. ''Ik heb niks geda-'' ''Bullshit.'' Onderbreekt Joey hem en ik kijk hem verbaasd aan maar zijn venijnige blik is op Brandon gefixeerd. ''Oh god. Waar hebben jullie ruzie over? Jongens dit is onze tweede week. Het kan niet nu al fout gaan.'' Zucht Alice.
''Blijkbaar wel. Als Brandon zich gedragen had...'' Mompelt Joey.
''Als ik me gedragen had? Hou toch op, dit had ook met woorden opgelost kunnen worden. Twee tegen 1 is unfair!'' Roept Brandon kwaad.
''Met woorden? Nee man. Die twee tegen 1 had je kunnen verwachten. Als je iemand pijn doet kan je pijn verwachten!'' Zegt Joey kwaad en beide jongens staan op. ''Jongens rustig, wat is er aan de hand?'' Vraagt Thomas die ze uit voorzorg op afstand houd.
''Nee! Nee dat had ik niet!'' Zegt Thomas kwaad. ''Jo-'' ''Dat had je wel! Als je in iemand zijn relatie duikt wel. En je weet dat we beste maatjes zijn. Je blijft met je poten van iemand af!'' Schreeuwt Joey woest.
Dit gaat fout zo.
''Joey, rustig. Alsjeblieft. Kom we gaan luchtje scheppen.'' Zeg ik en ik krijg met moeite Joey mee naar buiten.
''Joey heb jij dat bij hem gedaan?'' Vraag ik en Joey kijkt me furieus aan.
''En Oliver. Wat denk je zelf? Waarom heb je er niks over tegen Oliver gezegd?'' Vraagt Joey en ik zucht diep.
''Dat wilde ik niet. Ik was bang dat hij boos zou wor-''
''Boos worden om wat? Dat iemand anders zijn pik in je bek forceert? Jack de enige reden dat hij boos is is omdat hij dat gedaan heeft. Niet op jou. Toen hij verkracht werd was jij ook niet boos, omdat hij er niks aan kon doen!"' Zegt Joey geïrriteerd en ik blijf stil.
Hij heeft gelijk.
''Sorry... Hoe zijn jullie er überhaupt achter gekomen dat dat gebeurd is?'' Vraag ik en ik friemel met mijn handen.
''Een oplettend iemand sprak me de dag erna aan. Ik weet niet hoe hij wist dat ik bij jou hoorde, maar we kwamen elkaar tegen in de stad. Hij zei: 'wat lullig van je maatje he.'. Ik snapte het niet en toen heeft hij uitgelegd dat hij aan het pissen was en hoorde wat er aan de gang was in het hokje.'' Zegt Joey en ik knik langzaam.
''Praat er over met Oliver vanmiddag, oké?'' Vraagt Joey en ik knik opnieuw. ''Ja, zal ik doen. Dankjewel.'' Zeg ik dommig en hij glimlacht.
''Oké, ik heb wat detective werk verricht. Joey en Oliver hebben Brandon in elkaar gebeukt. Dus het heeft te maken met iets tussen Brandon en jij.'' Zegt Thomas die naar mij en Joey is gedraaid.
''Heel goed nagedacht. Was geen detective werk voor nodig. Wil je nu je mond houden? Ik snap geen kut van wat Johnson aan het vertellen is.'' Fluister ik en ik kijk weer naar de docent. ''Wow... Sorry dat ik me zorgen om je maak.'' Thomas rolt zijn ogen en draait weer terug.
Dit word een hele lange dag.
''Jack?'' Alice komt achter me aan gerend als ik naar de auto loop. ''Ja?'' Vraag ik met een frons en ze zucht. ''Het spijt me voor wat Brandon gedaan heeft. Als ik dat had geweten...'' Zucht ze en mijn mond valt een beetje open. ''Hoe weet je dat?'' Vraag ik geschrokken en Alice bijt even op haar lip.
''Brandon had het aan Mick verteld, hij hield zijn mond tot ik boos op hem werd. Belachelijk dat Mick aan Brandon zijn kant staat. Heb je al aangifte gedaan of met een docent gepraat?'' Vraagt Alice en ik schud mijn hoofd.
''Nee, we zijn allemaal volwassen. Als het nog een keer gebeurd maak ik hem kapot. Deze keer hebben mijn beste maatjes het al opgelost.'' Zeg ik serieus en ik loop van Alice weg.
Ik heb geen zin in discussies of ik het wel of niet goed doe.
''Moet je vandaag trainen?'' Vraagt Oliver en ik knik. ''Ja, kom je kijken?'' Vraag ik en Oliver denkt even na. ''Ja hoor. Gaan we daarvoor nog even bij mij?'' Vraagt Oliver en ik knik. ''Ja, is goed.'' Zeg ik en hij glimlacht. ''Dan zie ik je zo.'' Zegt hij en ik knik. ''Tot zo.'' Zeg ik en ik hang FaceTime op.
''Hey lekkerding.'' Zegt Oliver ne hij geeft me een kus. ''Hey.'' Zeg ik en ik gooi mijn sporttas op de grond. ''Hey Jack.'' Hoor ik Sem roepen en ik roep wat terug waarna Oliver en ik naar boven lopen. ''Hey Oli?'' Oliver kijkt me aan en ik zucht.
''Waarom heb je Brandon in elkaar geslagen met Joey zonder dat je ook maar 1 woord met mij had besproken?'' Vraag ik en Oliver zucht zacht.
''Omdat jij ook geen 1 woord met mij hebt gesproken er over. Waarom niet?'' Vraagt hij en ik laat mezelf op zijn bed vallen. ''Omdat ik hoopte dat het me dan voorbij zou gaan. Dat ik er niet meer aan hoeft te denken ofzo. Ik voelde me vies en wilde er niet over praten.'' Zeg ik en Oliver kruipt ook op het bed en haalt zijn hand door mijn haar.
''Ik weet het lieverd, maar je kan hem niet ongestoord voorbij laten gaan. Dan zal hij het vaker doen, wetende dat je er niks tegen zou doen. Ik weet dat je je vies voelt, maar je had iets kunnen zeggen. Daarnaast wil ik niet dat iemand zomaar aan mijn vriendje gaat zitten. Je bent mijn vriendje en alleen ik mag aan jou zitten. Niemand anders.'' Zegt Oliver die doorgaat met het spelen met mijn haar.
Automatisch groeit er een glimlach op mijn gezicht.
''Ik hou van jou.''
''Ik ook van jou.''
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB