46

417 7 0
                                    

''Succes vandaag, schatje.'' Glimlacht Oliver en ik geef hem een kus. ''Slaap lekker nog even.'' Lach ik en Oliver lacht zacht. Vandaag is mijn eerste schooldag. Tenminste... De introductiedag dan. Oliver is nog lekker een dagje vrij. 

''Ik zal over je dromen.'' Grijnst hij en ik rol mijn ogen lachend. 

Ik pak mijn tas en steel mijn vader zijn sleutels uit het sleutel bakje. 

''Foei.'' Hoor ik hem achter me zeggen en ik draai me om. 

''Het mocht van mama.'' Merk ik op en hij lacht luid. 

''Leuk geprobeerd, voor deze keer. Succes maatje. Geen voeten breken en niet iemand in elkaar slaan zolang je nog niet weet hoe je een wond moet verbinden.'' Knipoogt papa en ik lach hard. 

''Dat zou je tegen Joey moeten zeggen, niet tegen mij.'' Merk ik lachend op. 

''Geef jij het even door dan?'' Lacht hij en ik knik. 

''Tot vanavond.'' Zeg ik en ik krijg nog een kus op mijn hoofd van papa. Ik kon niet op tijd wegduiken. 

Vandaag is gelijk een super lange dag. We zitten tot 5 uur. Maar gelukkig heb ik Joey nog bij me dus dat moet te overleven zijn. Ik stap ik papa's auto en zie papa lachend uit het keukenraam kijken. Ik grijns klein en zet mijn tas op de achterbank. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en verzin nu ieder inimini smoesje om te gaan rijden. 'Pap het lijkt alsof het gaat regenen.' 'Jack, dat is een wolk. En die is nog wit ook.' Maar papa geniet er van en dat zie ik ook wel weer aan hem. 

''Tot 5 uur...'' Zucht Joey als ik de auto geparkeerd heb. ''Je loopt nu al te zuchten. Zo ben je snel klaar, pik.'' Lach ik en hij lacht ook zacht. 

''Ik heb er wel zin in, maar het klinkt gewoon zo lang.'' Zegt hij en ik knik. ''Daar heb je gelijk in. Waar moesten we heen zei je?'' Vraag ik en Joey kijkt op zijn mobiel. 

-

''Jullie zijn een van de weinige jongens bij ons in de klas. Ik had er meer verwacht.'' Merkt Alice op in de pauze. Alice zit bij ons in de klas, ze is een lief en spontaan persoon. Volgens mij heeft ze ook ADHD. 

Niet dat dat erg is, het valt gewoon op. Iedereen in onze klas is wel leuk, maar Joey en ik zijn 2 van de 7 jongens in onze klas van 30 personen. 

''Ja, zitten we met allemaal wijven opgescheept. Fucking hel.'' Merk ik lachend op waarna we allemaal in de lach schieten. We zijn in een groepje van 9 van de klas gaan zitten. 

''Alsof jullie dat zo erg vinden.'' Merkt Gina lachend op. 

''Als gay persoon valt het tegen dat er maar 7 jongens in de klas zitten...'' Grijns ik en Gaby haar ogen worden groot.

''Ben je homo? Oh my god we gaan shoppen!" Roept ze uit en ik laat direct mijn hoofd op tafel vallen waardoor Joey in lachen uitbarst. 

Ik til mijn hoofd op en kijk Gaby aan met een zucht. ''Dat is zo stereotyperend. Ik haat winkelen.'' Merk ik op en ze kijkt me teleurgesteld aan. ''Dus je bent het mannelijke deel? Shit man...'' Beide lachen we. ''Nee, dat zei ik niet.'' Merk ik op en ik probeer niet te laten opvallen dat mijn wangen licht rood kleuren. 

''Maar hoe lang weet je dat dan al? Heb je een vriend?'' Vraagt Gina nieuwsgierig. ''Laat die jongen toch met rust.'' Lacht Thomas en ik lach zacht. ''Ik weet het iets meer dan één jaar en ik heb nu 1 jaar een vriend.'' Merk ik op en Alice haar ogen worden groot. ''Holy fuck. Snelle boy.'' Lacht ze en ik rol mijn ogen. 

''Die klootzak ligt nu in mijn nest te meuren terwijl ik hier zit, verdomme.'' Merk ik op en ik kijk op mijn mobiel. 

''Slaapt hij nog? Oh ja hij was vrij.'' Zegt Joey en ik knik. 

''Ja, hij heeft mijn berichtjes nog niet gelezen.'' Merk ik op en precies op dat moment worden de vinkjes blauw. ''Oh laat maar. Hij is net wakker.'' Merk ik lachend op. 


''Jack en Brandon heel leuk dat jullie elkaar leren kennen, maar als jullie nog even 5 minuten voor me hebben mogen jullie daarna weer kletsen.'' Merkt de docent op en beide knikken we braaf. Brandon woont blijkbaar bij ons in de buurt en is ook gay. Alleen was hij er net niet bij toen ik zei dat ik dat ook ben. Wel grappig, ik weet niet waarom, maar ik had het niet verwacht ofzo. 

''Ik haat brillen.'' Mompelt hij en ik lach zacht. ''Je hebt er letterlijk een op je neus.'' Merk ik op en hij knikt. ''Dan lijk ik slimmer.'' Grijnst hij en opnieuw lach ik zacht. ''Is dat je smoes om te verbergen dat je ogen kut zijn?'' Vraag ik en hij lacht zacht. ''Ja, eigenlijk wel ja. Het is niet heel erg hoor.'' Zegt hij en ik knik. ''Jij en die andere gast kennen elkaar toch al?'' Vraagt Brandon en ik knik. 

''We kennen elkaar al bijna ons hele leven.'' Merk ik op en hij glimlacht. ''Dat is super vet. En dan ook nog eens samen bij elkaar studeren.'' Zegt Brandon en ik knik. ''Ja, echt heel tof.'' Glimlach ik en ik kijk kort naar Joey die voor ons zit. 


''Rookt hier iemand? Ik heb geen zin om alleen te staan.'' Zucht Tyler en ik kijk op. ''Ik ga wel mee.'' Merk ik op en ik sta op. ''Ik ook!'' Roept Alice die ook opstaat en met ons mee naar buiten loopt. 

''Wat kut eigenlijk dat we dit doen terwijl we eigenlijk over een tijdje het goede voorbeeld moeten nemen.'' Merkt Alice op en ik lacht zacht. ''Dat zei een vriendin van me laatst ook al. Ik had haar beloofd om er op te letten.'' Zeg ik en Tyler lacht. 

''Je hebt het nu al opgefokt.'' Merkt hij op en alle drie lachen we zacht.

''Laatste vraag over je sexualiteit...'' Zegt Alice en ik lach zacht. ''Nou komt het...'' Zeg ik en ze lacht zacht. ''Sorry. Ben je er een met echt wijven vriendinnen of meer gewoon jongens?'' Vraagt ze en ik frons. ''Is niet erg. Ik vind het prima. Ik dacht dat je iets heel anders ging vragen. Ik ben meer van gewoon jongens vrienden. Maar nu moet ik wel met de wijfies he.'' Merk ik op en Alice lacht hard. 

''Waarom heb ik trouwens het gevoel dat ik jou ergens van ken?'' Vraagt Tyler en ik haal mijn schouders op. ''Geen idee.'' Zeg ik en Tyler kijkt me bedenkelijk aan. ''Ik zweer dat ik je ergens van ken.'' Zegt hij en ik denk ook na. 

''Nou ik ken jou nergens van dus... Maar dat heb ik wel vaker.'' Zeg ik en Alice fronst. ''Wat? Dat mensen jou kennen, maar jij hun niet?'' Vraagt ze en ik knik. 

''Ik weet het!" Roept Tyler uit en hij pakt zijn mobiel. ''Hoe ziet je vriend er uit?'' Vraagt hij en ik pak ook mijn mobiel en laat mijn scherm zien. Ja, heel cliche. Het is een foto van Oliver en mij. 

Maar als ik hem weg haal maakt Oliver me dood. 

''Ja! Hij doet toch best wel veel op social media. Jij bent die zoon van... Van... Fuck.'' Tyler knipt met zijn vingers. Het ligt op het puntje van zijn tong en ik kijk grijnzend toe. 

''Als je nou een of andere super ster bent verkoop ik je een mep.'' Lacht Alice en ik lach zacht. ''Ik niet...'' 

''Nee, zijn vader. Fuck help me nou, man.'' Tyler lijkt gefrustreerd dat hij er niet op komt. 

''Louis Tomlinson. Heel goed, Tyler. Goed geraden.'' Zeg ik en ik voel een klap van Alice op mijn schouder. 

''Fucking hell. Dat meen je niet. Mijn moeder liet me een tijd geleden nog filmpjes zien dat ze jankend bij hun concert stond!'' Zegt Alice en ik lach hard. ''Echt waar?'' Vraag ik en ze knikt. 

''Ja, nee mijn zusje is helemaal fan van jou en je vriend. Omdat jullie samen gewoon het meest hilarische duo zijn. Dat zegt ze altijd. Mijn moeder was ook altijd fan van je vader enzo ja...'' Zegt Tyler en ik knik kort. 

Tuurlijk zijn zulke verhalen soms leuk om te horen, maar niet als je vrienden probeert te maken. Ik heb dan gelijk het gevoel dat hij het voor hun ouders of in Tyler zijn geval voor zijn zusje doen, in plaats van wie ik echt ben. 

Precies om deze reden heb ik er altijd moeite mee dat mijn vader zijn carrière mij achtervolgt. Alice schijnt het te merken aan mijn bedenkelijke gezicht. 

''Sorry, we bedoelde het niet zo.'' Zegt Alice en ik gooi het overblijfsel van mijn sigaret. Ik murmel iets onverstaanbaars en laat ze alleen buiten achter terwijl ik binnen Joey weer zoek. 

Ik baal hier oprecht van. 

Shit happens | BXB | VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu