Oliver heeft zijn zin gekregen en beide hebben we voor één keertje onze wedstrijden afgezegd. ''Je vader moet binnenkort weer met mijn ouders werken.'' Zegt Oliver en ik hum zacht. ''Ben je moe?'' Ik knik langzaam en ik hoor Oliver zacht lachen. ''Zullen we in bad? Jouw bad is zo lekker.'' Zegt Oliver en ik open slaperig mijn ogen. ''In bad? Nu? Als jij dat wilt...'' Zeg ik en Oliver glimlacht. ''Ik kom je zo halen, ja? Dan kan jij nog even liggen.'' Zegt Oliver enthousiast en ik lach zacht over hoe enthousiast hij is om in bad te gaan. ''Ja, maar. Je bent zo lekker warm. Ik wil blijven liggen.'' Klaag ik met een zucht. ''Ik weet het. We kunnen zo verder in bad liggen.'' Zegt Oliver en voorzichtig duwt hij me van hem af. ''Fuck jou.'' Klaag ik en ik rol in mijn dekens. ''Ik fuck jou graag, maar je bent virgin pussy en wilt niet.'' Grijnst Oliver en hij verdwijnt in de badkamer terwijl mijn hoofd diep rood kleurt.
Slaperig loop ik de badkamer in als Oliver naar mijn mening te lang weg blijft. ''Ruikt fucking lekker!'' Zeg ik blij en hij kijkt op met een glimlach. ''Ja, vond ik ergens... Je bent net op tijd.'' Zegt hij tevreden en ik glimlach. Ik kleed me vlug uit en stap voorzichtig bij Oliver in bad. Ik slaak een klein kort gilletje als hij me een pets op mijn kont geef en ik kijk hem aan. ''Dat is gemeen!'' ''Kan ik niks aan doen. Kom zitten op je mooie grote billen.'' Grijns hij en ik rol mijn ogen en ga zitten.
Ik moet toegeven dat ik inderdaad stiekem oefeningen heb gedaan wetende dat Oliver van mijn billen houdt. ''Ze lijken wel te groeien!'' Merkt hij lachend op als hij zijn armen om mijn lichaam heen slaat. Ik bloos lichtjes. Het valt hem dus wel op. ''Waarom bloos en glimlach je zo?'' Grijns hij en ik schud mijn hoofd. ''Nee, niks.'' Zeg ik zacht en mijn wangen worden nog een tint roder. ''Wel! Je verbergt wat voor me! Ben je je billen aan het trainen?'' Grijns hij en hij draait me onhandig om zodat ik hem aankijk. Het helpt mij niet echt gezien het feit dat ik en Oliver elkaar wel naakt hebben gezien, maar nu liggen we naakt borst tegen borst en... Ja... Dus mijn wangen worden nog roder en warmer terwijl ik sukkelig glimlach. ''Misschien.'' Geef ik verlegen toe en Oliver grijnst breed en kust mijn hoofd. ''I like it.'' Zegt hij en hij legt zijn grote handen op mijn kont. ''Doe ik toch nog wat goed.'' Grinnik ik en ik leg mijn hoofd op zijn borst.
''Het bad wordt koud.'' Oliver zijn adem stokt kort in zijn keel en ik negeer zijn opmerking. ''Jack... Het bed is warmer. Godver hou op.'' Hij kreunt midden in zijn zin en met een grijns maak ik mijn lippen los van zijn nek. ''Ja, let's go.'' Zeg ik en ik sta op en Oliver moppert zacht. ''Jij wilde uit bad.'' Lach ik en hij pruilt. ''Niet zo abrupt. Ik was nog heel even aan het genieten.'' Zegt hij en ik stap lachend uit bed. ''Jij genoot ook. Ik weet het!'' Zegt hij lachend en hij slaat zijn armen en een grote handdoek om ons heen. ''Je maakt me gek.'' Zucht Oliver en hij kijkt via de spiegel naar zichzelf terwijl hij met zijn hand kort in zijn nek wrijft. Ik kijk er met een trotse lach naar. ''Het verschil nu is dat jij al uit de kast bent.'' Knipoog ik en ik loop mijn slaapkamer in.
''JACK! Doe wat aan. Jezus.'' Roept mijn vader dramatisch terwijl hij met zijn ogen gesloten midden in mijn kamer staat. Hij houd de wasmand met schone was vast. ''Jij bent vroeg.'' Mompel ik en ik loop naar mijn kast. ''Bedankt voor de waarschuwing.'' Zegt Oliver lachend die met een handdoek om zijn middel de kamer in komt gelopen. ''Ben je niet meer naakt?'' ''Nee.'' Mompel ik en ik trek mijn joggingbroek over mijn heupen. ''Ik kwam heel onschuldig jullie schone was brengen.'' Zucht Louis en hij legt mijn schone was op mijn bed. ''Is je enkel weer oké?'' Vraagt papa en ik knik. ''Wacht... Onze was?'' Vraagt Oliver lachend en papa knikt. ''Ja, er zat verassend veel van jou bij.'' Lacht hij en ik kijk naar de stapeltjes kleding. ''Jack steelt al mijn shit. Ik dacht dat alleen meisjes dat deden.'' Grijnst Oliver en ik rol mijn ogen. ''Onze kleding kasten zijn omgeruild. Want alles van mij ligt bij jou.'' Beide schieten we in de lach.
Papa en mama hadden een door ons geïnspireerde luie dag en dus liggen we nu met zijn allen op de bank. Papa en mama liggen aan het ene eind te knuffelen, Oliver en ik zijn nog net niet in elkaar gevlochten en liggen samen te knuffelen aan het andere eind en Olivia en Lizzy liggen in het midden van de bank en nemen de meeste ruimte van ons allemaal in. Dat is het voordeel dat we zo een gigantische bank hebben met twee hoeken. ''Wat ga je doen met je verjaardag?'' Vraagt Oliver ineens de stilte verbrekend. ''Geen idee. Waarschijnlijk examens leren.'' Zucht ik en Oliver heft zijn hoofd op. ''Nee man! Je 18e verjaardag! Dat moet je vieren. Heel groot!'' Zegt Oliver en ik zucht. ''Daar heb ik helemaal geen zin in.'' Zeg ik en hij fronst. ''Hoezo niet?'' Vraagt hij en ik haal mijn schouders op. ''Omdat het dan koud is. Dan moet je weer heaters en al die shit. Zo veel moeite.'' Zucht ik en Oliver rolt zijn ogen. ''Je bent zo negatief de laatste tijd.'' Merkt Oliver op en ik zucht opnieuw. ''Hou op alsjeblieft. Ik ben moe.'' Merk ik zacht op.
''Zal ik met je mee gaan?'' Vraagt Oliver en ik haal mijn schouders op. ''Kan. Ik weet niet of je dat wilt.'' Mompel ik terwijl ik mijn schoenen aantrek om een rondje te lopen. ''Het word donker.'' Merkt hij op en hij stampt in zijn schoenen. ''Ik kan best het donker aan...'' Lach ik zacht en Oliver lacht ook zacht. ''Weet ik. Gewoon een smoesje.'' Zegt hij met een knipoog.
''Waar gaan we heen?'' Vraagt Oliver en hij houd mijn koude hand vast. ''Naar Rosa.'' Mompel ik simpel en ik voel Oliver zijn ogen op me branden. ''Wie is dat? Als je gewoon zei dat je naar een vriendin ging...'' Zegt hij en ik schud mijn hoofd en blijf stil.
''Dude is dit een kerkhof? Gast het is bijna donker. Straks worden we aangevallen man!'' Oliver knijpt in mijn hand en ik verberg mijn grijns. Heb ik nou eindelijk iets gevonden waar Oliver bang voor is? ''Ja, het is een kerkhof ja. Ik zorg er voor dat je niet de hel in getrokken wordt. Kom.'' Ik lach zacht en loopt richting Rosa haar graf. ''Oh shit. Je zusje heet zeker Rosa? Sorry schatje.'' Oliver drukt een snelle kus op zijn hoofd. ''Is dat een spook of mens?'' Vraagt Oliver ineens. ''Een spook. De legende zegt dat hij hier waakt over de doden. Als hij je niet mag pakt h-'' ''Jack! Je maakt een grapje! Toch?' Sist Oliver. Hij schijt in zijn broek en ik lach. ''Tuurlijk, sukkel. Dat is Keith. Hij is de eigenaar van het kerkhof.'' Lach ik zacht en ik stop voor het graf van Rosa.
''In hoe verre het kan... Leuk...'' Mompelt Oliver niet wetende wat hij moet zeggen. ''Ja, we versieren het altijd. Seizoensgebonden of een feestdag zoals Pasen weet je wel.'' Merk ik op en ik hurk zodat ik de kaarsje aan kan steken. ''Dat is echt heel tof. Dat heb ik nog nooit gehoord. Wat een mooi gebaar. Je kende haar niet, toch?'' Ik blijf even zitten en schud mijn hoofd. ''Nee, we waren een aantal maanden oud. Ik kwam er pas achter dat ze mijn half uur jongere zusje was toen ik veertien was. Ik zag baby foto's maar was niet alleen.'' Zeg ik zacht en ik sta op waarna Oliver zijn armen om me heen slaat. ''Wow, dat is best heftig.'' Zegt hij zacht en ik knik. ''Op mijn vijftiende verjaardag kreeg ik alles wat ik wilde. Maar als laatste wilde ik hier heen. Ik was hier nog nooit geweest. Papa en mama hadden versieringen mee en voor het eerst in veertien jaar tijd was ik erbij toen het versierd was. Sinds dien doe ik het soms alleen, papa en mama hadden er wel een beetje moeite mee maar ze vonden het ook wel weer fijn.'' ''Omdat ze wisten dat jij het nu ook wist en dat je het zo goed oppakte?'' Vraagt Oliver en ik knik.
''Af en toe twijfel ik of het wel of goed is. Ik heb er sinds dien soms knap lastig mee. Die 'wat als' momenten weet je wel. Of 'was ze maar hier'. Dat is kut. Ik feest wel voor twee sinds dat ik het weet. Papa en mama vinden dat niet het beste idee maar ik wel.'' Een klein lachje verschijnt op mijn gezicht. ''Maar Jack, als jij voor twee feest. Waarom wil je je 18e verjaardag dan niet vieren?'' Vraagt hij en ik haal mijn schouders op. ''Je examens zijn geen excuses. Ik denk dat het iets anders is. Joey en Jij kennen elkaar al bijna jullie hele leven, hij vertelde mij dat jij nooit echt enthousiast bent geweest over je verjaardag. Sowieso ben je down in de periode vóór je verjaardag. Er is meer.'' Merkt Oliver op en ik blijf stil.
Er is inderdaad meer, alhoewel ik zelf niet weet wat.
''Ik lach jou uit omdat je in je broek schijt om in het donker op een kerkhof te zijn, maar eigenlijk hou ik ook niet van het donker. Helemaal niet zelfs. Ik voel me fijner en veiliger als het licht is en ik met iemand ben. Ik wil niet alleen in het donker zijn.'' Zeg ik zacht en Oliver kijkt naar de kaarsjes. ''Is dat waarom je vaak de kaarsjes aan steekt voor je zusje?'' Vraagt hij en ik knik. Hij herinnerd zich dus blijkbaar dat ik heel vaak hier kom om de kaarsjes aan te doen. En als ik het niet doe, doet Keith het wel. Ik wil niet dat ze alleen is in het donker. Ik vind dat zelf ook niet fijn.
''Ja, ik vind het fijn om te weten dat ze iets van licht heeft. Haar leven is al donker genoeg geweest. Ze verdiend het niet om alleen én in het donker te zijn.'' Er rolt een traan over mijn wang en Oliver veegt hem liefdevol weg met zijn duim.
''Daarom moet jij het licht zijn. Creëer het licht... Wees een bron van licht en energie. Gooi een gigantisch feest voor je 18e verjaardag. Wees iemand waar je zusje met trots op neer kijkt. Dat ze tegen haar mede engeltjes kan zeggen: Dat is mijn broer! En dan bedoel ik niet alleen voor Rosa. Leef, leef voor Lizzy en Olivia en het meest belangrijk: Leef voor jezelf.'' Zegt Oliver en meer tranen rollen over mijn wangen. Ik haat het dat Oliver altijd wat weet te zeggen. En nog nuttig ook. Oliver trekt me tegen zich aan en zachtjes huil ik tegen zijn borst. Ik haat het vieren van mijn verjaardag. Maar misschien heeft Oliver gelijk. Als ik bang ben voor het donker, moet ik licht creëren.
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB