38

475 9 0
                                    

Ik hou Oliver zijn koude hand vast. Het is ook wel koud moet ik zeggen, maar de stad is prachtig en dat maakt het de kou waard. Ik ben een klein beetje moe omdat we verschrikkelijk laat gingen slapen. 

''We gaan een muts kopen voor je!'' Roept Oliver uit en ik kijk op. ''Wat?'' Vraag ik en hij lacht. ''Weet ik niet. Volgens mij staat dat je super hot.'' ''Ja ja... Net zoals de tepelpiercing, neuspiercing en oorbellen zeker.'' Lach ik en hij knikt. ''Ja! Die neuspiercing moet je echt doen. Die is sowieso super vet.'' Zegt Oliver enthousiast en ik rol mijn ogen even.

''Ja!'' Zegt Oliver blij. ''Nee! Wacht.'' Roept hij snel en ik stop met bewegen. Hij friemelt wat aan de muts op mijn hoofd en mijn haar en ik rol lachend mijn ogen. 

''Ja, als je nou die neuspiercing had... Paar tatoeages en je bent de echt badboy.'' Zegt Oliver tevreden en lachend kijk ik in de spiegel.

''Ik ben al een badboy.'' Pruil ik en Oliver lacht zacht. 

''Weet ik. Mijn badboy.'' Lacht hij en hij drukt een kus op mijn wang. 

''Nemen we hem?'' Vraagt Oliver en ik frons lachend. ''We?'' ''Ja, alles wat jij koopt draag ik ook en alles wat ik koop draag jij ook.'' 

''Wil jij hem?'' 

''Ja, met jou erbij.'' 

''Deal.'' Beide schieten we in de lach en geven elkaar een korte kus.


''Gaan we vanavond uit eten?'' Vraag ik en Oliver denkt even na. ''Waar?'' Vraagt hij en ik haal mijn schouders op. ''Misschien kunnen we even kijken of we iets leuks zien. Anders gaan we terug naar het hotel en kijken we even op internet.'' Merk ik op en Oliver knikt. 

''Ja, is goed.'' Glimlacht hij blij en ik glimlach terug. ''Ik hou van jou.'' Zegt Oliver als hij voor me gaat staan en ik glimlach breed. ''Ik ook van jou.'' Zeg ik blij en opnieuw geven we elkaar een kus.


Iedereen telt met zijn allen af terwijl ik het moment probeer te beseffen. 

Ik sta met mijn vriendje, Oliver, op een plein, in Rome, en tel af naar nieuw jaar. 

De afgelopen dagen waren top. Ik kijk naar Oliver met een glimlach. Ik weet niet, met oud en nieuw ben ik altijd emotioneel. Zodra iedereen gelukkig nieuw jaar roept pakt Oliver mijn gezicht breed en drukt hij een dikke kus op mijn lippen. Ik glimlach tegen zijn lippen aan. 

''Gelukkig nieuw jaar baby!'' Zegt hij met een brede glimlach en ik glimlach breed terug. 

''Gelukkig nieuw jaar, schatje.'' We geven elkaar een nieuwe kus en wensen dan de mensen die we de afgelopen dagen hebben leren kennen een gelukkig nieuw jaar. Ook app ik snel onze families. Bij hun is het nog 11 uur, hier is het al 1 over 12 en dus een nieuw jaar.

''Onze ouders leven in het verleden.'' Lacht Oliver als hij zich het zelfde bedenkt als mij en bede lachen we luid. ''Dan zullen wij alvast voor hun feesten!'' Merk ik op met een knipoog en Oliver knikt enthousiast. 

''Eindelijk heb ik ook een goede reden om voor meer dan 1 te feesten!'' Roept hij uit en ik lach luid beseffend dat hij bedoeld dat ik altijd voor twee feest sinds ik weet dat ik een tweeling hoor te zijn. 

Hij is gek.


Oliver en ik zijn beide super brak na vannacht. We waren om 5 uur pas weer bij het hotel en hebben tot 2 uur in de middag geslapen. Inmiddels is het vijf uur en nu pas zijn we beide een beetje wakker. 

We denken dat we het nu wel aankunnen om iets te eten zonder te gaan kotsen. 

Hopen we. 

Ik pak mijn mobiel en zie onwijs veel berichtjes. Nadat ik vannacht onze families had geappt had ik mijn mobiel niet meer aangeraakt.

'Lekker brak geloof ik. Veel foto's van je gezien. Ik hoop dat je uitgeslapen bent als jullie thuis komen.' Papa heeft er een knipoog emoji achteraan gestuurd en ik lach zacht. 

'Ja deze zullen we inderdaad nog lang na voelen. Maar als Oliver en ik over iets minder dan een week terug komen geloof ik dat we wel weer bijgekomen zijn.' Oliver lacht hard als ik het laat zien en ik antwoord het berichtje nog snel.

''Ik wil vissen.'' Merk ik op als Oliver en ik film kijken op de bank. ''Vissen?'' Vraagt hij lachend en ik knik. ''Vroeger wilde ik altijd een hond, maar daar hadden we helemaal geen tijd voor. Ik heb wel toen ik echt nog jong was een varkentje gehad op de kinderboerderij. Ik ging daar iedere dag heen en was overtuigd dat hij echt van me hield. Tot ik er achter kwam dat hij eigenlijk een zij was omdat ik in de stal kwam en er ineens baby varkens waren. Ze ging dood toen ik 11 was en ik wilde een hond als vervanging. Ik heb nooit echt huisdieren gehad. Vissen flikker je 2 keer per dag eten in de bak en verschoont het water. Sommige zijn echt mooi.'' Vertel ik en Oliver lacht luid. 

''Dus je kwam daar en ineens was je opa?'' Vraagt hij en ik knik. ''Ja, maar 2 waren al dood. De rest heeft de kinderboerderij verzorgd als ik er niet was.'' Zeg ik en Oliver kust mijn wang. ''Dat is super schattig. Opa Jack.'' Lacht Oliver en ik grijns.

''Wat gaan we allemaal doen in het nieuwe jaar?'' Vraagt Oliver en ik denk even na. ''Slagen voor onze examens.'' Zeg ik en Oliver knikt. ''18 worden.'' Oliver lacht en knikt. ''Legaal sigaretten kopen en alcohol zuipen.'' Knipoogt hij en ik lach. 

''Mijn rijbewijs halen.'' Ik denk even na. ''Zorgen dat je niet meer naar de psycholoog hoeft.'' Voegt Oliver toe en ik knik. ''Ja, hij denkt dat ik winter depressies heb.'' Zeg ik en hij fronst. 

''Oh?'' 

''Ja, dat schijnt een ding te zijn, maar de winter is al bijna voorbij. Maar het kan best. Ik heb het onderzocht. Maar dan moet ik nog een jaar wachten I guess.'' Zeg ik en Oliver knik begrijpend. 

''Maar je blijft wel gaan toch?'' Ik knik snel. ''Ja, ik blijf wel gaan. Ik denk dat het wel goed is.'' Zeg ik en Oliver glimlacht. ''Mooi.'' Zegt hij zacht en ik knik.

''Een studie beginnen en werken.'' Zeg ik en Oliver fronst. ''Werken? Jij? Jack Tomlinson gaat werken!? Hallucineer ik!?'' Roept Oliver uit en ik lach. 

''Ik voetbal niet meer, dus ik heb tijd om te werken. Eerst kijken hoe de studie uitpakt uiteraard. Ik weet dat het niet nodig is vanwege mijn ouders, maar het is wel goed voor je weet je. Ik kan geen verwend nest blijven. Dat wil ik ook helemaal niet.'' 

''Wacht wacht wacht... Je voetbalt helemaal niet meer? Ik dacht dat je gewoon wachtte tot na de vakantie om je voet nog wat te laten aansterken nadat je gips er af ging.'' Zegt hij en ik schud mijn hoofd. 

''Nee, voetbal is leuk, maar ik merk dat ik steeds meer problemen krijg door dat ik mijn voet elke keer niet goed laat rusten of iets. Daar ben ik klaar mee. Ik ga wel naar de sportschool ofzo.'' Zeg ik en Oliver kijkt me diep in de ogen aan. 

''Stop met volwassen worden. Het is eng en ik vind het niet leuk.'' Grijnst hij en ik lach zacht.

''Het spijt me.'' Lach ik en ik kus hem kort maar liefdevol. 

Shit happens | BXB | VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu