''Jack!'' Mijn vrienden gaan in de verdedigingshouding staan als Joey aankomt. Hij hangt over mijn schouder. ''Waar is die shit?'' Vraagt hij en ik lach. ''In je kluis heb ik het gedaan! Dat zei ik nog.'' Zeg ik en ik draai me om om met hem daar heen te lopen.
Beide hoeven we niet om te kijken om de verbaasde blikken van de hele school op ons te zien. We voelen ze, maar het maakt niet uit. ''Schiet even op met die manke poot van je!'' Lacht Joey en ik steek mijn kruk op zijn voet en hij lacht luid terwijl hij kort op een been hinkelt.
''Bek houden stront joch.'' Lach ik en ik pak mijn sleutels om zijn kluis te openen.
Joey en ik hebben elkaars kluissleutel. Mensen snappen nooit waarom. Maar het is best handig. Joey houdt van lolly's en ik had een zak van thuis meegenomen omdat Lizzy en Olivia ze blijkbaar niet lekker vinden.
Blij pakt Joey een lolly uit de zak. Een soort secret Guilty pleasure van Joey, lolly's. ''Ik dacht jouw kluis.'' Lacht hij en beide leunen we tegen de kluisjes aan. ''Voel je al die ogen?'' Ik knik lachend naar Joey.
''Ze zullen wel denken Friendship goals. Je beste vriend zijn voet breken en een zak lolly's als beloning. Tof!'' Beide lachen we luid. Ik denk dat Joey en ik ons beide nog kut voelen over de gebeurtenis. Dus proberen we er maar overheen te komen door er grapjes over te maken.
De schooldag duurde lang. Een gebroken poot is knap lastig om te hebben in de drukke schoolhallen. En iedere keer dat die krukken omvallen werd ik geïrriteerder. Mama had me naar school gebracht en Oliver neemt me mee naar zijn huis.
Door de drukte van afgelopen anderhalve week ben ik niet bij Oliver thuis geweest en hebben ik en Oliver elkaar ook weinig gezien. Ik mis hem en voel me kut over de situatie.
Ik weet dat Oliver heel kalm werd omdat ik bij hem was na het Nick incident. Ik heb nog nooit zo veel gezongen en gitaar gespeeld in mijn leven als dat ik gedaan heb in die week. Het voelde goed omdat ik zag hoe erg Oliver daar van ontspande. Ik word er steeds makkelijker in rond Oliver.
''Ik mag mee komend weekend!'' Zegt Oliver blij en ik glimlach. ''Echt? Super!'' Zeg ik blij en hij knikt blij. Ik mis het handjes vasthouden met Oliver als ik naast hem loop. Ik loop niet echt maar ja hoe noem je het anders?
Het is gewoon een klein dingetje, maar Oliver zijn handen zijn gewoon zo groot, zacht en warm. Onhandig stap ik bij Oliver op de scooter. Zijn ouders hadden de auto nodig en dus moest het maar zo. Beter dan achter op een fiets.
''Jack!'' Sem kijkt me blij aan als hij me ziet en ik glimlach. ''Semmie! Hoe gaat het?'' Vraag ik en hij komt naast mij en Oliver op de bank zitten. ''Goed. Wat is er met je voet?'' Vraagt hij en hij kijkt naar mijn voet.
''Ongelukje.'' Lach ik sukkelig en hij knikt. ''Is dat gips? Mag ik er op tekenen!?'' Roept Tim als hij binnenkomt en Oliver en ik schieten beide in de lach door zijn enthousiasme. ''Van mij mag je er iets kleins op tekenen, ja.'' Zeg ik lachend en enthousiast loopt hij naar een la op zoek naar een pen of stift. ''Dat heb ik altijd al willen doen.'' Zegt hij blij en hij gaat op de grond zitten.
''Waar zijn Morris en Demi?'' Vraag ik en Oliver denkt even na terwijl ik zijn hand pak en vasthoud met mijn handen. ''Morris is boven als het goed is. Hij was vrij vandaag. Demi die komt zo thuis.'' Zegt Oliver en ik knik. Mick en Michelle werken nu steeds regelmatiger met papa en de band en eigenlijk is het wel grappig.
''Klaar!'' Roept Tim enthousiast en beide jongens leggen hun stiften weg. ''Wil ik het zien? Ik heb sowieso spijt van dat ik twee baby'tjes mijn voet laat inkleuren.'' Grijns ik en ik kijk naar mijn gips. Het is een gek poppetje met een hockeystick en ik lach luid. ''Jullie lijken te veel op jullie broer.'' Lach ik en beide grijnzen ze. ''Niet!'' Lacht Sem en ik woel door zijn haar en hij zucht. ''Stop dat nou.'' ''Ga naar de kapper dan.'' Zeg ik lachend en hij staat op.
JE LEEST
Shit happens | BXB | Voltooid
DragosteJack staat bekend als dé zoon van Louis Tomlinson. Klinkt leuk, is eigenlijk gewoon super kut. #1 gay #4 BXB