''Ga je vanavond mee uit?'' Vraag ik en ik rol boven op Oliver. ''Met wie?'' ''Met mij en mijn nieuwe klas. Ally en Steffy nemen beide hun vriendjes mee. Dus ik mocht mijn vriendje ook mee.'' Zeg ik en Oliver glimlacht. ''Wat lief dat je je vriendje mee mag nemen. Je vriendje zou dat wel gezellig vinden.'' Zegt Oliver en ik kus hem met een glimlach.
Beide hebben we een goede eerste week gehad. We hebben het beide naar onze zin op onze nieuwe school en de nieuwe mensen bevallen ons ook. In een korte tijd heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt. Ook uit de andere klassen.
''Hoe laat hebben we afgesproken?'' Vraagt Oliver en ik kijk even. ''11 uur daar.'' Zeg ik en Oliver glimlacht. ''Dus we kunnen nog even knuffelen.'' Merkt hij op en hij omhelst me stevig en ik leg mijn hoofd op zijn borst. ''Tuurlijk kunnen we dat.'' Zeg ik zacht en ik voel Oliver zijn handen door mijn haar.
Ik zucht als Gaby me FaceTimed en Oliver lacht zacht. ''Neem maar op, lieverd.'' Zegt hij en ik neem op. ''J, help. Wat moet ik aan?'' Vraagt ze en ik schiet in d lach. ''Gaby misschien moet je stoppen met dat stereotyperende gedrag naar homo's.'' Merk ik op en ze lacht ook hard terwijl ik Oliver hoor grinniken. ''Ah shit ben je met je vriend aan het knuffelen. Sorry.'' Zegt ze als ze ineens ziet dat ik boven op iemand lig en een hand in mijn haar heb. Oliver zijn hoofd is niet in beeld. ''Het is niet erg. Het mocht.'' Zeg ik en ze glimlacht.
''Gaat hij ook mee vanavond?'' Vraagt ze en ik knik. ''Gezellig. Brandon zei dat zijn crush er ook is. Ik ben zo benieuwd!'' Zegt ze en ik frons.
''Echt? Dat wist ik niet. Ik ben ook benieuwd.'' Zeg ik en Gaby fronst.
''Jij en Brandon zijn echt een soort maatjes geworden afgelopen week. Dat hij dat niet gezegd heeft...'' Zegt Gaby en ik knik.
''Misschien wilde hij dat niet. Zo lang kennen we elkaar ook weer niet.'' Zeg ik en gaby knikt.
''Ga jij nog maar even lekker kroelen. Handjes thuis. Tot zo.'' Knipoogt Gaby en Oliver en ik lachen beide. ''Tot zo.'' Lach ik en ik hang op.
''Wie is Brandon?'' Vraagt Oliver ineens en ik leg mijn mobiel opzij. ''Een vriend. Hij zit bij ons in de klas.'' Zeg ik en Oliver knikt. ''Is hij gay?'' Vraagt hij en ik frons even. ''Ja, hoezo?'' ''Gewoon.'' Zegt Oliver zacht en ik sluit mijn ogen. ''Ik wil eigenlijk wel zo blijven liggen.'' Mompel ik en Oliver lacht zacht. ''Als we er eenmaal zijn word het vast leuk.'' Zegt Oliver en ik moet hem wel gelijk geven.
-
Ik zie Tyler en Alice buiten roken en lach zacht. ''Wie hebben we daar nou!'' Roept Alice enthousiast als ze ons ziet en ik glimlach. Enthousiast omhelst ze me en stelt zich dan voor aan Oliver met Tyler. ''De rest is al binnen geloof ik.'' Zegt Tyler en ik knik. ''Wedden die sukkels zijn nou al weer kwijt.'' Lach ik en Alice lacht hard mee. ''Ik weet het haast wel zeker.'' Zegt ze en we lopen naar binnen en uiteindelijk viel het wel mee. Ze stonden met zijn allen een soort van bij elkaar.
''Hey maatje!'' Ik kijk op en zie Tyler naar buiten komen. Hij is straalbezopen en steekt een sigaret op. Ik heb ook flink wat op, maar ik ben niet dronken.
Ik wil gewoon naar huis.
Het is ook nog eens fucking koud buiten, maar ik moest even roken.
''Nog naar je zin, man?'' Vraagt Tyler die over mijn schouder heen hangt. Hij is warm en dat is fijn. Toch is het niet de warmte die ik zoek.
Ik voel me oprecht heel naar.
''Ja, jij?'' Vraag ik en Tyler knikt.
''Ik ga Oliver zoeken, ja?'' Vraag ik en Tyler knikt opnieuw. Ik gooi mijn overgebleven sigaret wegen loop weer naar binnen na even naar de tijd te hebben gekeken. Half 3.
Als ik eindelijk Oliver vind trek ik hem zacht aan zijn arm. Hij merkt het niet totdat hij per toeval ziet dat ik bij hem staan. ''Hey knappert.'' Glimlacht hij en ik glimlach klein. ''Ik wil naar huis.'' Merk ik op en ik zie dat hij verast is. Ik zie ook aan de blik in zijn ogen dat ook hij bezopen is.
Dat wordt een lange weg naar huis.
''Als jij wilt gaan prima. Eerst nog één drankje?'' Vraagt hij en ik zucht. Gaan we dit weer krijgen.
''Nee, ik wil echt gaan.'' Zeg ik en Oliver kijkt me even aan. ''Maar ik wi-'' ''Ik heb de taxi al gebeld.'' Zeg ik en Oliver zijn mond vormt een 'o'.
Als we naar buiten lopen zie ik Brandon nog even onze kant op kijken.
Ik app nog even snel Joey dat we weg gaan, maar waarschijnlijk is hij al te bezopen om berichtjes te lezen.
In de taxi leun ik tegen Oliver aan en hij heeft slapjes zijn arm om me heen.
''Ben je oké?'' Vraagt Oliver ineens terwijl hij zijn hoofd op de mijne rust. Ik ben verbaasd door zijn vraag. Hij is dronken dus waarom zou hij dat vragen?
''Ik... Ja, ik wilde naar huis. Moe.'' Zeg ik zacht en Oliver beweegt wat en kijkt me dan aan.
''Je gaat altijd tot 5 uur door... Is er iets gebeurd?'' Vraagt Oliver serieus en ik frons. Vanwaar al die alertheid?
''Weer even in het school ritme komen. Dat is vermoeiend.'' Merk ik op en Oliver schud langzaam zijn hoofd.
''Ik krijg het er wel uit.'' Mompelt hij en ik besef me dat we er zijn. Met een zucht stap ik snel uit de taxi nadat ik betaald heb.
Als ik uit de badkamer kom zie ik Oliver al in bed liggen. Hij slaapt en zijn mobiel staat op het punt om uit zijn handen te glijden. Ik haal snel zijn mobiel uit zijn hand en leg hem opzij.
Als ik zijn schoenen en broek uit heb gedaan kruip ik bij hem. Ik glimlach klein als ik naar Oliver kijk. Hij snurkt zacht en ik kus zijn wang.
''Truste, Oli.''
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
RomanceJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB