Ik zei tegen Oliver dat ik na hem wilde douchen. Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik schaam me over hoe ik er nu uitzie, maar ik wil Oliver.
Het is nu een week geleden en ik heb nog steeds overal pijn.
Ik haal even diep adem en stap onzeker bij Oliver in de douche. Hij kijkt verbaasd op. ''Hey schatje.'' Oliver glimlacht lief en pakt mijn hand. ''Hey.'' ''Je miste me?'' Lacht hij en ik lach zacht. ''Nee, jij bent altijd zo lui in de douche en je nieuwe conditioner is zo fijn. Die moeten we er wel inhouden he.'' Zeg ik en Oliver lacht zacht.
''Schuif het maar op mij af. Je mag best toegeven dat je niet zonder me kunt.''
''Dat weet je toch al lang al.'' Merk ik op en Oliver glimlacht.
''Je hebt gelijk.'' Zegt hij en hij geeft me de shampoo aan en draait zich om. Thank god. Dan kijkt hij me niet aan. Al vind ik het fijn dat hij me de hele tijd in mijn ogen heeft aangekeken en niet naar de rest van mijn lichaam. Ik ben werkelijk overal bont en blauw. De wonden zitten overal. Ik slaak een diepe zucht en masseer Oliver zijn hoofd. ''Gaat het'' Vraagt Oliver en ik hum zacht als antwoord.
''Wanneer zijn jullie examen uitslagen?'' Vraagt Morris en mijn ogen worden groot. ''Oh my god! Dat is morgen!"' Roep ik geschrokken uit en Oliver knikt. ''Ja, ik wou dat ik dat kon vergeten.'' Zucht hij en ik pak zijn hand. ''Ja, je ouders komen hier heen toch?'' Vraagt Mick en ik knik langzaam. Oliver en ik willen bij elkaar zijn met de uitslag, maar uiteraard willen onze ouders er ook zijn. Dus dan maar met zijn allen. Onze ouders kunnen super goed met elkaar.
''Moest je vandaag nog naar de psycholoog?'' Vraagt Oliver en ik denk even na. ''Ja, om 3 uur. Ik wil niet.'' Zucht ik diep. Het is opgeschroefd naar 3 keer in de week. Omdat Oliver en mijn psycholoog zich zorgen maakten om de woorden die ik had uitgesproken en de invloed die het gevecht op me heeft gehad. Super kut.
''Het is goed voor je, lieverd.'' Zegt Oliver en hij dit wast aan mijn haar.
''Ja dat zal wel. Door jou moet ik nu drie keer in de week.'' Zeg ik geïrriteerd. ''Jack...'' Oliver zucht diep en ik kijk hem boos aan.
''Je wilt gewoon niet snappen dat het goed voor je is. Dat is fucking frustrerend. Ik wil dat het goed met je gaat en als je dan dingen zegt als 'ze hadden gelijk' over het feit dat ze vonden dat je dood moest. Ja, dan maak ik me fucking veel zorgen. Ik wil niet dat er iets gebeurd met je. Weet je ons gesprek laatst nog met die lunch? Ik meen het, Jack!'' Zegt Oliver boos en ik rol mijn ogen.
''Bedankt voor het vertrouwen. Ik ga.'' Zeg ik boos en ik voel de gespannen ogen van Oliver zijn ouders en Demi op me branden. ''Je hoeft pas over een half uur weg!'' Hoor ik Oliver roepen. ''Genoeg tijd om nog peuken te halen dus.''
''Godverdomme, Jack!'' Zegt Oliver boos en ik negeer het. Mijn ribben doen eigenlijk te veel pijn vandaag om te fietsen, maar goed.
Ik naai mezelf vaak genoeg.
-
''Jack!'' Hoor ik Oliver roepen en hij komt snel op me af en drukt mijn mobiel in mijn handen. Even in shock kijk ik er naar. ''Neem op!'' Zegt hij snel en ik neem op. Oliver is geslaagd, maar ik ben heel onzeker of ik wel zal slagen.
''Hey Jack, wat denk je?'' Hoor ik mijn mentor vragen en het is dat we aan de telefoon zijn maar anders had ik hem op zijn bek geslagen. Lul.
''Gezakt?'' Vraag ik en ik zie iedereen hun gezicht betrekken.
''Tuurlijk niet man. Je bent hartstikke geslaagd. Gefeliciteerd!'' Zegt hij enthousiast en ik kijk met grote ogen naar Oliver.
''Nee, echt?'' Vraag ik verward.
''Ja echt! Geniet er van man. Tot vanmiddag!'' Zegt hij nog en ik hang op.
''Ik ben geslaagd?'' Zeg ik verward.
Oliver omhelst me voorzichtig en verward knuffel ik hem terug.
Ik ben geslaagd. What de fuck.
''We zeiden het vanaf het begin al. Jullie hebben beide keihard gewerkt.'' Zegt Michelle en beide glimlachen we breed als ze de taart aansnijd. ''Twee vingers in je neus, weet je nog!'' Zegt papa lachend. ''Ik ben benieuwd naar de cijfers.'' Zegt Oliver en ik knik. ''Ja, ik ook.'' Zeg ik en ik neem een hap taart.
''Jij hebt sowieso minimaal een 8 voor bio, scheikunde en natuurkunde.'' Zegt Oliver en ik schud mijn hoofd. ''Minimaal een 10 voor bio. Kan niet anders. Ik haal het hele jaar al tienen en het examen was makkelijker dan een gemiddelde toets die we hebben gehad. Natuurkunde was wel moeilijk.'' Zeg ik en Oliver knikt. ''Thank god dat ik dat ik dat al had laten vallen. Scheikunde viel ook wel mee. Ik had het moeilijker verwacht.''
''Ik durf nu meer uitspraken te doen over de examens. Ik was bang dat ze me gingen naaien. Maar nu zijn we geslaagd.'' Lach ik en Oliver knikt. ''Ja man! Had ik ook. Jezus nu gaan we studeren. Gadver.'' Zucht hij en ik lach zacht. ''Ik heb er eigenlijk wel zin in.'' Merk ik op en Oliver fronst. ''Ja, jij hebt iets wat je 100% leuk vind en goed in bent. Ik hoop dat dit wat is voor mij.'' Zegt Oliver en ik glimlach.
-
Riley vliegt me om de hals en ik duw haar grof weg en grijp pijnlijk naar mijn ribben. ''Blijf ademen. Gaat het?'' Vraagt Oliver en ik knik langzaam en haal even diep adem. Fuck. ''Wat is er?'' Vraagt Riley verward.
Ik heb Riley sinds het laatste examen niet meer gesproken. Dus ze weet niks van het ongeluk ook. ''Er is wat gebeurd...'' Mompel ik droog. Het is mooi weer dus het is niet raar dat ik mijn zonnebril draag. Alhoewel we wel binnen zijn in de school dus...
''Wat is er gebeurd? Ben je oké?'' Vraagt Riley bezorgd. ''Je oog.'' Merkt ze op. ''Komt het boven mijn bril uit? Kut.'' Zeg ik en Riley kijkt kort onder mijn zonnebril door. ''Jezus. Heb je gevochten? Het is niet heel goed te zien. Alleen als je van dichtbij kijkt.'' Zegt Riley en ik zucht.
''Ik vertel het later misschien wel. Ik heb het er liever niet over. We zijn geslaagd. We gaan feest vieren en bezopen worden.'' Glimlach ik klein en Oliver en Riley glimlachen net zo klein. Waarschijnlijk uit medelijden en ik háát het.
''What de fuck! Is het mogelijk om een 10 te halen op het examen!?'' Vraagt Hunter die over mijn schouder meekeek. ''Voor Jack, Joey en Cheyenne wel ja. Maar hun zijn ook cum laude geslaagd.'' Zegt mijn mentor trots en ik glimlach. ''Ja maar dat is lullig! Jack kan oefenen met cum wanneer hij wil-'' ''Bek houden Joey! Jij ook. Jij hebt ook een pik.'' Lach ik en beide lachen we luid. ''Zijn er veel cum laude?'' Vraagt Jessica en George schud zijn hoofd. ''Zes mensen geloof ik. En drie in mijn klas, dus daar ben ik ontzettend trots op.'' Zegt hij trots.
''Holy shit. Ik heb nog nooit iemand een 10 zien halen.'' Zegt Riley lachend en ik bekijk haar lijst. Netjes. We hebben het allemaal sowieso goed gedaan.
''Schatje!'' Hoor ik en ik draai me om en Oliver komt vrolijk naar ons toe. ''Gefeliciteerd met je cum laude. Komt door mijn cum.'' Zegt Oliver met een grijns en ik rol mijn ogen.
''Ik zei het toch!" Zegt Joey en ik lach. ''Oh ik was niet origineel. Shit.'' Zegt Oliver lachend en hij geeft me een kus.
''Jack zijn cum is dus blijkbaar niet zo krachtig als dat van Oliver.'' Grijnst Riley en het duurt even tot ik hem snap. ''Oh my god! Dat duurde even hoor.'' Lach ik en ook Oliver lacht hard.
''Vanavond drinken we ons naar de klote. Dan hebben we lekker vakantie voor dat het arme studenten leven begint.'' Grijnst Joey die zijn glas champagne omhoog houd.
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB